TPS за 1.8 TDI - необходим ли е въобще?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

TPS за 1.8 TDI - необходим ли е въобще?

Мнение от gogo_21011 » 22 фев 2008, 10:38

Здравейте колеги,
колата е Ford Escort 1.8 TDI 1994 г. хечбек, ГНП - Lucas. Проблема е следния, т.е. незнам дали има и проблем.

Преди време някъде 6 месеца, кабелчетата от TPS - а се откъснаха, махнах целия TPS. Най - странното от всичко е че не оказва видимо влияние на работата на двигателя, на разхода на гориво, на пушенето от ауспуха, на паленето в студено време( дори и при -15 градуса ) на форсирането, на нищо не оказа влияние този TPS.
Прегледах всички теми из форума и каквото намерих из интернет, но за дизелов двигател не намерих почти нищо. Единственно разбрах че играе някаква роля за системата за отработените газове EGR, но каква е точно ролята му не знам.

Въпроса ми е следния, този TPS въобще играе ли някаква роля в дизеловия двигател и да го търся ли да го ремонтирам и слагам отново на помпата.

На TPS - а пише следното :

COLVERN
17 / 555 / 2666
ES 125
0704

Прикачам и снимка за да добиете представа!

За бензиновите двигатели и инжекционите е ясно и не става въпрос за тях. Така че моля ви да пишете само за дизеловите двигатели.

Благодаря ви предварително.
Прикачени файлове
untitled.JPG
TMS сензор от Escort 1.8 TDI 1994

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 22 фев 2008, 19:09

На мен ми звучи невероятно... Единственото ми обяснение е, че TPS-ът ти не работи от много време.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 22 фев 2008, 20:13

т.н. ECU при твоя ДВГ у-ва климатика и EGR и не влияе на работата на ДВГ-то (помпата е механична - голям плюс според мен :) )

така че ако EGR клапана ти е "оптимизиран" - няма какво да усетиш от липсата на TPS ...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 22 фев 2008, 21:45

Отваря рециркулацията на отработилите газове при определени обороти, температура на двигателя и положение на педала на газта. В случая не се казва TPS, защото нямаш дроселна клапа. На нищо друго не влияе, ако си запушил рециркулацията механично.

Карай си така. Все едно, вече си го свалил, а обратният му монтаж е свързан със специфична регулировка на положението му.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 22 фев 2008, 23:10

Благодаря на всички отговорили, по двигателя не съм запушвал нищо, не съм пипал нищо, значи извода е да не го слагам, така и така си върви без проблеми и без него.

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 25 фев 2008, 20:50

На мен ми се бяха заголили кабелчетата и се бяха оплели и пушеше и не работеше като хората. Намерих си ново със здрави кабелчета и като го сложих , поне при мен , промяната беше Осезаема !!! Със сигурност играе някаква роля , а и щом е сложено веднъж - има си Предназначение !!!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 26 фев 2008, 07:07

При теб клапана за рециркулацията си работеше и беше постоянно отворен. Ефектър беше, че в смукателния колектор влизаха изгорели газове в пъти повече от нужното. При човека, явно, или е запушен клапана от сажди или някой му е "баял". Т.е., дори и да сложи здрав датчик, разлика няма да усети.

Като се отчетат и факторите "пари" и липса на мотивация за "екология" е най-добре да не си чопли колата.

Подходът за всеки конкретен проблем трябва да е конструктивен и финансово балансиран.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 26 фев 2008, 12:44

Има развитие по въпроса, така и така го бях запоил, залепих и разкапсалования датчик( да не взема влага и мръсотии от околната среда) с ВиК лепило за пластмаса и го сложих. Премерих с волтметъра волтажа на пин 2 на датчика( някъде из форума имаше забита важна тема за това как се прави, че не си спомням напреженията), и се усети някаква разлика в колата, стана палко по-пъргава, но чак осезаема разлика да има..., или може би аз си въобразявам вече! Между другото, моя датчик, след почистване на графита вътре се отлюспиха връзките между графитната писта и точките където излизат кабелчетата,оправих ги, но и взех да търся да го сменям, така че търсих из Варна такъв датчик, но няма. По моргите също няма, в Мото Пфое няма да отида, че там е 100 и нагоре цената. Ваклине аз преди те бях питал за такъв датчик, каза че имаш и можеш да го пратиш, имаш ли го още :) да го сменя за всеки случай!! Сащо така искам да ви попитам в темата за настройка на TPS датчика волтажите едни и същи ли са за бензин и дизел! Т.е. между пин 2 и пин 3 или между пин 2 и маса( едно и също било, според темата), и дали има разлика между дизел и бензин настройките. В темата е описано че този волтаж трябва да е от 0.2 до 1.1 при затворена клапа( т.е. отпуснат педал на газта, и до 4V при напълно отворена клапа(газ до ламарината), и при плавно подаване на газ да не прекъсва никъде, а при мен са малко занижени тези стойности.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 26 фев 2008, 12:46

