Страница 1 от 1
както си карах и ми огасна двигателя помагаите СПЕШНО Е
Публикувано: 04 мар 2008, 19:22
от DON CECI
КаКто си карах и ми спряха 1 и 4 цИлиндЪр а след 5км. и другите и не запали повеЧе. От какВо моЖе да е помагаЙте, Че напраВо сЪм болен. Колата ми е мондео 2.0 16в 136коня 93 година
Публикувано: 04 мар 2008, 19:49
от paci
Публикувано: 04 мар 2008, 19:55
от g.taskov
Провери за искра на свещите и гориво до дюзите.Да не си объркал цилиндрите ,защото искра се подава едновременно на на 1и3 4и2 цилиндри така че ме навежда на мисълта за дефектна бобина.И друго как разбра че са тези цилиндри?
Публикувано: 04 мар 2008, 20:04
от DON CECI
Еми като Усетих, Че не вЪрви колата излезнах дВигатела работЕше издЪрпах една по една лУлите и на 1 и 4 нямаШе никаква промянаа тая бобина как да я проверя дали рботи
Публикувано: 04 мар 2008, 20:57
от g.taskov
Колега по тоците не съм много силен нека колегите да помагат.
Публикувано: 04 мар 2008, 21:12
от HACKO
Нова бубина и пътуваш.
Публикувано: 05 мар 2008, 09:35
от DON CECI
Колко пари е тази бобина някоЙ знае ли и от кЪде мога да я взема?
Публикувано: 05 мар 2008, 18:11
от DON CECI
Днес я закарах на маЙстор и ми каза, Че наЙ-вероятно е бобината . Чакам да я смени и Ще пиша какво е станало.
Публикувано: 05 мар 2008, 19:40
от Edinuser
Бобина 2-ра ръка върви към 40-60 лв от моргите и съвет измериа преди да я вземеш. Нова е към 180лв от МП.
И Колега преди да ти сложат новата (ако е изгоряла) си провери кабела от ЕКУ-то до бобината ... че може да се наложи да си купиш още 1 или 2 бобини.
Публикувано: 09 мар 2008, 16:24
от DON CECI
как мога да проверя комутатора дали работи?(БЛАГОДАРЯ) СПЕШНО Е!!!
Re:
Публикувано: 09 мар 2008, 16:44
от Edinuser
DON CECI написа:как мога да проверя комутатора дали работи?(БЛАГОДАРЯ) СПЕШНО Е!!!
Колега като гледам твоето Мондео е като моето, и вероятно проблема е същият ето тук съм писал за какво става на въпрос:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;.
На Мондеото кумутатора е вграден в ЕКУ-то.И от него отиват два кабела към бобината - проблема възниква когато някой от тези кабели опре на една тръба от системата за EGR която се нагрява много и се разтапя изолацията на кабел и става късо към маса - в следствие изгаря съоветната намотка на бобината и бушона F4,
през същият бушон се управлява и релето за бензиновата помпа (но тя си има друг бушон).
Кабелите се прецакват отдолу под бобината - на гадно място е.
Комутатора и ЕКУ-то не се повреждат !
Публикувано: 09 мар 2008, 20:03
от DON CECI
тея кабели как се сменят?трябва да си взема нов комплект кабели или да ги сменя с мои...Какво е това нещо зад бобината в което влиза още една букса с един кабел в нея?да не би и то да е проблем??
Публикувано: 09 мар 2008, 20:41
от DON CECI
ам и някои ако може да ми каже къде се намира този бошан ф4....че немога да го открия.
Re:
Публикувано: 09 мар 2008, 21:47
от Edinuser
DON CECI написа:тея кабели как се сменят?трябва да си взема нов комплект кабели или да ги сменя с мои...Какво е това нещо зад бобината в което влиза още една букса с един кабел в нея?да не би и то да е проблем??
Кабелите са тези дето излизат от куплунга на бобината и минават отдолу под нея - там някъде става и белата
Аз не съм ги сменял, намерих първо къде се беше получило стопяването на изолацията и правеше късо съединение към маса, оказа че иначе кабела си е ОК. Онова нещо зад бобината е кондензатора.
Срязах кабелите на 10-15 см. от куплунга и изолирах мястото където се беше стопила изолацията с термосвиваем шлаух, след това им надянах по една 3мм шлауха от стъклолакотъкан ( купува се от там където продават проводници и др. за пренавиване на ел.двигатели ) и ги запоих там където ги бях срязал и пак използвах термосвиваем шлаух за да изолирам спойките.Не мисля че пак ще ми направи проблем някога там.
Причината за тези проблеми е една пластмасова скобичка която държи този кабел далече от нагретите части - от многото години тя се счупва и кабела пада на тръбата.Аз малко приспособих една антигронова скоба вместо нея.
Цялото занятие излезе 3 лв.(не вкл. бобината) и един час работа.
ам и някои ако може да ми каже къде се намира този бошан ф4....че немога да го открия.
Бушона F4 се намира в кутията с бушони при двигателя. Има там няколко жълти бушона един до друг, един от тях беше. Мисля че от вътрешната страна на капака на тази кутия пишеше номерацията на бушоните.
Re: както си карах и ми огасна двигателя помагаитеПРОБЛЕМА РЕШЕН
Публикувано: 10 мар 2008, 21:58
от DON CECI
МЕРСИ МНОГО ТОЧНО ТОВА БЕШЕ ПРОБЛЕМА ИЗГОРЯЛА ИЗОЛАЦИЯ НА КАБЕЛИТЕ НА ДАТЧИКА КОИТО Е ДО БОБИНАТА ИЗОЛИРАХ ГИСЛЕД ТОВА ИМ СЛОЙИХ И ТОПЛОУСТОИЧЕВА ИЗОЛАЦИЯ ОТГОРЕ НЕ ВЯРВАМ ВТОРИ ПАТ ДА ПРЕГОРИ ПАК.ПАК ТИ БЛАГОДАРЯ СПАСИМЕ >:D<:
тарсих такав бушон ф4 но не намерих отпред и ватре на капачето не пишеше да го има
но няма значение нали трагна колата
Re: както си карах и ми огасна двигателя помагаите СПЕШНО Е
Публикувано: 10 мар 2008, 23:02
от Edinuser
1 Бушони 1 до 3
2 Бушони 4 до 8, 11 до 14
3 Релета R2, R5 и R6
4 Релета R7 до R11
5 Гнезда за релета R1и R4
6 Диод
Fuses.jpg
Re: както си карах и ми огасна двигателя помагаите СПЕШНО Е
Публикувано: 11 мар 2008, 09:54
от DON CECI
аха видях го мерси при мен не беше изгорял на колата и навартях вече 100 км. няма проблеми