Страница 1 от 1

1.8TD в режим на спиране

Публикувано: 26 фев 2008, 08:44
от escorttd
Вчера спусках по голям наклон на 1-ва като същевременно помагах малко със спирачките и реших да пробвам без спирачки. От 1500об/мин двигателя започна постепенно да вдига оборотите докато стигнаха 3000. Това според вас нормално ли е, защото според мен ако изтърват спирачките и се наложи да спирам с двигателя съм заминал.
Моля колегите с 1.8 TD да споделят при тях как е.

Публикувано: 26 фев 2008, 09:08
от HACKO
Напълно нормално е, в режим "моторна спирачка", двигателя забавя колата но няма да я спре. Този режим се използва по време на продължително спускане или при планирано спиране, с цел да не се натоварва спирачната система. Особено при камионите при спускане е задължително използването, иначе в следствие на загряването феродото се разрушава и те вадят от дерето.
При отказ на спирачната система, се използва моторна спирачка да се забави максимално колата докато свърши наклона или ако той е дълъг да се забави максимално и се търси подходящо дърво или скат в който да се забиеш без да се утрепеш.

Публикувано: 26 фев 2008, 10:35
от mrdds
HACKO написа:и се търси подходящо дърво или скат в който да се забиеш без да се утрепеш.
=)): *00120*
мноу ме кефи Наско с този черен хумор
Ама е прав.... :(

Публикувано: 26 фев 2008, 11:40
от svir4o
секунди преди въпросното дърво или скат когато целият ти живот вероятно преминава пред очите ти погледни долу вдясно и използвай дясната си ръка да дръпнеш ръчната спирачка *00124*

Публикувано: 26 фев 2008, 13:30
от isoiso
Другия вариант е да изгасиш колата както е на скорост :wink: ще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.

Публикувано: 26 фев 2008, 14:47
от DTM
isoiso написа:Другия вариант е да изгасиш колата както е на скорост :wink: ще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.
Кое ще спре? Ще продължи да намаля, с почти същата скорост както когато е бил запален. Говоря за скорости от порядъка на 50-60 км/ч., а не с 5км/ч. да я угасиш и тя да спре.

Колега @escorttd кажи кои наклон е голям(5,10,20%), на мен не ми се е случвало да пускам наклон на 1-ва скорост и да помагам със спирачката.

Публикувано: 26 фев 2008, 15:17
от escorttd
Колега DTM във Варна е малко вероятно да ти се случи да спускаш на 1-ва. Ако имаш път към Габрово ела да се спуснеш по "Баба Зара". Забавно е, особено зимно време да гледаш бакшишите как слизат като бобслей надолу. Един напред, друг назад а третия странично. :P
Колкото до наклона не съм го мерил, а според табелите в БГ съществуват 2 вида наклони: 10% и 12%
Пак се отплеснахме :roll: Целта на питането ми беше да разбера от някой с практичен опит нормално ли е поведението на двигателя ми. Иначе теории знаем много.

Публикувано: 26 фев 2008, 16:27
от Shooter
според мен поведението на двигателя е нормално. не забравяй че работи на празен ход.

Публикувано: 27 фев 2008, 10:03
от Dundee
Аз съм спускал такива баири. Моторът помага да не засилваш много, но няма начин да минеш без спирачки. Иначе става като при тебе, постепенно почва да ускорява и вдига оборотите.

Публикувано: 27 фев 2008, 20:41
от pavkata_svt
Моторна спирачка е нещо съвсем различно от това което коментирате приятели.

Публикувано: 27 фев 2008, 22:25
от HACKO
svir4o написа:секунди преди въпросното дърво или скат когато целият ти живот вероятно преминава пред очите ти погледни долу вдясно и използвай дясната си ръка да дръпнеш ръчната спирачка *00124*
А ръчната спирачка кое феродо използва?

Публикувано: 28 фев 2008, 18:49
от isoiso
DTM написа:
isoiso написа:Другия вариант е да изгасиш колата както е на скорост :wink: ще изпафка два пъти и ще спре. Не и става много хубаво, ама няма да има огънати ламарини.
Кое ще спре? Ще продължи да намаля, с почти същата скорост както когато е бил запален. Говоря за скорости от порядъка на 50-60 км/ч., а не с 5км/ч. да я угасиш и тя да спре.

Колега @escorttd кажи кои наклон е голям(5,10,20%), на мен не ми се е случвало да пускам наклон на 1-ва скорост и да помагам със спирачката.
Абе угаси я и ще видиш дали е същото :wink: :P

Публикувано: 29 фев 2008, 15:01
от [RS]Coswort
отваряш вратата и чипиците наземята са суркат... колкото сте повече толкоз по добре :P .. прегреят ли дисковете...

Публикувано: 02 мар 2008, 21:55
от chains
По принцип дизеловия двг има значително по-тежки части и по-голяма компресия от бензиновия, в следствие на което и спиращия ефект е по-голям /тоест самия мотор се развърта по-бавно/ - при равен път дизела сравнително бързо забавя колата до 3-5 км/ч. Но при спускане по дълъг и стръмен наклон кинетичната енергия, която се генерира от масата на автомобила и ускорението неутрализира спирачното усилие на двг и той постепенно се развърта до високи обороти!


пп: бензиновия двг се развърта по-бързо, тоест колата би ускорила повече!

спирането

Публикувано: 05 мар 2008, 11:16
от ivo_63
компресията помага най-много за спирането с мотора - колегата го е обяснил съвсем точно и научно.Само добавям, че не ти е мотора с 34 компресия , а някъде около 28 ако е добър, ако е поиздишал още по-надолу.Съответно , колкото по-малка е компресията - повече вдига оборотите - така че не се шашкай всичко е нормално.А спиракките ползвайте все пак - затова ги има.Прецаква се феродото ако карате с леко обран педал и ги нагрявате постепенно и продължително.ако от време на време само обирате излишната скорост без да скачате по педала е по-добре финансово?Смяна съединител+ремонтен комплект е около 700 лв - 10 пъти повече от накладките нали ?