Страница 1 от 1

TD/TDI

Публикувано: 07 яну 2008, 17:00
от (-O-)
Имам голямо желание да си взема Ескорт ТД, обаче доста пъти съм чувал плашещи неща за турбото и искам да питам каква е всъщност реалността. Доколкото знам турбото се износва на 200-250,000 км. Смяната му с ново отива на някакви хиляди лв (то зависи от марката на двигателя все пак). На старо са уж по-евтини, но намират ли се реално? Никак нямам желание да си взема кола за 4000 лв и след някой месец да дам още 1500-2000 за турбо. Отделно и нафтовата помпа се води някакъв голям разход ако издиша.

Публикувано: 08 яну 2008, 11:40
от (-O-)
Никой нищо не казва. Няма ли хора дето са сменяли турбо на дизела наскоро?

Публикувано: 08 яну 2008, 11:46
от Атанас
Май няма.
Казват, че се намират. Същото важи и за помпата.
Това са неща, които ако правилно е експлоатирана колата не се чупят лесно.

Публикувано: 08 яну 2008, 12:35
от doctordre
абе не е трудно да се счупи, ресурса на турбото преди ремонт не е много голям. наистина зависи и от експлоатацията но като цяло доколкото знам турбото не е толкова надеждно

Публикувано: 08 яну 2008, 12:40
от escorttd
Турбото струва ~1300лв, помпата 3-4000лв.
Турбото е препоръчително да се сменя с ново, докато помпа се намира за 300лв. Помпата за да се счупи се удря неколкократно с тежък чук. При нормална експлоатация не се поврежда, най-много някой клапан да се повреди.

Публикувано: 08 яну 2008, 16:46
от (-O-)
escorttd написа:Турбото струва ~1300лв, помпата 3-4000лв.
Турбото е препоръчително да се сменя с ново, докато помпа се намира за 300лв. Помпата за да се счупи се удря неколкократно с тежък чук. При нормална експлоатация не се поврежда, най-много някой клапан да се повреди.
Как тъй 3-4000 ? Той цял двигател няма ли за 1000 по моргите (включващ и помпа)? Пък и цял Ескорт ТДИ струва 4000 лв, каква е логиката някой да даде толкова само за една част от двигателя?

Публикувано: 09 яну 2008, 00:22
от Conan_1
точно че няма логика!!!Затова като си намериш потдържан ескорт няма да ти се прецака ни турби ни помпа!Това е друго няма и от тебе си зависи колко дулго ще са ти здрави!Достатучно си е надежден двигателя и сум си предоволен,но ти си знаеш де

Публикувано: 09 яну 2008, 09:36
от (-O-)
Conan_1 написа:Това е друго няма и от тебе си зависи колко дулго ще са ти здрави!Достатучно си е надежден двигателя и сум си предоволен,но ти си знаеш де
Тъй е, но като е на старо не може да знаеш колко е добре или зле. Знам всеки ще каже "отиваш на сервиз/диагностика", но реално трудно се получава. В сервизите хвърлят 1 око и казват "добре е". Заети. Незнам какво. По автокъщите се оправдават че не могат да я изкарват щото няма номера и т.н. Затова се интересувам ако ударя лошия късмет какво ме очаква като суми.

Публикувано: 09 яну 2008, 09:53
от Атанас
е тя колата е като жената - бъркаш в торбата и не знаеш каква змия ще извадиш :P
Няма гаранция, че диагностиката ще покаже съществуващ проблем.
Колегата escorttd посочи колко вървят новите турбини и помпи. Употребяваните са в пъти по-евтини. Върти ми се в главата цена от порядъка на 200 - 300лв за помпа. Турбото не знам колко струва.

Публикувано: 10 яну 2008, 01:29
от [RS]Coswort
от личен опит знам като се взема кола 2ра ръка се правят 10км пробег само ти и колата... и правиш сички онези неща който сте ги правили още като сте взели книжка(поне повечето или само аз поне :) ) иначе само на око 90% си е късмет!

Публикувано: 10 яну 2008, 12:41
от (-O-)
[RS]Coswort написа:от личен опит знам като се взема кола 2ра ръка се правят 10км пробег само ти и колата... и правиш сички онези неща който сте ги правили още като сте взели книжка(поне повечето или само аз поне :) ) иначе само на око 90% си е късмет!
Пробега е задължителен. Но за да я пробваш както трябва е нужно цял ден да ти е на разположение за да може да я видиш как върви като е студена, като е загряла и т.н. А така набързо кое по-напред да видиш. Особено сега като има сняг по пътя иди разбера буксува ли или просто не върви добре.