Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tsabu
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 апр 2008, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Местоположение: София
Status: Извън линия

Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от tsabu » 29 апр 2008, 20:04

Здравейте,

Сдобих се преди 2 седмици с Ford Focus 1.6 Zetec-S(произведен 10/2000, 160000км). На пръв поглед всичко е ОК. При смяната на агренажен ремък майстора ми каза, че имам луфт 4-5мм на коляновия вал. Предупреди ме, че в един момент вседствие на луфта маховика може да допре датчика за позицията на коляновия вал и двигателя да спре. Предложи ми ремонт на местата където лагерува вала в блока, наваряване, шлайване и поставяне на лагери със стандартен размер(тъй като фабричния размер лагери не можело да се намерят).
След около два дена имах път към Габрово и се отбих в местния МФ за съвет - тук се очудиха на този проблем, накрая се оказа,че са имали подобно нещо на Focus, който бил още в гаранция и са сменили блока и вала. Предложиха ми нов блок или да търся по моргите.
Някой днес ме заведе на при стар разбирач пак от Габрово, той отрече наваряване на блока, можело да се изкриви нещо при заварките и имал друга идея за премахване на луфта, но преди това искаше да свали картера, но нямаше свободен канал, а и аз утре си заминавам за София.
Колата като се движи е ОК, превключвам предавките без проблем.
Молбата ми е ако някой знае нещо повече по въпроса да предложи решение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от HACKO » 29 апр 2008, 23:07

Абе тези "майстори" за аксиални опори не са ли чували (има ги и в Жигулите)? Та това са пак лагери, но подпират коляновия вал да не се движи в аксиална посока. Сменят се като се свали картера и коляновия вал, най-добре е да се сложат и нови биелни и основни лагери дори и без да се шлайфа вала. Ако има големи износвания или задирания по вала трябва да се шлайфа и да се премине на ремонтен размер на лагериге. Наваряването е изключително крайна мярка, ако се е стигнало до там по-добре търси друг вал. Това обаче може да се каже само и единствено когато вала се свали и шийките се премерят с микрометър.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от eekset » 30 апр 2008, 09:50

http://www.rudibg.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

tsabu
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 апр 2008, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от tsabu » 30 апр 2008, 18:12

Преди малко ходих до МФ-Сф и казаха че проблема е в износването на коляновия вал и ставало с наваряване и шлайфане, блока не се пипал.
Наско мерси за съветите!, ти конкретно за Zetec-S ли говориш или по принцип как се оправя луфт на колянов вал.

Мисля си, че най-добре е да взема нов колянов вал. В МФ обаче не го продават отделно. Някой да знае къде може да се намери?

А ако някой е имал подобен проблем с вала, препоръчайте свестен майстор

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от HACKO » 01 май 2008, 12:15

Не говоря конкретно, но щом повечето д-ли го имат, защо точно Зетека да го няма. Например CVH го имат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от g.taskov » 02 май 2008, 20:21

Колеги пишете от къде сте за да може да се разбираме по-добре.На въпроса това което пише Наско е така едно време на москвичите и ладите имаше тези опорни лагери на новите модели мотори ги няма.За да провериш дали има този аксиален луфт хвани ремъчната шайба на коляновия вал и внимателно се опитай да я притеглиш напред и след това назад ,ако има луфт ще се усети.След това може да имаш проблем от този луфт, ,/ако въобще го има/ със съединителя чуват се глухи удари при превключването на скоростите.Тъй като при запален мотор буталата се стремят да застанат в центъра на цилиндъра при превключването на скоростите
коляновия вал се натоварваосево напред ,което довежда изместването на буталата от центъра им , при което се получава чукане на буталата в цилиндрите.Всичко това е неприятно но не се плаши може да се въстанови като ново.проблем с карането това не е много опасно.Аз навремето имах същият проблем с един москвич и изкарах 80000 км.Те зи мотори са по нежни и трябва да го оправиш скоро.Никакви наварявания и самодейни изпълнения ,защото при наваряването ще ти замине термообработката на вала и трябва да го хвърлиш.Ако имаш проблем с основните лагери те трябва да издават един специфичен глух звукпри работа на мотора.Но първо трябва да се разбере дали това което пишеш е наистина , защото пишман майсторите могат да ти кажат всичко.Лагери се намират и струват 100 тина лева английски.НО НАЙ-ВАЖНОнамери си читав майстор който да разбира.ако не си от София отиди в Мф само да направят диагностика дали това е така,но не им казвай че си само да го диагностицират . Като със сигурност си види дали е така пиши и на ЛС. ЩЕ РАЗРЕШИМ ПРОБЛЕМА.

