Страница 1 от 3
Масло - смяна
Публикувано: 04 окт 2005, 13:24
от red
Явно засега съм в категорията на питащите. Като ми минат главоболия през глават и аз ще давам идеи
Не вярвах че това може да е проблем, но факт!
В книжката на МПС-то пише, че за този ДВГ (ztec 2L i 16) ми трябва масло
10 на 30. Ходих в 10 магазина казват "няма". За това реших да попитам съфорумци - откъде да купувам, вие с такива двигатели с какво карате?
Като добавя, че имам газов инжекцион.
P.S.
Газта е слагана е още през 1998 (когато е купувана колата- в Италия)
Виждам,че доста хора се чудят да слагат ли. Колата върви идеално на газ! Вярно, че на бензин е по-мощна, но като слушам стотинките как дрънкат зад мен

....Та не се притиснявайте - слагайте - проблеми няма направил съм с нея вече 10 тина хиляди за около 5-6 месеца - стабилно работи, няма проблем дори да запалиш на газ без да натискаш педала и най-вече дава ми разход 8,5 до 9 извън града

Публикувано: 04 окт 2005, 16:46
от greek
С 10w30 mobil сега с еsso . И как да няма такова масло има навсякъде

Публикувано: 04 окт 2005, 17:25
от red
от сутринта до сега изчетох доста по доста форуми
изводите са:
1.препоръчва се 5W-30 за Ztec (въпреки, че в книжката пише 10W-30)
2.няма много голямо значение на коя марка е маслото важното е да не е менте
3. да се внимава с Молибденовата добавка - (тя мажела да запуши някъкви тесни места, по които отива маслото до повдигачите)
4. в МП за за Ztec ти слагат наливно масло 5W-30 на приличната цена под 30 лв. (не знам към коя година това)
5W-30 мслата много ги рекламират, единственият проблем е че били много "тънки" и ако има течове по двигателя трябва много да се долива
Маслата за този двигател са пълна синтетика и толкова
За мен се оказа, че вариантите са два или си купувам от МП (също е с молибден, но не е сулфид) или Шеврон - че е истинско се познава по опаквките -
бутилирано в бутилки от 1/4 галон-946 млл - американски стандарт
Публикувано: 04 окт 2005, 18:23
от Любо
Аз карам с 5W40 и нямам проблем, преди 2000 км го проверявах - все едно го бях сипал вчера, а беше направило 5000 км... Маслото е ARAL цената вече не я помня

По форума има колеги които по различните теми казват, че карат с 10W40, други с 5W30 и всички са доволни.
Така че което ти е по джоба... то вярно, че разликата в цената не е чак страшна, но си е разлика.
Моя съвет е по-тънко мисло, ако ДВГ е до 150-180 хил. км.
Публикувано: 04 окт 2005, 18:33
от red
А зсега съм с 10-40 ама май се чуват клапанчета....
Публикувано: 04 окт 2005, 19:18
от muko
Карам винаги само със пълна синтетика 5VV40 /най-евтината истинска е на тотал/ и винаги съм бил доволен. 10VV40 е тежко за старт, а 5VV30 е твърде тънко за високи температури, каквито има у нас лятото - в Англия и Германия сигурно може и с него.

Публикувано: 05 окт 2005, 22:04
от kujo
Защо не жземешмасло от Мото Пфое, дават го на добра цена, може да попиташ и за най- подходящото за мотора и километрите които е минал , а и никой не те задължава да го сменяш при тях.
Преди няколко дена си взех 5л. туба за 37 лв. Взех си филтъра от друг мгазинза 7 лв. и един маслар го смени за 5 лв. ( Не исках да се цапам,че валеше дъжд , аи филтъра е на такова место че......).
Публикувано: 24 окт 2005, 11:04
от red
оказа се най-удачно 5-30 от Мото Пфое в Младост. 5л туба - 45 лв. филърът излиза малко скъп ама за 3-4 лв.....11лв струва.
Карам я вече 1000 км. - върви приятно
Публикувано: 24 окт 2005, 13:22
от PlamenJ
и аз смених маслото миналата седмица. Взех го от МотоПфое и човека там каза, че за мотор като моя - 1.8L zetec маслото е 5W30. Сипаха наливно, върви добре, не съм усетил никакви проблеми, зимата ще видим как е. Забелязах обаче, че са ми напълнили малко повече отколкото е нужно, щото маслото е над горната отметка на пробката.
Може ли някой да ми каже дали да я източа малко или няма проблем?

