Страница 1 от 1

Проблем с дизела при студено време

Публикувано: 17 дек 2007, 14:24
от KrasiZ
Здравейте !
Имам Форд-Фокус Дек. 1999, TDDI. На 8 месеца откак си го внесох от Германия. Досега - нулеви проблеми. Преди два дни обаче ме изненада доста неприятно. Първо почна доста трудно да пали, когато е студен (външната температура беше -2 -4 градуса), а снощи при -5 както се движи (сравнително незагрял) и първо загуби мощност, после спря. По някое време докато ме теглиха - тръгна и после пак спря. После пак тръгна, прибрах се, паркирах... Днес сутринта - изобщо не ще да пали. Иах сравнително малко гориво - около 7-8-10л. макс, но лампата все още не светеше. В едно такси си говорих с един таксиджия, той директно ме пита дали дизела е фордовски и дали имам малко гориво - вика - зиме трябвало да има поне 20-25 кила, че инак много се сгъстявало и "парафинизирало". Твърди, че горивният им филтър бил на кофти място освен това... Реших да се допитам и до по-опитните в експлоатация на дизел. Филтрите ми всички са сменяни - на около 1000 км. са - уже се подготвих за зимата... За мен т'ва е първа зима с дизел, преди карах на газ едно Рено и то дори на -5 гр. палеше на газ директно (ако не го изпусне човек от първото палене). А тук - първи (сравнително) лек студ и проблеми...

Публикувано: 17 дек 2007, 14:40
от debug
*00118*
Чудя се дали цялата негативна слава на Форд и онова с умирането не се дължат на тоя дизел 1,8? Карал съм Корола 1,4 D4D и Пежо 206 HDi - и двете палиха от раз, няма зима, няма лято... А този фордовски агрегат чак такава инженерна недомислица ли е или просто някъде нещо куца по веригата завод-шофьор-майстор?
Мой приятел има Фиеста 86(?) година 1,6 дизел и досега никога никакви ядове, в най-големия бахър на -18 в Пампорово от 10 коли само тя запали от раз :roll: Защо така?
Може би някой от тези, които са му хванали цаката, трябва да напише една обширна тема по болките на този мотор и да помогне на застигнатите от поговорката "Циганин и Форд зимата не работят и умират от раз".

Публикувано: 17 дек 2007, 14:58
от KrasiZ
debug написа: "Циганин и Форд зимата не работят и умират от раз".
Тази поговорка и аз съм я чувал :)
Абе инак съм много доволен - на дълъг път ми даде 3.9 л - за 90 к.с. не е лошо, макар че специално карах за да го добутам до минимума. Забравих да напиша - уж бях сложил някаква добавка за подобряване на горенето... Дали не е от нея - ама не помня вече каква беше.

Публикувано: 18 дек 2007, 08:27
от escorttd
Замръзнала ти е нафтата. Смени си горивния филтър - най вероятно е задръстен с парафин. Подбирай по-внимателно бензиностанциите от които зареждаш особено през зимата. Може да налееш бензин до 20% за да изгориш нафтата дето е в резервоара и после налей хубава нафта и сложи дoбавка Castrol или Redex. Докато караш с бензина мощността ще е по-ниска и може да загряваш повече от обикновено.
Успех!

Публикувано: 18 дек 2007, 11:26
от KrasiZ
Благодаря - така и ще направя. Уж зареждам все от ОMV - не знам - ако и там продават дизел менте - явно съвсем сме я закъсали.
Още едно питане - ако зареждам "Алпин-Дизел" има ли нужда от добавки ?

Публикувано: 18 дек 2007, 11:41
от pasajero
И аз имам отскоро фокус, но си пали добре, не се налага да подгрявам втори път или нещо подобно.
Колега виж дали ти работят свещите, на -5 трябва да ти свети лампата поне 20 сек.
Ако е изгоряла дори една свещ, останалите също не сработва но лампата на таблото светва за около 5сек.
Ако не работят свещите и въпреки това запалиш ще пуши бяло, доста и то, но не мисля че изобщо ще запали ако е под нулата.
Успех

Публикувано: 18 дек 2007, 13:42
от KrasiZ
Проверих го и аз за свещите - наред са си - свети около 20-25 сек.
Ще я мъчим - следващите няколко дни обещават затопляне :)

Публикувано: 18 дек 2007, 14:26
от Sim3
Нека се намеся и аз :oops: !
От 7 години карам дизелов автомобил 6,5 от които изкарах с Fiesta 1.6 D a сега с фокус 1,8. Признавам си фиестата не ме е оставила нито веднъж на път наистина двигателите 1,6 са много сполучливи при - 15 съм запалвал е верно с повече въртене (не от раз).
Двигателя е сполучлив спор няма а и лесно можеше да се проверява горивния филтър за отлагания в горивото.
Сега съм с две нива по - нагоре :P Фокуса е кола предлагаща много по - добра возия и комфорт. Нормално е грижите да са по - малко, само че колата се взема не в първа младост, а ако предния собственик не е полагал грижи всичко ти ляга на твой джоб.
Интересно ми стана защо горивния филтър няма пробка, но явно си отговорих сам малко по - горе.
Зареждам само от ОМV не съм ползвал все още присадка за горивото.
Смятам, че ако се реагира веднага при първите симптоми на трудното палене сутрин, проблемите ще се решават по - бързо.
Успех на всички дизелджии през зимата *00143*

Публикувано: 24 дек 2007, 18:55
от KrasiZ
Да кажа накрая, че нещата се оправиха. Явно дизелът е бил тотално менте. Сложих 1 кило бензин и пробвах да запаля, но падна акумулаторът от въртене, след което с теглене успяхме да запалим. Работи, работи и загасне - явно докато се прочисти помпата от резервоара. Сега съм налял алпин дизел и пали буквално от четвърт, при това го пробвх на -7 градуса. Специално за Форд в книжката пише, че няма никакъв проблем да се пали дизел с теглене - трябва само да е на 3-та (или от мен добавено 4-та) скорост. Широкоразпространено в БГ е обратното мнение, че дизел не се пали с теглене, но щом Форд официално го позволяват - значи без коментар...

Така че всичко енаред, весели празници на всички !

Публикувано: 24 дек 2007, 19:37
от chains
Смело заявявам, че 1.8тд на Форд е най-добрия малък дизел преди ерата на комънрейла - всичко останало са пълни глупости!