Страница 1 от 3

Почистване на карбуратор

Публикувано: 10 дек 2007, 12:49
от borko 30
Колеги кой е най -добрия начин за почистване на карба-накисване в кореселин,варене във вода ,накисване в ацетон или с нещо друго!От познати чух тези различни методи но изкам да знам кой е най добрият -хем да се почисти идеално хем да не повреди нещо!Днеска излизам с колата и след 2 км колата спира сякаш няма бензин,отивам да пълня с тубата ,карам 500м и пак спира ,през разтоянието което успея да мина двигателя бръмчи страшно и зеха да чукат ми се струва биелните лагери !Като поседи малко запалва ама понеча ли да потегля и угася и край повечене пали!Бензин влиза в карба значи е от него и трябва да се почисти!Обаче от звука на мотора тръпки ме побиват като го чуя-дали е станало нещо и с него *072* Издърпаха ме до нас и сега мисля да го почистя ама не знам с какво е най-добре -купих пак и ремонтен комплект така и така го отварям да му сменя пак квото трябва

Публикувано: 10 дек 2007, 14:05
от debug
Това лято ми се наложи да чистя карбуратора на Маздата. Най-добре става с кореселин с четка за рисуване, спринцовка, клечки за зъби и памуци - за различните дупки. Съветът ми е да си намериш схема на карбуратора и да го разглобиш внимателно като внимаваш да не объркаш местата на жигльорите. От ремонтния комплект аз използвах гарнитурите, алуминиевите дифтунги и иглата с леглото и. Оставих оригиналните жигльори, тъй като нямах вяра на тези от рем. комплект. Като цяло ми отне към два дни и литър кореселин, лъсна се идеално, и колата страшно се "отпуши". Просто металните резервоари ръждясват и плюс боклука от бензина се получава една много финна кафеникава утайка, която минава през всякакви горивни филтри.

Може би ще се получи добре и почистване в ултразвукова вана с кореселин.

Публикувано: 10 дек 2007, 14:24
от borko 30
Той Наско от форума беше ми пратил подробно упътване и схема на карба и още я пазя -по нея ще се водя!Значи в кореселин е по-добре от колкото в ацетон?

Публикувано: 10 дек 2007, 14:28
от debug
Кореселинът разтваря идеално налепите в карбуратора, с ацетон не съм пробвал.

Публикувано: 10 дек 2007, 17:51
от ewgeny
А пък аз да споделя, че такива неща доста добре се чистят с керосин.

Публикувано: 10 дек 2007, 18:34
от diesel1.6
borko 30 написа:Той Наско от форума беше ми пратил подробно упътване и схема на карба и още я пазя -по нея ще се водя!Значи в кореселин е по-добре от колкото в ацетон?
Ехо, Добрич!
Чукането на "биелите" според мене е пак от бензин в маслото. Ако не - от прегряване на маслото и двигателя (не прегряване на охладителната система, ами локално, от лоша работа).
тези биели може да са повдигачите, ама ти си знаеш, нали си слушал.
И моя карбуратор е в това състояние - карам само на газ. Проблемите ни са или в платното на ускорителната помпа - малката мембрана, или ме съмняват едни метални тапи с по 20-30 мм диаметър на долната част на карбуратора и нещата зад тях. Съмнявам се проблемът да е от замърсяване, но е възможно все пак. Да не е центровката? Да се е пробил вакуумрегулатора? Да е паднало маркуче за вакуума? Вчера открих, че вътре в делкото ми се е раздрънкала плочката на центробежния регулатор, което даваше отклонение над 20 градуса!
Прегледай всичко едно по едно. И ми прати и на мене схемата за ремонт на карбуратора, моля, че пак забравих къде е :(

Публикувано: 10 дек 2007, 19:15
от jordj
borko 30,
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Спирта не прецаква гумите.
а погледнал ли си как са ти свещите защото както пишеш на място работи а като се опиташ да потеглиш и Нема мощност.
Миналата или по миналата седмица бях на този хал.Оказасе че една свещ е за боклука на ниски работи а на високи не,керамиката се клатеше.Смених я и всичко стана ОК>
Ако искаш първо виж СВЕЩИТЕ и Кабелитеда няма някой хлабав или пооткачил се и тогава отивай да разглабяш и чистиш Карбуратора.

Публикувано: 10 дек 2007, 21:09
от diesel1.6
jordj написа:borko 30,
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Ацетона е чистото, а коресилина е ацетон с разтворен хлороводород в него. Това има значение за боите. Има и други добавки, за да е по-ефтин. Това няма значение за тази тема, но и двете според мене са опасни за вакуумния карбуратор с няколко скрити и несменяеми гумички вътре и с двете скъпи мембрани.