Публикувано: 24 окт 2005, 13:37
от aaleks
Аз бях налял 2-3мм над горния/мах/ белег и след 8000-8500 км пак си бе там / е може и с 1мм да е паднала, не повече/ и го сменех защото на тубата така пишеше, за турбо дизел - 7500км, бензин 15 000 км. Така, че споко ако става въпрос за някалко милиметра не за сантиметра /разликата е десетократна/.
Публикувано: 24 окт 2005, 16:21
от MEFFISTO
Най-доброто за ZETEC е 5W30. Особено добре се отразява на хидравличните повдигачи и компенсатори на топлинната хлабина на клапаните -ако мотора ти е с хидрокомпенсатори-производство до 1998г.
Публикувано: 24 окт 2005, 23:04
от pepy1
на мен в МП ми препоръчаха полусинтетика за модела годината и километрите 10W 40 а защо на всички вас са препоръчали пълна синтетика

Публикувано: 25 окт 2005, 16:21
от red
Ако позволите - тезата е такава - по-стара двигател - по-гъсто масро т.е. 10-40, да ама аз пробвах и доста шум се вдига. Казват, че "тънкото" 5-30 щяло бърза да намалее, е аз съм на 200 000 и не виждам такова нещо. Като се порзмисля обаче за лятото май е добре да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура, но до тогава има още 6-7 месеца което означава сигурна смяна

Публикувано: 27 окт 2005, 17:19
от muko
Напълно съм съгласен с ред

Публикувано: 25 дек 2005, 14:00
от fordman
Така си е , ако се кара повечко май е по добре 5 W 30 за зимата, а през лятот xx W 40. Така поне аз си мисля, А не знам 5 W 40 дали е много по- скъпо, защото е най- добрия вариант за мен, ама ако е 80-90 лв. май не си заслужава

Публикувано: 27 дек 2005, 15:07
от acj
red написа:Ако позволите - тезата е такава - по-стара двигател - по-гъсто масро т.е. 10-40, да ама аз пробвах и доста шум се вдига. Казват, че "тънкото" 5-30 щяло бърза да намалее, е аз съм на 200 000 и не виждам такова нещо. Като се порзмисля обаче за лятото май е добре да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура, но до тогава има още 6-7 месеца което означава сигурна смяна

1. Тази теза "по-стара двигател - по-гъсто масло", развивана в българското майсторско пространсво е несъстоятелна, но честно казано ми е омръзнало да я опровергавам. Ти сам си забелязал ефекта от по-гъстото масло - по-лошо мазане на двигателя и оттам увеличен шум. Също си видял и липсата на увеличаване на течовете при по-тънкото масло.
Практическо наблюдение: Първо масло 10W40 полусинтетика по настояване на майстора - теч от семеринг на коляновия вал, добввка за спиране на теч и каране - теча се редуцира на капане. След 10000км смяна с Форд 5W30 без добавка - капането саква напълно. И така вече четири смени на по 15000 км. А сега де, нали трябваше да тече повече, шото е по-рядко, ама не ще!
2. Другата теза "да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура", също не е валидна при качествени масла, а именно: на пълната синтетика се дава максимална температура пре която се запазва вискозитета до 150 градуса, което е по-висока граница от всяка реална температура в блока на двигателя. Ето защо качествено 5W30 ще има правилния вискозитет и при високи температури, при които вискозитета на полусинтетика 5W40 пада сериозно, поради това че там вискозитета остава да се поддържа само от синтетичната съставка.
Нещо повече, при 16 клапановите двувалови двигатели на Форд изрично се препоръчват тънки 10W30 или 5W30 масла, а 10W40 при по-старите модификации на Zetek дори причиняват "залепване на клапаните" в по-северните европейски страни.
Практическо наблюдение: 5W30 на Форд - 500 километра по магистрала с обороти 3500-4500 при околна температура 42-45 градуса на сянка (не в BG, да не ти разправям на слънцето по магистралата) - мека работа на двигателя, все едно не е луда жега, спиране и пипане м/у пръстите на маслото от щеката - никаква осезателна разлика във вискозитета.
Публикувано: 27 дек 2005, 23:24
от DigiPro
И аз като гледам че все хвалите 5W30 пълна синтетика на Форд днес такова сложих в Мото Пфое. Туба 5л като ми оставиха 1л за доливане. То дано не се налага да доливам де както на старата Фиеста.
Публикувано: 27 дек 2005, 23:47
от paci
Абе като ги сменяте тези масла и по марки и тип и кво ли не, то все си остава от старото ! Кво става тогава? Мазало ми се струва

Публикувано: 28 дек 2005, 17:16
от forzi
DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ?

Публикувано: 28 дек 2005, 19:07
от muko
Не съм съгласен, че 5В40 е полусинтетика, защото с такъв вискозитет повечето масла са напълно синтетични и е напълно вярно ако си отговарят на спецификациите ,че трябва да е по-гъсто при 100 /а не при 150 градуса/ от 5В30. По принцип 5В30 е по-евтиния вариант на пълна синтетика и често е предпочитан именно за това.Друг е въпроса, че не знаеш какво купуваш включително и от "фирмите".