Страница 1 от 2

Обороти на празен ход

Публикувано: 09 дек 2007, 11:58
от mltz
Здравей те!Искам да попитам като оставя колата на празен ход и изключа буксата на клапана за празен ход,колата трябва ли да изгасне или не?Благодаря ви предварително за отгожорите!

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 09 дек 2007, 12:01
от nhk
mltz написа:Здравей те!Искам да попитам като оставя колата на празен ход и изключа буксата на клапана за празен ход,колата трябва ли да изгасне или не?Благодаря ви предварително за отгожорите!
При мен загасва веднага. И според мен би трябвало да загасне при при изключен клапан.

Публикувано: 09 дек 2007, 18:33
от slavi6565
Здравей, ако не загасне поне трЯбва да промени оборотите ако не загасне може да е блокирал

Публикувано: 09 дек 2007, 18:35
от mltz
не тя изгасва веднага щом го изключа и точно за това питам дали трябва да е така!Обаче в книжката но Форд пише,че трябва да паднат на 750+-50 об.и като се включи да се стабилизират на колкото трябва да са си!

Публикувано: 09 дек 2007, 19:56
от slavi6565
На моЯта кола като махнах буксата не изгасна а само промени оборотите но нетрЯбва да те притеснЯва ако изгасне после ако си работи както трЯбва не е проблем според мене.

Публикувано: 09 дек 2007, 20:45
от цеков
...трябва да паднат на 750+-50 об....
Истината е някъде там.
Все пак,клапана за празен ход има работна зона
и е възможно след време да не се справя добре със
задачата да поддържа оборотите
Ако гасне , вероятно има замърсяване в
зоната на притваряне на дроселовата клапа.
Едно почистване няма да навреди.

Публикувано: 09 дек 2007, 22:16
от vladislav
Може да не ти хареса отговора, ама 1.6и какво означава?
Има доста варианти, как искаш точен отговор.
Напр. при мен не трябва да угасне.
Така че уточни коя година и точно мотора ти е колата. И за тия празни обороти теории много ти може нова да "измислиш".
Не се заяждам, но аз мога да ти кажа нещо за моят двигател другите колеги за другите модели. Така, че уточни.

Публикувано: 10 дек 2007, 00:18
от HACKO
И защо трябва да изключвате буксата, след като си държи нормални обороти????

Публикувано: 10 дек 2007, 22:00
от G2233
аз искам да използвам темата да отбележа,че при мен оборотите на празен ход се колебаят.Това мисля че се случи след като обучавах ЕКУ. Преди тази манипулация подозирах че имам по-голям разход от нормалното и оборотите на празен ход ми бяха 1000. След като изкл.акумулатора за 10мин. направих вс стапки за адаптация покарах 20км -нормален режим (не съм дигал повече от 100км/ч и не повче от 2300об/мин)Намправи ми впечатление, че като натисна съединителя за смяна на предавките-оборотите не падат ами си стоят около 2000об. най-мн да паднат до 1500. Като спра и колата работи на едно място оборорите след 1-2мин падат на 1000 и така се колебаят м/у 850 и 1100.Проверих ТПС датчика не беше замръсен (все пак го почистих с контактен спрей,също така и МАФ сензора го бях чистил преди 2 седмици).Може ли моторчето за празен ход да е за смяна или за чистене, ако изобщо се чисти.
Също така искам да попитам за да почистя дроселовата клапа трябва ли да сваля колектроите? От долния край на клапата,като я отворя с жилото на гаста има малко сажди и като светнах с фенерче да вида какво има под нея гледам на дъното долу, нещо като масло-масло ли е?
И друго което е трябва ли да има една малка дупчица на клапана? близо до остта?

стъпков мотор

Публикувано: 11 дек 2007, 08:16
от mladen1984
При мен се получава следното-като махна буксат оборотите спадат главоломно ,двигателя започва да се мъчи и угасва.това е нормалното.
Така наречения регулатор на празния ход представлява идин клапан,който се отваря от ел.магнит.Когато се отвори той пропуска повече въздух към двигателя.Рано или късно този ел.магнит се износва(променя характеристиките си ) и оборотите се колебаят!
Стъпковия мотор има определена съпротивление-при мен е в порядъка от 10-14 ома.При другите модели може да е различно!?!но задължително трябва да се провери.
п.п.Колата не може да се движи без този регулатор.

Публикувано: 11 дек 2007, 18:36
от mltz
Питам защото като пусна колата на втора без гас оборотите искат да падат под 900 и започва все едно да предърпва,а като е на свободна на място ми държи 1100об.?Затова питам дали трябва да изгасва като се махне буксата!Дали това е от моторчето за празен ход?

Публикувано: 11 дек 2007, 19:50
от G2233
И аз питам,ако има кой да каже-Защо като работи колата на празен ход на едно място,след натискане на съединителя оборотите от 1000 се качват на 1100.Пък и тези 1000об не ми харесват.Къде може да е ключа от бараката.Също така като вкл. на 2ра и колата започва да ускорява без газ,вместо да започне да глъхне и това не е само на втора на вс. скорости ми прави така.

Публикувано: 11 дек 2007, 21:38
от cocoff
G2233 написа: ...
Това леко вдигане на оборотите при натискане на съединителя не мисля, че е дефект. Прилича ми на застраховка срещу угасване при потегляне. На разхода също не се отразява. При движение на празен ход оборотите нормално са по-високи(има много писано във форума)
Виж, 1000об/м за празен ход на място са много. Освен да чистиш дросел и клапан за празен ход, не се сещам за друго.
Масло в дросела може да има. Вентилацията на картера нали отива във въздушния филтър и оттам маслените пари право в дросела отват и може да кондензират. Там засъхват, изпичат се хубаво при нагряване и образувалия се нагар може дори да затрудни коректната работа на клапата, респ. на TPS-а. Миене му е майката.

Публикувано: 11 дек 2007, 21:52
от G2233
а това нормално ли е като съм на някоя предавка и колата върви без да и давам газ.Неще да се задави.Освен ако не е голямо нагорнище

Публикувано: 11 дек 2007, 22:10
от paci
От моята не се оплаквам от нищо - предварително да кажа!
Мога да тръгна без да барам педала на газта.
Изреждал съм всички предавки и си върви без да барам педала на газта, обаче се иска галене на съединителя.
Една вечер лиги и правих показно като си качих десния крак на таблото и паркирах с "1000" маневри (щото такова беше мястото) тук на паркинга пред блока.

Някой път гасне иначе при маневри, едно такова шашаво ма май аз съм си виновен.
Па и тя си е кочина на 10 години ко да искам :)

Публикувано: 11 дек 2007, 22:21
от cocoff
G2233 написа:...колата върви без да и давам газ...
Аз моята кола я ползвам да ме вози, а не за проби как върви без газ... :P Изчисти клапана и дросела и ако не ти прави ядове при нормално каране и харчи нормално, не я мисли :) Тая гад е една купчина железа, направена да ти робува, а не ти на нея.

Публикувано: 11 дек 2007, 23:07
от Edinuser
Може да е датчика за температурата на двигателя ?
При мен като запаля (без да натискам газ-та само с натиснат съединител)
На празен ход докато позагрее двигателя - държи 1500-1100 оборота, след като загрее падат на около 850 оборота.
Има два температурни датчика - единия за ЕКУ-то, другият за стрелката.
На колата като я взех - кабелите на този датчик за температура беше им се обелила изолацията от годините - сега са сменени със силиконови.
Така че провери си термодатчика и кабелите към него, може в това да ти е проблема, освен в нещата които са изброили колегите.
Ако ЕКУ-то си мисли че мотора е студен - ще държи високи обороти и ще ти харчи по-вече гориво.
За проверка като натиснеш и отпуснеш съединителя (при изкл. скорост) - оборотите трябва да си стоят приблизително еднакви - само трябва да се усеща, че за момент се натоварва малко по-вече двигателя, ако е така значи ти бачка регулирането на празния ход.

Публикувано: 11 дек 2007, 23:13
от G2233
Днес успях да почистя само куплунга и това място кадето се подключва самият куплунг на регулатора за празния ход.Но ме интересува как се сваля самия регулатор и кое му се чисти.Нали регулатора за празен ход е това нещо дето прилича на метално цилиндърче и се намира под смукателните колектори.На ш.бано място.

Публикувано: 11 дек 2007, 23:14
от mltz
Много ти благодаря Edinuser!Ами я кажи каде е по точно датчика там под вакомното маркучи на EFI-то ли?

Публикувано: 11 дек 2007, 23:16
от G2233
А също така каде да го видя този термодатчик?