Страница 1 от 1

ремонт на скоростна кутия за ЕСКОРТ

Публикувано: 30 дек 2007, 16:04
от jack71
възможни повреди : разбити лагери на първичен / вторичен вал, износени синхронизатори, заминали лагери на диференциал, заминал семеринг на първичен вал, начупени зъбни колела на диференциала (сателити и прочее)
части които съм купувал и ориентировъчни цени : лагери на първичен / вторичен вал (големи ) - 40 лв / бр. малко лагерче на първичен вал - 20 лв семеринг на първичен вал - 14 лв, семеринг на селектора - 21лв, семеринги на полуоски - 11 лв/бр , синхронизатори - средно към 30 лв/бр, лагери на диференциал - 25лв/бр СКФ.
___________________________________--
малко снимки и инфо за разглобяване и ремонт на скоростна кутия за ескорт 91:
първо махнете 2та болта с пружини които стърчат от корпуса. махате горното капаче на кутията. (картинка 1)
След това махате палеца за задна. Има 2 зъбчатки на осите, едната е със синхронизатор затова бъдете внимателни. Държат се на зегерки.издърпайте ги заедно с вилката на муфата. Ако едното колело на иска да излезе (често ми се случва :x ) пробвайте с бой. Ако пак не ще първо бягайте до магазина (най добре МП) и си купете ново зъбно колело защото това ще го отрежете внимателно с флекса така че да не прецакате шлиците на оста. Развийте болчетата на втория капак и го махнете. (картинка 2) Има 2 лагера които ги прикрепят 2 големи зегера. Избийте ги с отверка (зегерите) развийте болтовете на половината кужух и го издърпайте. (картинка 3 -само съм забравил да сложа диференциала) ОГЛЕДАЙТЕ внимателно защото ще трябва да помните положението на една куца планка на оста на вилките. (картинка 4 и 5) Така. Хващате 2те оси заедно с вилките и дърпате нагоре като с един крак се стъпили на кутията и клатейки ги издърпвате. Сега може да разкарате и диференциала. Ако ще разглобявате докрай, изкарайте зъбното на задната (държи се на загер), махнете Г образната вилка на селектора и развивайте болчетата които държат селектора. (картинка 6)
Сглобяването е в обратен ред. Тънкия момент е преди да сложите 2те оси да не забравите първо диференциала, и когато слогате осите внимателно си ги подпирате на дупките за лагерите.намествате оная куца планка която е към вилките на муфите и селектора. Да не забравите да нагласите колелото за задна. Нанизвате ги едновременно, със зацепени зъбчатки, заедно с вилките на муфите, кръстите се и ги пускате надолу. Палеза на едната вилка трябва да е влязал в жлеба на лостчето за задна както е на картинката. Ако всичко е ок (късметлии :shock: ) с отверка завъртате оста на вилката за задна (тя е и за 5та) така че максимално да избътва нагоре колелото за задна. След като сложите капаците по обратния ред, затягате палеза на вилката за задна като завъртате пак с отверката така че да е максимално избутано колелото за задна нагоре.
За всеки случай пробвайте да включвате и да въртите на ръка отделните скорости след като сте я сглобили.
ако ще сменяте синхронизатори съм приложил картинка за да не забравите последователността на зъбчатките(картинка 7)
и преди всичко - не следвайте запетайките в описанието а вникнете в инженерната мисъл вложена в тази кутия :D
ВАЖНО!!. П.С. - Ако сте с 2 леви ръце не ви съветвам да се занимавате и не съм ви виновен ако объркате нещо.
Друго важно:отивате в магазин за крепежни и си купувате течен тефлон!!!! всички болчета и резби които ги навивате обратно ги намазвате с него за да не се саморазвиват от вибрации!!!

Публикувано: 30 дек 2007, 16:18
от traqn_savov
пробвайте с бой. Ако пак не ще първо бягайте до магазина (най добре МП) и си купете ново зъбно колело защото това ще го отрежете внимателно с флекса така че да не прецакате шлиците на оста. Развийте болчетата
Омг омг :shock: :shock: :shock: има специална скоба за това колело, няма нужда да пълниш гушките на МП (Мега Профаните)

То хубаво, но синхронизатори търсих в цяла варна, няма такива части просто не се внасят не се пройзвеждата..

Че третата ми хърка. мн.

Публикувано: 30 дек 2007, 16:32
от jack71
има синхронизатори бе. в МП ми искат 60 за оригинален . аз си взех турски за по 30.ама това е за ескор - за фиеста не знам
а за скобата - сигурно съм нямал подходяща щото не можах да я навра

Публикувано: 30 дек 2007, 17:12
от traqn_savov
Ето тава е груб чертеж на скобата за зъбчатката за 5-тата..
направата на такава скоба струва към 30-40 лева, така че за едно кратна употреба не се препоръчва направата и...

по памет, нямам размери за съжеление, чертежа изглежда оплетен но всъщност е прост, един изтласквач, две дробинки който се пъхат в малкият зъб на зъбчатката, и един придържащ дробинките пръстен..

На оригиналната някъде се пъхаше и една съчма, ама де беше и за какво беше :shock: :? :? това съчменце (сещамсе че постоянно го губех)