Аз имам точно същата кола, той борко знае, та от там черпя опит :)
Борко, слагай газ - ела да пробваш моята кола, ако имаш двоумения, виж ми и маслото - такова бистро не си виждал и в шишетата.

Публикувано: 10 дек 2007, 21:50
от borko 30
Diesel1.6 как да ти пратя схемата на карба -тука не ми дават да сложа по -голяма от 1мб

Публикувано: 10 дек 2007, 22:04
от cocoff
Солна киселина в коресилина :roll: :?:

Публикувано: 10 дек 2007, 22:09
от borko 30
*00124* коков стегни се бе човек ,аз питам сериозно и не ми е до шегички!

Публикувано: 10 дек 2007, 22:20
от cocoff
diesel1.6 написа:...а коресилина е ацетон с разтворен хлороводород в него. ...
...просто се чудя...няма шегички :)
А при положение, че има препарати специално за карбуратори, не виждам смисъл от експерименти, ама твоя работа.

Публикувано: 10 дек 2007, 22:36
от jordj
Момчета не напразно написах Спирт в по горния си пост.Има и карбуратор Клинери флакони които правят карбуратора чист като нов.
Спирта разлага доста от мърсотиите.
А Карбураторите се правят от сплави на Алуминия при досег със Солна киселина се окисляват или казано корозират и то доста гадно и трайно.Губят си гладкоста.
Затова ползвай чист спирт после можеш спокойно да го излееш в резервоара без да му се замисляш.
borko 30,
Същите признаци на твоя проблем са и при вода в резервоара.На Място водата се е утаила ,но като размърдаш колата и се смесва с бензина.Помпата я издърпва и Почва ту работи ту не.
Спирта му е решението при този проблем или източване на резервоара и пълнене с ново гориво.
Затова почни от Свещи,кабели,гориво и тогава Преебвай Карбуратора.Казвам ти го от опит а не да трупам точки или да се правя на Устроумен.Искам да помогна,Бензинова кола спокойно може да работи и наСпирт (Етилов или Метилов ) но изисква по малко Кислород за работа отколкото със Бензина.

Публикувано: 10 дек 2007, 22:47
от cocoff
Стига с тая солна киселина беееей...няма такова нещо в коресилина... Който не вярва, да наръси малко сода в него и да чака да шупне :D

Публикувано: 11 дек 2007, 09:41
от diesel1.6
То ако е вярна моята теория, че карбуратора му фърля много бензин, и отива такъв и чак в маслото, ще припушва черно. Борко, пуши ли черно?
Тракане като твоето, но на моя двигател се появява след 10-15 минути работа с повреден карбуратор. Тъй като имам монтиран такъв, пробвал съм няколо пъти. Поне е обратимо - само маслото ми се обензинва и след малко каране на газ се оправя.


Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!
Алуминиевите сплави на крабуратора се повреждат и от основи (сапун, например), тъй че внимавай с препаратите.

Публикувано: 11 дек 2007, 13:03
от debug
Не познавам карбуратора на ескорта, но на Маздата го разглобих изцяло и го почистих с кореселин без никакъв проблем. Нищо не се окисли от алуминиевите детайли, нито пък се е окислявало на старото Москве преди години. За гумички и гарнитури не знам, аз ги смених всички.
Един приятел кисна в кореселин карбуратор от лада 4 дни - е ми не се окисли или разяде.

Публикувано: 11 дек 2007, 13:25
от madboy
diesel1.6 написа:..................
Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!
Я разгледайте съставките на петрола, пък после се чудете. *0031*

Относно карбуратора, първо може да се накисне в нафта.

Публикувано: 11 дек 2007, 17:37
от cocoff
madboy написа:...Я разгледайте съставките на петрола, пък после се чудете...
Казвай де, нали затова е този форум. Щом си разгледал състава на петрола, кажи, че и ние да знаем. Така с недомлъвки не става...

Публикувано: 11 дек 2007, 19:27
от jojo
напълно съм съгласен с Jordi понеже и аз съм със същите проблеми и други също ми казаха да сипя спирт в резервоара и ще го направя защото смених бензиновия филтър и след 3седмици нямаше разлика със стария,а за чистенето на карбуратора съм чул че е добре в ултразвукова вана (но нигога не съм виждал какво представлява)

Публикувано: 11 дек 2007, 19:52
от cocoff
Айдее, ново 20 :) Сега пък ултравиолетова вана... Между ултразвуковата вана за почистване(на инжектори, карбуратори, ченета, очила, бижута и пр.) и ултравиолетовата светлина, единственото общо нещо е само представката "ултра" :D :P Ултравиолетовите лъчи стават за добиване на тен(в солариумите), за ускоряване полимеризацията на разни смоли, лепила и пластмаси(фотополимерните пломби), при бактерицидните лампи-за убиване на микроби(синкавата светлина в болниците нощно време). :drink: