Страница 1 от 2
Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)
Публикувано: 25 дек 2007, 21:28
от dido333
Здравейте колеги.
След дълго четене по форума реших днес да си почистя двигателя за ниските обороти, което в последствие се оказа ел.магнит.
Сложих нова тема защото направих снимки на двигателя за ниските обороти(ел.магнит). И темата да е полезна на хората решили да извършат въпросната процедура.
Колата ми е Ford Escort 1.6 16V 95г. Пълна инжекция. На студено колата ми не държеше ниските обороти (меняха се от 500-1000)
Днес реших да си поиграя малко.
Отворих дроселовата клапа и видях страхотно много сажди в колекторните тръби (се едно, че гледам ауспуха на колата

). И реших че трябва да разглобя всичко(дроселова клапа,двигателя за ниските обороти). При толкова много сажди няма начин Клапан за празен ход да не се задръсти. Двигателя за ниските обороти се намира в ляво от колекторните тръби. Закрепен с 3 болта. Самата процедура по свалянето му протече много трудно защото двигателчето беше залепнало за колекторните тръби (наложи се употребата на железен лост

). След като свалих въпросно то двигателче (ел.магнит + Клапан за празен ход) реших да го почистя от многото сажди насъбрали се с годините. Самото почистване направих с контактен спреи. Толкова много мръсотия имаше, че самото чистене ми отне 2 часа, но накрая въпросния клапан блесна. Промени се и самото движение на Клапан за празен ход, стана по меко.
Късно се сетих, но поне се сетих да направя малко снимки на въпросното двигателче за ниските обороти.
http://www.smolian.eu/ford/" onclick="window.open(this.href);return false;
Снимал сам Ел.магнит за празен ход, Клапан за празен ход, дроселова клапа + TPS Датчик, колекторни тръби. На снимките Клапан за празен ход е вече почистен.
Ел.магнит за празен ход работи на честотен принцип (отваря и затваря Клапан за празен ход под определена честота)
На дроселова клапа има дупчица(pic19), която отвежда въздуха към Клапан за празен ход. По този начин заобикалят дроселова клапа и осигуряват въздух за работата на празен ход.
На колекторните тръби открих един датчик които не разбрах за какво е (pic23) (предполагам, че е температурен датчик). Ако някои от колегите е запознат нека сподели.
Надявам се да сам ви бил полезен.
Публикувано: 25 дек 2007, 23:00
от isoiso
Супер си го написал и със снимки

Браво!
Публикувано: 26 дек 2007, 00:51
от jordj
dido333,
Този датчик отчита притока на въздух,имаго и при моноинжекторите.Температурен въздушен датчик (Sensor-Air Charge Temperature )Поне така си го превеждам
Публикувано: 26 дек 2007, 08:53
от dido333
jordj написа:dido333,
Този датчик отчита притока на въздух,имаго и при моноинжекторите.Температурен въздушен датчик (Sensor-Air Charge Temperature )Поне така си го превеждам
jordj мерси за отговора.
Дано въпросния датчик да е здрав (Sensor-Air Charge Temperature ). Защото достъпа до него е много труден.
Разкачвал сам го при работещ двигател и нямаше промяна на работата на двигателя.
Публикувано: 26 дек 2007, 10:02
от jordj
Той би трябвало да служи да командва да се подава повече гориво когато е студен притока на въздух и двигателя е студен. Нещо като Смукач при по старите системи -Карбураторите.
Като запалиш сутрин нали ти поддържа малко по високи обороти на място примерно1200-1500.След врме се смъкват към нормалните850-900
Браво за хубавия сайт за
Смолян .Прекрасно си го направил.
Публикувано: 26 дек 2007, 11:13
от dido333
Да като запаля сутрин колата поддържа по-високи обороти на място примерно 1200-1500. След врем падат към нормалните 850-900.
Значи датчика си работи (Sensor-Air Charge Temperature ).
Мерси за отговора, и за сайта.
Публикувано: 26 дек 2007, 20:36
от цеков
Значи е съвсем нормално при работещ двигател на колата, като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит), колата да угасне
Това не е вярно
След дълго четене по форума ....
Почети още малко:
като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит)
оборотите трябва да са 750+-50.
Така се осигурява някаква работоспособност на двигателя
при повреда на клапана(кабели и т.н.)
Иначе снимките са добри

Публикувано: 26 дек 2007, 21:14
от dido333
цеков написа:Значи е съвсем нормално при работещ двигател на колата, като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит), колата да угасне
Това не е вярно
След дълго четене по форума ....
Почети още малко:
като дръпнете буксата на двигателя за ниските обороти(ел.магнит)
оборотите трябва да са 750+-50.
Така се осигурява някаква работоспособност на двигателя
при повреда на клапана(кабели и т.н.)
Иначе снимките са добри

