TPS за 1.8 TDI - необходим ли е въобще?
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
TPS за 1.8 TDI - необходим ли е въобще?
Здравейте колеги,
колата е Ford Escort 1.8 TDI 1994 г. хечбек, ГНП - Lucas. Проблема е следния, т.е. незнам дали има и проблем.
Преди време някъде 6 месеца, кабелчетата от TPS - а се откъснаха, махнах целия TPS. Най - странното от всичко е че не оказва видимо влияние на работата на двигателя, на разхода на гориво, на пушенето от ауспуха, на паленето в студено време( дори и при -15 градуса ) на форсирането, на нищо не оказа влияние този TPS.
Прегледах всички теми из форума и каквото намерих из интернет, но за дизелов двигател не намерих почти нищо. Единственно разбрах че играе някаква роля за системата за отработените газове EGR, но каква е точно ролята му не знам.
Въпроса ми е следния, този TPS въобще играе ли някаква роля в дизеловия двигател и да го търся ли да го ремонтирам и слагам отново на помпата.
На TPS - а пише следното :
COLVERN
17 / 555 / 2666
ES 125
0704
Прикачам и снимка за да добиете представа!
За бензиновите двигатели и инжекционите е ясно и не става въпрос за тях. Така че моля ви да пишете само за дизеловите двигатели.
Благодаря ви предварително.
колата е Ford Escort 1.8 TDI 1994 г. хечбек, ГНП - Lucas. Проблема е следния, т.е. незнам дали има и проблем.
Преди време някъде 6 месеца, кабелчетата от TPS - а се откъснаха, махнах целия TPS. Най - странното от всичко е че не оказва видимо влияние на работата на двигателя, на разхода на гориво, на пушенето от ауспуха, на паленето в студено време( дори и при -15 градуса ) на форсирането, на нищо не оказа влияние този TPS.
Прегледах всички теми из форума и каквото намерих из интернет, но за дизелов двигател не намерих почти нищо. Единственно разбрах че играе някаква роля за системата за отработените газове EGR, но каква е точно ролята му не знам.
Въпроса ми е следния, този TPS въобще играе ли някаква роля в дизеловия двигател и да го търся ли да го ремонтирам и слагам отново на помпата.
На TPS - а пише следното :
COLVERN
17 / 555 / 2666
ES 125
0704
Прикачам и снимка за да добиете представа!
За бензиновите двигатели и инжекционите е ясно и не става въпрос за тях. Така че моля ви да пишете само за дизеловите двигатели.
Благодаря ви предварително.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Отваря рециркулацията на отработилите газове при определени обороти, температура на двигателя и положение на педала на газта. В случая не се казва TPS, защото нямаш дроселна клапа. На нищо друго не влияе, ако си запушил рециркулацията механично.
Карай си така. Все едно, вече си го свалил, а обратният му монтаж е свързан със специфична регулировка на положението му.
Карай си така. Все едно, вече си го свалил, а обратният му монтаж е свързан със специфична регулировка на положението му.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
При теб клапана за рециркулацията си работеше и беше постоянно отворен. Ефектър беше, че в смукателния колектор влизаха изгорели газове в пъти повече от нужното. При човека, явно, или е запушен клапана от сажди или някой му е "баял". Т.е., дори и да сложи здрав датчик, разлика няма да усети.
Като се отчетат и факторите "пари" и липса на мотивация за "екология" е най-добре да не си чопли колата.
Подходът за всеки конкретен проблем трябва да е конструктивен и финансово балансиран.
Като се отчетат и факторите "пари" и липса на мотивация за "екология" е най-добре да не си чопли колата.
Подходът за всеки конкретен проблем трябва да е конструктивен и финансово балансиран.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има развитие по въпроса, така и така го бях запоил, залепих и разкапсалования датчик( да не взема влага и мръсотии от околната среда) с ВиК лепило за пластмаса и го сложих. Премерих с волтметъра волтажа на пин 2 на датчика( някъде из форума имаше забита важна тема за това как се прави, че не си спомням напреженията), и се усети някаква разлика в колата, стана палко по-пъргава, но чак осезаема разлика да има..., или може би аз си въобразявам вече! Между другото, моя датчик, след почистване на графита вътре се отлюспиха връзките между графитната писта и точките където излизат кабелчетата,оправих ги, но и взех да търся да го сменям, така че търсих из Варна такъв датчик, но няма. По моргите също няма, в Мото Пфое няма да отида, че там е 100 и нагоре цената. Ваклине аз преди те бях питал за такъв датчик, каза че имаш и можеш да го пратиш, имаш ли го още да го сменя за всеки случай!! Сащо така искам да ви попитам в темата за настройка на TPS датчика волтажите едни и същи ли са за бензин и дизел! Т.е. между пин 2 и пин 3 или между пин 2 и маса( едно и също било, според темата), и дали има разлика между дизел и бензин настройките. В темата е описано че този волтаж трябва да е от 0.2 до 1.1 при затворена клапа( т.е. отпуснат педал на газта, и до 4V при напълно отворена клапа(газ до ламарината), и при плавно подаване на газ да не прекъсва никъде, а при мен са малко занижени тези стойности.