Бензинът и дизелът в този случай нямат нищо общо. Даже визуално датчиците са различни. Няма го вече този който се мотаеше.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 27 фев 2008, 17:43

Tози TPS. дори и да си затапил EGR клапана има значение така че моя съвет е да си го включиш и да си го настроиш и ще ти кажа защо. Моята EGR система е затапена от всякъде още като купих колата на следващия ден това беше първата ми работа. Преди един месец си оставих на един пишман майстор за един цял ден/което никога не се случва при мен да се ремонтира колата без мое присъствие но по някога се налага/ и след като си взех колата тя вече не вървеше по същия начин,но си помислих че си въобразявам.На другия ден като я запалих колата започна да прекъсва и да пуши бял дим.Отворих капака и забелязах че на TPS са развити болчетата .Започнах да го въртя и установих че в едното крайно положение прекъсва а в другото не.Завих болчетата на TPS в това крайно положение където не прекъсва,и от там тръгнаха мъките.Като тръгнах колата върви няма никакви проблеми с ускоряването,с работата на двигателя но като съм на скорост и като пусна газта и заработи моторната спорачка колата започва да придърпва /като Варбург,ако е карал някой/ Разглобих цялата кола на другия ден.Та помпа ли не въртях,всички букси проверявах,свалях интерколера да видя уестгейта да не е блокирал и да не изключва турбото при пускане на педала на гаста в режим моторна спирачка и нищо. Тогава се сетих за този TPS В продължение на една седмица всеки ден съм го въртял с по малко докъто го нагласих хем да не прекъсва на студен и на топъл двигател,хем и на моторна спирачка да е добре.Така че gogo_21011 не си въобразяваш, тази джаджа оказва и разлика във вървенето на колата незнам по какъв начин,но при някой положения колата ускорява по добре при други не така добре.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 фев 2008, 18:06

plamenford написа:...
за твое сведение - моята кола след автомивка ми се струва че върви много добре :)

не знам какво си правил и какво разбираш ... специално за автора на темата показвам ел. схема на TD на мондео MK1/MK2

ясно че вижда че единственните изходи от EDC-то са за:
- студения старт
- климатика
- вакуума за у-е на EGR клапана
всичко останало са входове от датчици
Прикачени файлове
Mondeo18TD.jpg
1.8TD

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 27 фев 2008, 21:26

Ами колеги вече незнам какво да ви кажа! По колата незнам какво е пипано, но мисля не е много! Аз съм първи собственик в БГ аз специално нищо не съм пипал освен филтри и т.н.! Позтатите които ми я търсиха изрично ми казаха да не пипам нищо по нея и да не я водя при пишман майстори, това както и да е!
Кадето и да прочета из нета пише че по някакъв начин управлява EGR клапана, всъшност той взема данни и от температурата на двигателя от положението на този датчик, и ( не съм сигурен ) от оборотите на двигателя, от всички тези датчици по някакъв начин се сеща кога да отвори и кога да затвори EGR клапана. Специално за моя датчик намерих следана спецификация : http://www.abelectronic.com/sensors/aut ... arpots.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
plamenford е много прав за това, аз от няколко дена експериментирам с това и мисля, че налучках правилната позиция! В предишен пост бях писал че без него няма разлика, но сега мисля че съм се заблуждавал! В момента колата върви добре набира си добре, не прекъсва и не претриса, стрелката на нивото на горивото взе май - по бавно да пада( но и времето сега се затопли чуствително).
Но пак казвам, разликата при мен не е чак толкова осезаема, опитвах и направо да откача въпросния датчик, и с него след това да минавам по един и същи път и без него мисля че единствената разлика е при рязко подаване на газ(газ до ламарината) и изключен датчик се позамисля малко преди да се изстреля, опита го правих няколко пъти като преди да натисна рязко газта съм на около 2500 - 2700 оборота, тогава турбото се усеща добре( това е за да избегна "надуването" на турбото).
Като обощение, може да кажа че наистина има някаква връзка, че положенито на датчика играе роля, но не ми е ясна все още каква е връзката, още повече че помпата ми е механична, а не лектронна. Като се замисля наистина трябва да е нещо свързано с EGR системата, и от там да влиза не когато трябва изгорели газове и така да влияе на процеса на горене.... продължавам да търся литература из нета.
Ако някои има идея кое как е да сподели.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 27 фев 2008, 22:00

Благодаря за картинката колега Mondeo18TDI96 ,изчел съм я цялата книга. Знам какво пише на схемата.Написаната тема по горе от мен съм написал това което го имам от личен опит и се опитвам да помогна на колегата gogo_21011,и не само на него а и на който е необходимо.И колега Mondeo18TDI96 не мисля че този форум е да се подиграваме един на друг с изразите----/моята кола след автомивка ми се струва че върви много добре/ и /не знам какво разбираш/, а този форум според мен е да си помагаме или по точно да си оправяме колите след като са били при пишман майстори.Ние с теб не се познаваме и ти не можеш да знаеш дали разбирам от коли или не.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 28 фев 2008, 09:24

гого - не знам каква информация търсиш повече :)
при положение че клапана ти не е махнат (не е "оптимизиран") - много ясно е че има влияние - това е и идеята на системата EGR!
това ти го написа и Vaklin - по горе !?

понеже беше написал че не усещаш разлика с/без TPS - най-логично беше да се предположи че го няма - което обезлисля слагането му ...

това че после си се сетил че "май" имало някаква разлика ...

фламенфорд: - за компетентността ти съдя не само по-горния, но и предишните ти постове !

escorttd
Status: Извън линия

Мнение от escorttd » 28 фев 2008, 10:18

Колеги, като гледам така сте се вкопчили в този ЕГР клапан че не поглеждата изобщо към помпата. Колко жила влизат -2. Едно са газта и едно за корекция на аванса. От къде се командва аванса- от стъпковото моторче, а то от къде се командва- от ЕКУ-то. Значи имало все пак връзка м/у ТПС-а и вървенето на колата и тя не е само ЕГР-а ами и аванса.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 28 фев 2008, 11:29

escorttd написа:Колеги, като гледам така сте се вкопчили в този ЕГР клапан че не поглеждата изобщо към помпата. Колко жила влизат -2. Едно са газта и едно за корекция на аванса. От къде се командва аванса- от стъпковото моторче, а то от къде се командва- от ЕКУ-то. Значи имало все пак връзка м/у ТПС-а и вървенето на колата и тя не е само ЕГР-а ами и аванса.
и как се казва сигнала дето у-ва стъпковото моторче ... "студен старт"

"студения старт" - няма логика да се влияе от каквото и да било освен темп. на двг - и би трябвало да работи само при "студен старт"

ТД 97+ май имаха една джажа (дето протичаше...) и май беше нещо като "ел.аванс" ... ама гого има реколта 94

ТПС - освен за ERG "май" служи и за изкл. на климатика (от EDC) при рязко натискане на газта .... (макар че не съм го "усетил" :))

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 28 фев 2008, 11:32

На последното му казват Kickdown режим. Климатикът трябва да се изключи и над определена темпаратура на охлаждащата течност.

От 96'та нагоре има корекция на изпреварването на впръскването реализирана чрез клапан, но там една от дюзите е с датчик на повдигането на иглата.

До този момент (> 96), студеният старт е реализиран, чрез механично отместване на позицията на автомата за изпреварване на впръскването с помощта на електромагнит.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 29 фев 2008, 10:12

Нямам климатик, а системата за студения ми старт е един термоелемент в термостата и едно жило то него до един лост на помпата, нямам стъпкови моторчета и т.н., следователно би трябвало само да влияе на EGR системата!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта