Страница 1 от 1

Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 31 мар 2008, 18:44
от Peshe
Здравейте,колеги!
Колицата е Ескорт 97 год. 1,6 Зетек двигател,газов инжекцион "Емме газ".Имам я от скоро,дет се вика още и свиквам,но....странно се държи при ускорение и то при по-високите обороти.Например : вдигаш на 2-ра 4000 об.,сменяш 3-та,натискаш газта и следва 5-6 секунди никаква реакция,държиш педала на газта на същото положение и след това доста дълго зачудване колата тръгва да ускорява добре.На 10 пъти -поне 5-6 е така......т,е не е винаги.При сменяне на предавките на по-ниски обороти,примерно на 2500-3000 този ефект липсва.Еднакво изразен е и на бензин и на газ.Колата не е карана много километри на газ-примерно около 2500 км.Пали перфектно и студена и топла.Кабели,свещи,филтри-всичко съм сменил преди седмица с оригинални компоненти от "Моторкрафт".Някаква идея от къде може да е това "зачудване и дълго мислене" на двигателя?Дали може да е от ТПС-а и има ли някаква система за рециркулация на отработилите газове този модел двигател(на 1,8 ЕГР клапана се вижда а на 1,6 не виждам подобен такъв).Въобще ако някой от колегите се е сблъсквал с подобен проблем,моля да споделите или да кажете някакви предположения!
Благодаря ви предварително!

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 01 апр 2008, 00:49
от paci
Оф не съм се задълбавал в подробности, но ако падаш до 2000 оборота при смяна на предавките и веднага намачкаш педала и чакаш да ускори, ще почакаш.
Развърти я до 6300-6500 и тогава сменявай щом искаш да изтегли.
Ако дириш икономия не прави такива работи.

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 01 апр 2008, 19:42
от g.taskov
Мисля че имаше такава тема.Но виж ТПС И ЕГР.Но това е някой датчик защото като компа не взема сигнал от него чака да получи сигнал от другите датчици за дадения режим на мотора и се замисля.Но виж ТПС.

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 01 апр 2008, 21:59
от Peshe
Благодаря,колега!Ще го проверя тоя ТПС с мултимера (до колкото е коректно това замерване).Ако го изключа временно каква трябва да е реакцията на двигателя?

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 01 апр 2008, 22:22
от g.taskov
Аз имах проблем по този начин с ТПС .Може да ти отказва в отделни сектори или да не работи коректно в диапазона в който пишеш.Свали го и виш вътрешната част там където се зацепва склапата ,като го въртиш не трябва да има странични луфтове.Или вземи от морга един друг струва към 15 лв.и виж какво ще положението.Но мисля че е от датчик неработещ коректно или е зацапан.

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 01 апр 2008, 22:27
от mrdds
g.taskov написа:....Или вземи от морга един друг струва към 15 лв.и виж какво ще положението.Но мисля че е от датчик неработещ коректно или е зацапан.
мммда 15лв с една 0 отзад (150лв)
Никой няма да даде потенциометъра без дросела,и там са хитри не пасат сено.Продават си целия дросел за 150лв и викат "Ко щеш,купи си нов като ти е скъп"
Същото нещо исках и аз да направя.Ама найсе,не дават за 15лв....

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 08 апр 2008, 17:44
от Peshe
Ще видя колко струва ТПС-а в Моторкрафт.....но първо ще го проверя за луфтове и дали си променя плавно съпротивлението.

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 08 апр 2008, 18:56
от Peshe
Уауу,ТПС-а струва 230 лв :cry: Ще се ходи на диагностика първо ....дано да кажат "майсторите" със сигурност каква е причината,иначе лоша работа.

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 08 апр 2008, 19:19
от cocoff
Peshe написа:...натискаш газта и следва 5-6 секунди никаква реакция...
Според мен физически е невъзможно забавяне в действието на TPS от 5-6 сек.

Re: Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти

Публикувано: 09 апр 2008, 08:56
от Peshe
Не е ТПС-а.....Взех от колегата изправен такъв за проба,но резултата е нулев.Днес ще ходя да проверят на стенд какво е положението,кой датчик не е в ред,или какво е положението със горивната система-филтри,налягане и тем подобни.Другото,което забелязвам е,че ако карам само на бензин прави ауспуха черен за отрицателно време,сутрин като я запаля като че ли мирише повечко от нормално на суров бензин.