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Tози TPS. дори и да си затапил EGR клапана има значение така че моя съвет е да си го включиш и да си го настроиш и ще ти кажа защо. Моята EGR система е затапена от всякъде още като купих колата на следващия ден това беше първата ми работа. Преди един месец си оставих на един пишман майстор за един цял ден/което никога не се случва при мен да се ремонтира колата без мое присъствие но по някога се налага/ и след като си взех колата тя вече не вървеше по същия начин,но си помислих че си въобразявам.На другия ден като я запалих колата започна да прекъсва и да пуши бял дим.Отворих капака и забелязах че на TPS са развити болчетата .Започнах да го въртя и установих че в едното крайно положение прекъсва а в другото не.Завих болчетата на TPS в това крайно положение където не прекъсва,и от там тръгнаха мъките.Като тръгнах колата върви няма никакви проблеми с ускоряването,с работата на двигателя но като съм на скорост и като пусна газта и заработи моторната спорачка колата започва да придърпва /като Варбург,ако е карал някой/ Разглобих цялата кола на другия ден.Та помпа ли не въртях,всички букси проверявах,свалях интерколера да видя уестгейта да не е блокирал и да не изключва турбото при пускане на педала на гаста в режим моторна спирачка и нищо. Тогава се сетих за този TPS В продължение на една седмица всеки ден съм го въртял с по малко докъто го нагласих хем да не прекъсва на студен и на топъл двигател,хем и на моторна спирачка да е добре.Така че gogo_21011 не си въобразяваш, тази джаджа оказва и разлика във вървенето на колата незнам по какъв начин,но при някой положения колата ускорява по добре при други не така добре.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
за твое сведение - моята кола след автомивка ми се струва че върви много добреplamenford написа:...
не знам какво си правил и какво разбираш ... специално за автора на темата показвам ел. схема на TD на мондео MK1/MK2
ясно че вижда че единственните изходи от EDC-то са за:
- студения старт
- климатика
- вакуума за у-е на EGR клапана
всичко останало са входове от датчици
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами колеги вече незнам какво да ви кажа! По колата незнам какво е пипано, но мисля не е много! Аз съм първи собственик в БГ аз специално нищо не съм пипал освен филтри и т.н.! Позтатите които ми я търсиха изрично ми казаха да не пипам нищо по нея и да не я водя при пишман майстори, това както и да е!
Кадето и да прочета из нета пише че по някакъв начин управлява EGR клапана, всъшност той взема данни и от температурата на двигателя от положението на този датчик, и ( не съм сигурен ) от оборотите на двигателя, от всички тези датчици по някакъв начин се сеща кога да отвори и кога да затвори EGR клапана. Специално за моя датчик намерих следана спецификация : http://www.abelectronic.com/sensors/aut ... arpots.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
plamenford е много прав за това, аз от няколко дена експериментирам с това и мисля, че налучках правилната позиция! В предишен пост бях писал че без него няма разлика, но сега мисля че съм се заблуждавал! В момента колата върви добре набира си добре, не прекъсва и не претриса, стрелката на нивото на горивото взе май - по бавно да пада( но и времето сега се затопли чуствително).
Но пак казвам, разликата при мен не е чак толкова осезаема, опитвах и направо да откача въпросния датчик, и с него след това да минавам по един и същи път и без него мисля че единствената разлика е при рязко подаване на газ(газ до ламарината) и изключен датчик се позамисля малко преди да се изстреля, опита го правих няколко пъти като преди да натисна рязко газта съм на около 2500 - 2700 оборота, тогава турбото се усеща добре( това е за да избегна "надуването" на турбото).
Като обощение, може да кажа че наистина има някаква връзка, че положенито на датчика играе роля, но не ми е ясна все още каква е връзката, още повече че помпата ми е механична, а не лектронна. Като се замисля наистина трябва да е нещо свързано с EGR системата, и от там да влиза не когато трябва изгорели газове и така да влияе на процеса на горене.... продължавам да търся литература из нета.
Ако някои има идея кое как е да сподели.
Кадето и да прочета из нета пише че по някакъв начин управлява EGR клапана, всъшност той взема данни и от температурата на двигателя от положението на този датчик, и ( не съм сигурен ) от оборотите на двигателя, от всички тези датчици по някакъв начин се сеща кога да отвори и кога да затвори EGR клапана. Специално за моя датчик намерих следана спецификация : http://www.abelectronic.com/sensors/aut ... arpots.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
plamenford е много прав за това, аз от няколко дена експериментирам с това и мисля, че налучках правилната позиция! В предишен пост бях писал че без него няма разлика, но сега мисля че съм се заблуждавал! В момента колата върви добре набира си добре, не прекъсва и не претриса, стрелката на нивото на горивото взе май - по бавно да пада( но и времето сега се затопли чуствително).
Но пак казвам, разликата при мен не е чак толкова осезаема, опитвах и направо да откача въпросния датчик, и с него след това да минавам по един и същи път и без него мисля че единствената разлика е при рязко подаване на газ(газ до ламарината) и изключен датчик се позамисля малко преди да се изстреля, опита го правих няколко пъти като преди да натисна рязко газта съм на около 2500 - 2700 оборота, тогава турбото се усеща добре( това е за да избегна "надуването" на турбото).
Като обощение, може да кажа че наистина има някаква връзка, че положенито на датчика играе роля, но не ми е ясна все още каква е връзката, още повече че помпата ми е механична, а не лектронна. Като се замисля наистина трябва да е нещо свързано с EGR системата, и от там да влиза не когато трябва изгорели газове и така да влияе на процеса на горене.... продължавам да търся литература из нета.
Ако някои има идея кое как е да сподели.
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Благодаря за картинката колега Mondeo18TDI96 ,изчел съм я цялата книга. Знам какво пише на схемата.Написаната тема по горе от мен съм написал това което го имам от личен опит и се опитвам да помогна на колегата gogo_21011,и не само на него а и на който е необходимо.И колега Mondeo18TDI96 не мисля че този форум е да се подиграваме един на друг с изразите----/моята кола след автомивка ми се струва че върви много добре/ и /не знам какво разбираш/, а този форум според мен е да си помагаме или по точно да си оправяме колите след като са били при пишман майстори.Ние с теб не се познаваме и ти не можеш да знаеш дали разбирам от коли или не.
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
гого - не знам каква информация търсиш повече
при положение че клапана ти не е махнат (не е "оптимизиран") - много ясно е че има влияние - това е и идеята на системата EGR!
това ти го написа и Vaklin - по горе !?
понеже беше написал че не усещаш разлика с/без TPS - най-логично беше да се предположи че го няма - което обезлисля слагането му ...
това че после си се сетил че "май" имало някаква разлика ...
фламенфорд: - за компетентността ти съдя не само по-горния, но и предишните ти постове !
при положение че клапана ти не е махнат (не е "оптимизиран") - много ясно е че има влияние - това е и идеята на системата EGR!
това ти го написа и Vaklin - по горе !?
понеже беше написал че не усещаш разлика с/без TPS - най-логично беше да се предположи че го няма - което обезлисля слагането му ...
това че после си се сетил че "май" имало някаква разлика ...
фламенфорд: - за компетентността ти съдя не само по-горния, но и предишните ти постове !
-
- Status: Извън линия
Колеги, като гледам така сте се вкопчили в този ЕГР клапан че не поглеждата изобщо към помпата. Колко жила влизат -2. Едно са газта и едно за корекция на аванса. От къде се командва аванса- от стъпковото моторче, а то от къде се командва- от ЕКУ-то. Значи имало все пак връзка м/у ТПС-а и вървенето на колата и тя не е само ЕГР-а ами и аванса.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
и как се казва сигнала дето у-ва стъпковото моторче ... "студен старт"escorttd написа:Колеги, като гледам така сте се вкопчили в този ЕГР клапан че не поглеждата изобщо към помпата. Колко жила влизат -2. Едно са газта и едно за корекция на аванса. От къде се командва аванса- от стъпковото моторче, а то от къде се командва- от ЕКУ-то. Значи имало все пак връзка м/у ТПС-а и вървенето на колата и тя не е само ЕГР-а ами и аванса.
"студения старт" - няма логика да се влияе от каквото и да било освен темп. на двг - и би трябвало да работи само при "студен старт"
ТД 97+ май имаха една джажа (дето протичаше...) и май беше нещо като "ел.аванс" ... ама гого има реколта 94
ТПС - освен за ERG "май" служи и за изкл. на климатика (от EDC) при рязко натискане на газта .... (макар че не съм го "усетил" )
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
На последното му казват Kickdown режим. Климатикът трябва да се изключи и над определена темпаратура на охлаждащата течност.
От 96'та нагоре има корекция на изпреварването на впръскването реализирана чрез клапан, но там една от дюзите е с датчик на повдигането на иглата.
До този момент (> 96), студеният старт е реализиран, чрез механично отместване на позицията на автомата за изпреварване на впръскването с помощта на електромагнит.
От 96'та нагоре има корекция на изпреварването на впръскването реализирана чрез клапан, но там една от дюзите е с датчик на повдигането на иглата.
До този момент (> 96), студеният старт е реализиран, чрез механично отместване на позицията на автомата за изпреварване на впръскването с помощта на електромагнит.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта