Страница 1 от 1

високи тихи обороти на мондео

Публикувано: 26 апр 2008, 20:51
от MIG19
Пичове здравейте понеже съм новак в ФОРД може ли да ми каже някои защо ми държи високи тихи обороти,колата е мондео 2.0 16v 136ks.
Аз предполагам стъповото муторче да прави проблеми.
Моля да ми дадете съвет от къде да тръгна да търся проблема с тия обороти.
МЕРСИ.

Re: високи тихи обороти на мондео

Публикувано: 26 апр 2008, 22:31
от NightRider
Има много теми за почистване на моторче за празен ход. Разгледай ги. Колко са ти високи оборотите на празен ход, трябва да са около 1000 на място и към 1500, когато си в движение. При мен в движение ги поддържа пак 1000, но май трябва към 1500 да са.

Re: високи тихи обороти на мондео

Публикувано: 26 апр 2008, 22:38
от cocoff
1000 на място ми се чинят множко. 900 е по-добре.
1500 в движение пак са доста. 1100-1200 мисля, че са оптимални.
MIG19, твоите колко са?

Re: високи тихи обороти на мондео

Публикувано: 27 апр 2008, 00:24
от MIG19
Около 2 ми държи 2-3минути после падат на 1000об.

Re: високи тихи обороти на мондео

Публикувано: 27 апр 2008, 08:06
от NightRider
2000 докато е студена ми се виждат множко. При мен държи малко под 1500 в началото и малко под 1000 като загрее. Дали ще е 900 или 1000 сега за 100 оборота проблем ли ще правим. :D

Re: високи тихи обороти на мондео

Публикувано: 27 апр 2008, 08:25
от cocoff
MIG19 написа: ...
Според мен има няколко неща, които можеш да направиш, а последователността е въпрос на твой избор.
1. Изчитане на темите за високи обороти на празен ход:
http://www.clubford.org/forum/search.ph ... 0%BD%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B4#p112981" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Диагностика в добър сервиз.
3. Направи си сам-подкарваш клапан за празен ход, температурен датчик, TPS, дросел, вакуумни маркучлета, чистиш, миеш, мериш, пръскаш букси, оглеждаш кабели...и накрая отиваш в сервиз :D
П.П. Никой не ме цитира, та да се цитирам сам:) :arrow:
Тая проста джаджа има много имена:
-клапан за празен ход
-въздушен байпас за празен ход
-въздушен байпас на дросела
-байпас на засмуквания въздух..... и какви ли още не измислици на производителите. Бе изобщо, при всяка комбинация от думите: празен ход, въздух, байпас, контрол, става въпрос все за тоя клапан.
Цялата идея е компът да подава въздук когато той, а не водача прецени.
Байпасът е или 100% отворен или 0% отворен, санким затворен. Междинни положения нама.
Три са случаите, при които намесата на клапана за празе ход е задължителна.
1. Запалване (стартиране)
-двигателят се нуждае от големи количества въздух и ЕКУ-то отваря клапана 100%
2. Празен ход
-празният ход трябва да е равномерен и стабилен :)
-празният ход трябва да е по-висок при студен двигател с цел неговото по-бързо загряване
-празният ход се повишава при прегряване, с цел увеличаване обема на охл. течност, прекарвана през радиатора=по-добро охлаждане.
-празният ход се вдига при повишена ел. консумация за да поеме по-големия товар на алтернатора.
-празният ход се вдига при повишаване налягането в кормилната рейка (при напълно навит волан)
3. Забавяне на движението
-при пълно отпускане на газта, празният ход се вдига за да предпази от евентуално угасване. Комбинацията от
напълно отпуснат педал на газта+обороти над ~2000 вкарва двигателя в т.н режим на принудителен празен ход (разходът тогава е 0.00:) ) Намаляването на оборотите при отпускане на газта става с различна скорост (и до различни нива) и е въпрос на програмиране на еку-то. По време на празен ход клапанът "трепти", т.е. редуват се непрекъснато отваряне 100% и 0%(мързи ме да обяснявам, ама то е ясно :) )
Тестването на клапана е просто. Запалваш, чакаш да загрее, без да даваш газ и разкачваш кабелите на клапана. Ако
оборотите паднат и двигателят се затресе или угасне клапанът е ОК. Ако въпреки разкачването на клапана няма промяна в работата на двигателя = проблем с клапана.
Следва миене, за което има маса постове.