Страница 1 от 2
проблем с ПХ след запалване
Публикувано: 10 сеп 2005, 11:01
от greek
при стартиране на
студен двигател от известно време по неусетно но напоследък по чуствително оборотите на място много неприятно се променят от-току да загасне до към 2000 тва продължава 1-2 мин . Някой има ли идея че зимата нищо чудно и да почне да гасне
1.четох някъде че може дае от недобро масло (мойто е ESSO 10W40) поради което като е студено се слепвали клапаните или нещо такова
2.или датчик за оборотите на ПХ (Да но като позагрее всичко е нормално)
3.някоя свещ или кабел
4.автоматичен смукач- ако има такова нещо
Ако някой има опит нека даде акъл ще съм му мн. благодарен

Публикувано: 10 сеп 2005, 11:15
от racer11
първото ми очевидно предположение е клапан за оборотите на празен ход. в МП струва над 200 лв / за ескорт 1.6/ а в моргите до 40 лв.
Публикувано: 10 сеп 2005, 12:13
от kEFi
Поради това, че проблемчето е малко, далеч по-изгодно е при първото палене да задържиш двигателя 20-30 сек докато се успокои, а зимата - 1мин на място (докато си почистиш стъклата). Докато само това е проблем - недей да трошиш пари, ще ти потрябват за друго

Публикувано: 10 сеп 2005, 16:52
от aaleks
Температурите сутрин все повече ще падат, пробвай на
racer11 идеята, но само пробвай и ако се оправи тогава купувай иначе може да станеш колекционер на доста части

.
И идеята на
kefi си струва, но ти надали ще изтраеш Монито да ти се дави, кашля и препръцква сутрин рано в студа *00108* .
Публикувано: 10 сеп 2005, 17:12
от greek
а къде е тоя клапан за празен ход .той чисти ли се или какво...

Публикувано: 12 сеп 2005, 12:49
от kEFi
Пак повтарям - не си хаби нервите (и парите)! В края на краищата това става само за 1-2 мин. Проблема се решава елементарно - палиш и с педала задържаш оборотите до към 1200 и плавно отнемаш газта - празния ход се успокоява и остава стабилен. Най-много евентуално да поиска да угаснена първото кръстовище

(при мен е след 30метра) и толкова. Защото поне от личен опит се сещам за още поне 5 неща от което зависи това, но дори и след смяната им няма гаранция - проблем (силно казано) може да е имало в 6-то...

Публикувано: 27 окт 2005, 10:32
от greek
Мистерия!!!

времето застудя и проблема се оправи

Публикувано: 27 окт 2005, 17:30
от muko
Провери MAF датчика.

Публикувано: 27 окт 2005, 23:57
от demiro
МАФ ще да е,интересно при мен преди около 7-8 месеца на два три пъти го направи същото проблемче. Рекох си,ако го направи още веднъж ще почистя МАФа, и като се уплаши от тогава всичко е ОК
Нещо като: Не ти работи ТВто,а като викнеш майстор работи перфект

Публикувано: 28 окт 2005, 14:23
от greek
MAF-а го пръсках лятото със спрей контактен ама ефект нема а и жичката вътре си беше бяла
Публикувано: 29 окт 2005, 15:45
от muko
Изключи му буксата /на MAF-a/ и пробвай - ако се оправя - от него е. С изключването нищо не рискуваш, само ако много караш така можеш да вдигнеш разхода.

Публикувано: 31 окт 2005, 10:45
от greek
МММдааааааа това е била предсмъртна агония

днес съвсем не можах да запаля по точно пали но не задържа обороти и гасне

след няколко опита задържа да не изгасне но оборотите през цялото време бяха нестабилни .....Ще се ходи на доктор

Публикувано: 31 окт 2005, 10:55
от red
Човече сподели каква е била белята много странно звучи това
Публикувано: 31 окт 2005, 11:05
от greek
Може би запушени Дюзи

Публикувано: 31 окт 2005, 11:39
от Brock
Ето какво намерих в нета, за един ескорт, с проблем при палене на топъл двигател. Може и при тебе да идва проблема от там, въпреки, че при тебе е обратното - при студен двг.
Код: Избери всички
Датчика за температурата на водата, който е завит за кожуха на термостата. Той казва на компютъра колко е загрял двигателя и в моят случай датчика е казвал, че двг-то е студен и съответно компа е подавал много гориво като за студен старт и двг-то се е давело. Изкарах буксата и я вързах на късо и сега пали от 1/4 оборот. Компа мисли, че двигателя е прегрял, но какво от това. Ще го видя как пали и студен и ако не се вдигне разхода, може и така да го оставя

Публикувано: 07 ное 2005, 14:37
от red
не съм сигурен дали е за тази тема, но...
имам подозрения, че датчикът за температурата (този, който мести стлелката на термометъра) не отчита точно -много рядко стрелката на термометър застава по средата (градско каране 20-30 мин. в тези външни температури, София). Знам, че датчиците са два за перката и за скалата+компютъра. Това което не знам е
къде е този датчик. Колата е при мен вече от няколко месеца, но цяло лято я кара жената и изобщо не съм имал възможност да я разгледам.
Мондео МКІІ `97/септември
Въпрос2 - как да тествам с подръчни средства?
F1(Help)
Публикувано: 07 ное 2005, 16:39
от PlamenJ
red, във форума има тема по въпроса. Виж на
http://212.36.24.100/forum/viewtopic.php?t=521
Там пише за температурните датчици.
Хайде, със здраве!

Публикувано: 08 ное 2005, 12:34
от greek
Такаа да споделя за моя проблем . След почистване на дюзите и смяна на свещите проблема се оправи и за да съм по точен оправи се на 95% така че си мисля че в далаверата са замесени и други системи , като например загрява чак след 20-30 мин градско /сигурно термостат или някой датчик за темп./ а извън града стрелката направо пада под нормал

Публикувано: 08 ное 2005, 15:10
от racer11
Greek написа:Такаа да споделя за моя проблем . След почистване на дюзите и смяна на свещите проблема се оправи и за да съм по точен оправи се на 95% така че си мисля че в далаверата са замесени и други системи , като например загрява чак след 20-30 мин градско /сигурно термостат или някой датчик за темп./ а извън града стрелката направо пада под нормал

100% термостат!сменяй, щото така разхода не е приятен
Публикувано: 08 ное 2005, 18:56
от kujo
Не съм съгласен, че веднага трябва да се сменя термостата. Проблема може да е в датчика за температура.
Моя съвет е първо да измериш съпротивлението на клемите на датчика при студен двигател. То трябва да е около 800- 900 ома. Ако е по малко проблема е в датчика, а не в термостата.
Имам съшото мондео и говоря от практически опит. Тази година бях изправен пред същия и преди месец смених за втори път датчик.