Страница 1 от 1

Фини вибрации в двигателя

Публикувано: 07 дек 2007, 21:36
от slavi6565
Колата е ескорт 1.6 16V 93 г
Вибрациите са фини обаче се предават чак на скоростния лост и е неприятно. Колата е прегрявана преди време още като я купих буквално нямаше турбината (перката) на водната помпа (явно изгнила) възможно ли е да е изкривено нещо или нарушен баланса на някой вал.
Още колада задлахва при подаване на газ от ниски обороти проблема го разреших като разкачих дебитомера и сега всичко е ОК без дебитомер но това не е всичко правих си опити освен кабела за дебитомера разкачих кабела за ТПС и колата пак си работеше нормално но без ТПС не сам карал само на място работеше нормално, Въпроса ми е нормално ли е да разкача толкова неща и двигатела да си работи без проблем дали нямам проблем със ЕКУ то
Благодаря предварително

Публикувано: 08 дек 2007, 19:47
от cocoff
Отговарям не защото знам какво й е на колата ти, а за да не ни помислиш за невъзпитани, и за да стимулирам трезвите сили във форума :)
От оста на водната помпа да вибрира скоростния лост - не ми се вярва.
Това, че колата върви по-добре при разкачане на който и да е датчик не говори добре за датчика. Сваляй, мери и чисти наред.

Публикувано: 09 дек 2007, 15:53
от slavi6565
Аз казах че е прегрявана вероятно много пъти още преди да я купя и вибрациите не са били от помпата и сега не са най-малкото тя е нова (напрактика преди нямаше помпа ) идеята е че от прегряването да се изкриви нещо което да доведе до вибрациите.
Аз си мисля за коляновия вал или маховика въпреки че те не се влиаят това че колата е карана с 20-30 градудса повече и ако се захвана да раглобя двигателя (3 -4 дни работа) има ли някаде кадето да ми прверят статичното и динамично балансиране на маховика и коленовия вал по отделно и свързани

За дебитомера попитах защото на всички други коли като разкача дебитомера колата пали и загасва ако не се подаде гас но не и на Ford

Публикувано: 09 дек 2007, 21:35
от cocoff
Има една поговорка: "Ако чуеш тропот на копита, очаквай да видиш коне, а не зебри" :)
Много по-резонно ми се струва някой тампон да е за смяна. После съединител(особено ако е сменяван скоро). Маховика не виждам как ще се дебалансира от прегряване(ако това , което описваш изобщо е прегряване). Коляновият вал ако се е деформирал, мисля, че последствията ще са по-драматични от едни леки вибрации. Вибрационният анализ, за който питаш, 100% се прави, но аз не знам къде. Ще поразпитам, а ти не бързай с разглобяването :)

Публикувано: 09 дек 2007, 21:38
от paci
Нека всеки си барне скоростния лост и ще усети двигателя.
Според мен няма проблеми!

Публикувано: 09 дек 2007, 22:31
от slavi6565
ВибрациЯта за коЯто ви говорЯ не е нормалната за един двигател досага не см среЩал в друга кола такава ВибрациЯ. А за тампоните и аз така мислех но ги смених сичките и ефект нЯмаше и см на път да се откажем да търсим проблема и след време да сменим дВигатела.

Публикувано: 09 дек 2007, 23:45
от libra
От неоригинални гърнета също може да се получават вибрации. Неподходяща мека връзка или ако опира някъде по купето

Публикувано: 10 дек 2007, 00:12
от HACKO
Единствено 6 цилиндров редови мотор няма вибрации. Преди да търсиш апокалиптични повреди си провери кабелите, свещите и провери дали компресията в цилиндрите е еднаква (може да има изгорял клапан или повреден повдигач). Ако е пълен инджекцион може да има запушена дюза.

Публикувано: 10 дек 2007, 20:55
от slavi6565
Много благодар я за сЪветите наЙстина може да е от различна компресиЯ заЩото работи малко като дизел а е пълна инжекция.