boris77
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 29 юли 2006, 11:52
Модел на автомобила: LANCIA DEDRA 1.9TDS SW
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от boris77 » 02 май 2008, 21:00

на повечето съвременни двигатели ,обикновенно средният основен лагер е радиално-аксиален.или другия вариянт е:всички осн. лагери са еднакви, и аксиалната хлабина се осигурява от два "полумесеца",които лежат пак на средната опора на блока в специални канали.а относно биелните лагери тънкоста там е че самите черупки(лагери)са без засечки защото при този мотор биелите са с т.н. "счупени пети и при монтажа лагерите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се залепят ,за да се осигурят против превъртане и не напоследно място убеди се в способността на майстора ,който ще извършва интервенцията.успех :)

tsabu
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 апр 2008, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от tsabu » 03 май 2008, 21:29

Момчета, благодаря за мненията.
g.taskov: луфт на вала има 100%, демонстрираха ми го 4-те майстора при които ходих до сега :) Никой не го измери колко е точно, на око е 3-4мм, което е доста много ако се смята, че от завода този луфт трябва да е под 1мм.
При работещ двигател и натискане на съединителя не се вижда изместването(може би при тези обороти няма как да го видя), не се чуват никакви странни шумове при превключване на скорости и при празен ход (все пак до скоро карах Фиеста с агренажна верига, която тракаше като шевна машина и сега този двигател ми се струва ужасно тих :))
От София съм и ходих до МФ, но те директно ме пратиха да купувам нов блок, разказаха ми едни истории, че в един момент при десен завои(луфта се увеличава) CPS-a гаси мотора и после пак се пали?! Някой от механиците там спомена, че този двигател нямал "полумесеци"(thrust bearing), определящи луфта на вала, а по друг начин ставало това.
Така, че казвайте някой експерт от СФ да го видим тва проблем ли е или не.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от g.taskov » 03 май 2008, 21:46

Приятелю тук нещо не се връзват нещата или аз не мога да зацепа, какъв завой какъв луфт при завой.Колановия вал няма няма нищо общо с завиването на колата тук нещо те търкалят.Остави си тел на ЛС ми страница ако имаш притеснения аз ще ти дам моя и утре или вдруги ден да се видим и ще разнищим проблема.
Последна промяна от g.taskov на 04 май 2008, 14:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от traqn_savov » 04 май 2008, 10:23

проблемът ти е че аксиалният ти лагер предстовлява едно цяло с средния лагер, и не са предвидени ремонтни размери.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от g.taskov » 04 май 2008, 14:09

Колеги дължа едно уточнение, въпреки че двигателите на мондео , фокус и ескорт се водят зетек имат конструктивни различия.След като прегледах литература се указа , че двигателите на фокус луфтовете на коляновия вал се регулира с пластини или така наречените полумесеци.Мондеото е без тях тази роля изпълнява средния основен лагер.

boris77
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 29 юли 2006, 11:52
Модел на автомобила: LANCIA DEDRA 1.9TDS SW
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от boris77 » 04 май 2008, 14:52

ако наистина са полумесеци,смянатаим не е много трудна и не е необходимо да се сваля кол. вал.просто се сваля средната пета на основния лагер и с новите полумесеци се "избутват старите докъто им заемат местата :)

tsabu
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 апр 2008, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Aксиално изместване на колянов вал Zetec-S 1.6

Мнение от tsabu » 25 юни 2008, 20:54

Привет, преди 3 седмици си взех колата от ремонт. Луфта на коляновия вал беше поради износен "полумесец", който е закрепен за средния основен лагер, но е като занитен за лагера и двата полумесеца може да се мърдат наляво-надясно. Вала беше много леко надраскан и само леко го шлайфнаха. Сменихме и 5-те основни лагери със стандартни АЕ (понеже Glyco нямаше из цяла СФ) и сега средния лагер и полумесеците са едно цяло, а не хлабава връзка като при оригиналния. Сменихме и биелните лагери въпреки, че нищо им нямаше. Колата за сега е ОК. Това е снимка на износения лагер с фабричен номер 96MM-6A338-F.
Някой да знае на Duratec 1.6 дали не са същите лагери? защото мернах нещо подобно из интернет и като се има в предвид, че за моя двигател не се продават оригинални части за блока.
Прикачени файлове
main bearing.jpg
износения лагер

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта