Странно зачудване при ускорение на по-високи обороти
Публикувано: 31 мар 2008, 18:44
Здравейте,колеги!
Колицата е Ескорт 97 год. 1,6 Зетек двигател,газов инжекцион "Емме газ".Имам я от скоро,дет се вика още и свиквам,но....странно се държи при ускорение и то при по-високите обороти.Например : вдигаш на 2-ра 4000 об.,сменяш 3-та,натискаш газта и следва 5-6 секунди никаква реакция,държиш педала на газта на същото положение и след това доста дълго зачудване колата тръгва да ускорява добре.На 10 пъти -поне 5-6 е така......т,е не е винаги.При сменяне на предавките на по-ниски обороти,примерно на 2500-3000 този ефект липсва.Еднакво изразен е и на бензин и на газ.Колата не е карана много километри на газ-примерно около 2500 км.Пали перфектно и студена и топла.Кабели,свещи,филтри-всичко съм сменил преди седмица с оригинални компоненти от "Моторкрафт".Някаква идея от къде може да е това "зачудване и дълго мислене" на двигателя?Дали може да е от ТПС-а и има ли някаква система за рециркулация на отработилите газове този модел двигател(на 1,8 ЕГР клапана се вижда а на 1,6 не виждам подобен такъв).Въобще ако някой от колегите се е сблъсквал с подобен проблем,моля да споделите или да кажете някакви предположения!
Благодаря ви предварително!
Колицата е Ескорт 97 год. 1,6 Зетек двигател,газов инжекцион "Емме газ".Имам я от скоро,дет се вика още и свиквам,но....странно се държи при ускорение и то при по-високите обороти.Например : вдигаш на 2-ра 4000 об.,сменяш 3-та,натискаш газта и следва 5-6 секунди никаква реакция,държиш педала на газта на същото положение и след това доста дълго зачудване колата тръгва да ускорява добре.На 10 пъти -поне 5-6 е така......т,е не е винаги.При сменяне на предавките на по-ниски обороти,примерно на 2500-3000 този ефект липсва.Еднакво изразен е и на бензин и на газ.Колата не е карана много километри на газ-примерно около 2500 км.Пали перфектно и студена и топла.Кабели,свещи,филтри-всичко съм сменил преди седмица с оригинални компоненти от "Моторкрафт".Някаква идея от къде може да е това "зачудване и дълго мислене" на двигателя?Дали може да е от ТПС-а и има ли някаква система за рециркулация на отработилите газове този модел двигател(на 1,8 ЕГР клапана се вижда а на 1,6 не виждам подобен такъв).Въобще ако някой от колегите се е сблъсквал с подобен проблем,моля да споделите или да кажете някакви предположения!
Благодаря ви предварително!