Здрасти колега цеков.
Да знам прочетох доста теми по въпроса (които бяха двусмислени).
Но след като го разглобих си обясних принципа на работа.
При липса на напрежение(на ел.магнита), Клапана за празен ход се затваря под натиска на една пружина. От където колата остава без въздух и загасва.
Може би на други модели автомобили принципа да е друг, но при мен въпросния двигател за ниски обороти се оказа ел.магнит.
Публикувано: 27 дек 2007, 20:33
от mltz
Колега Дидо333 наистена в книжката за форд пише,че като се извади буксата на мотрчето за празен ход колата нетрябва да изгасва а да държи 750+-50 об.
Публикувано: 28 дек 2007, 00:25
от dido333
Не знам всичко е възможно
Нека някои колега които е със същия автомобил да сподели, ако е пробвал да маха буксата на двигателя(ел.магнит) за ниски обороти.
Аз сам пробвал на моя и на още един автомобил Форд(93г. Зтек). Реагира по същия начин(махам буксата и колата изгасва). Ще пробвам на още един познат с същия модел като моя(дали има разлика).
Моя Клапан за празен ход остава затворен.
Нека колегите споделят своя опит.
Публикувано: 30 дек 2007, 17:16
от цеков
При липса на напрежение(на ел.магнита), Клапана за празен ход се затваря под натиска на една пружина. От където колата остава без въздух и загасва.
Може би на други модели автомобили принципа да е друг, но при мен въпросния двигател за ниски обороти се оказа ел.магнит.
Точно така! Електромагнит е , но не съвсем обикновен, а работи в импулсен режим
(влючва и изключва бързо , с променливо време за включено и изключено състояние)
При изключен клапан работата на двигателя (750+-50 об)
се постига чрез регулиране на опорния винт на дроселовата клапа
(стига да няма някакви други неизправности).
Успех!
Публикувано: 31 дек 2007, 20:55
от dido333
Здрасти колега Цеков.
Ще коригирам темата. Чрез дроселовата клапа е възможно да се осигури въздух за празен ход. При мене въпросния винт е залят с някаква смола (предполагам). За сега не мисля да го барам за да не разваля някаква центровка.
При мене проблема си остана: На студено колата ми не държи ниските обороти (500-1000)
За сега търся да нямам спукан маркуч и да смуче въздух.
Публикувано: 01 яну 2008, 20:47
от GalinBelos
Колега ако решиш проблема пиши как си го решил .
И моята от известно време прави същото.Проблема при мен се появи след смяна на въздушният филтър(уж го смених за хубаво).
Даже днес пък започна да държи по - високи обороти (1000-1200)на празен ход.Не смея да бутам много много защото почти нищо не разбирам.
Публикувано: 01 яну 2008, 22:26
от dido333
Здрасти колега GalinBelos
Днеска продължи ха моите премеждия с Форда
Намерих Г образно маркуче от картера към всмукателните тръби, което беше всмукнато(може би запушено). Опитах се да го изпъна с втулка, но не успях(скъса се). В момента търся ново.
Ако се окаже от там проблема ще пусна снимки къде се намира.
При тебе колата падали на 500 оборота.
Публикувано: 01 яну 2008, 23:47
от AX!S
dido333 написа:Здрасти колега GalinBelos
Днеска продължи ха моите премеждия с Форда
Намерих Г образно маркуче от картера към всмукателните тръби, което беше всмукнато(може би запушено). Опитах се да го изпъна с втулка, но не успях(скъса се). В момента търся ново.
Ако се окаже от там проблема ще пусна снимки къде се намира.
При тебе колата падали на 500 оборота.
Аз точно такова едно L-образно маркуче имах направо смачкано и спукано и от там нестабилни обороти, дето казваш и до 500 падат, аха да угасне и се вдигат към 1500. Сега на негово място има друго маркуче, приспособено, но върши работа. Само че при мен се чуваше много отчетливо смученето на въздух през него и отстраняването на тази неизправност моментално даде резултат.
Публикувано: 03 яну 2008, 13:53
от dido333
Днес вече реших проблема с ниските обороти(500-1000).
Проблема е едно Г-образно маркуче намиращо се на трудно достъпно място. Което смуче въздух от картера.
Ето и малко снимки.
http://www.smolian.eu/ford/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Отклоних се доста от темата(съжалявам), но това е другия виновник за неустойчиви ниски обороти.
Благодаря на AX!S за съдействието.
Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)
Публикувано: 30 май 2009, 20:32
от essex
колега ще те помоля да ми кажеш къде е този ТПС дат4ик защото утре и мен ме чака чистене на всичките тези неща и незнам къде

Форд Ескорт 96 год 1,6 16в инжекцион
Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)
Публикувано: 30 май 2009, 22:15
от jordj
При моноинжектора е като свалиш кутията на Въздушния филтър.В моноинжектора е и се вижда.Мисля че се развиваше с ключ 22.
При инжекционите би трябвало да е преди дроселовата клапа по пътя на въздуха,но точно каде е не мога отговоря.
А при Интеркулерите не знам дали го има.
Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)
Публикувано: 30 май 2009, 22:23
от essex
Колега jordj цъкни на първия линк който dido333 е дал и виж снимка 17 (Pic 17) аз мисля че черната пластмасова букса е ТПС-то , ти как мислиш
Форд Ескорт 96 год 1,6 16в инжекцион
Re: Почистване на двигател за ниските обороти (IAC)
Публикувано: 30 май 2009, 22:30
от paci
essex написа: ...
Човече, опрай си профила като напишеш какъв е Ескорта.
Или всеки път като питаш нещо вземи го пиши!