Страница 1 от 1

Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 09:23
от baher
Здравейте, снощи като бързах за финала на шампионската лига, малко понастъпах Мондеото (1.8, 1994г. пълна инжекция). Изведнъж вдигна обороти на празен ход все едно че съм дал газ до ламарината. Къде може да е проблема? На другата сутин като запалих - същата работа, ще излязат буталата да видят кой дава газ.
Предварително благодаря на тези които ще се отзоват.

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 09:27
от mrdds
освен да ти е блокирало жилото и дросела да ти стои отворен друга причина не виждам.
Клапана за ПХ ако прави мизерий не може да вдигне до толкова оборотите-може до 3-3500об.
Вдигай капака и гледай кво става там около дросела.

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 09:37
от baher
Жилото си е добре, закачено си където трябва, сле малко ще отида да сваля нещата около инжекцията, защото много, много не се вижда какво става там. Възможно ли е да е електроника и ако махна клемите на акумулатора да рестартирам компютъра дали нама да се оправи?

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 09:47
от Любо
Може да ти е заяла дроселовата клапа в отворено положение или да се е скъсала пружината, която я затваря. Другия вариант е TPS-а да е сдал багажа и да давава постоянен сигнал, че клапата е отварена.
Пробвай да откачиш акумулатора. Но докато чакаш да се изтрие грешката свали резонатора и виж дроселовата клапа.

Re: Убийствено високи обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 09:53
от baher
Ще видя как е дроселната клапа и до един час ще пиша какво съм направил.

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 10:50
от mrdds
Любо написа:Може да ти е заяла дроселовата клапа в отворено положение или да се е скъсала пружината, която я затваря. Другия вариант е TPS-а да е сдал багажа и да давава постоянен сигнал, че клапата е отварена.
ТПС-а и да дава грешен сигнал няма да може да вдигне оборотите толкова,защото ще липсва въздух(при затворена клапа),по скоро колата ще се удави от богата смес.
За другото съм аболютно съгласен с теб.
_friends_

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 22 май 2008, 11:12
от baher
Благодаря на всички за полезните съвети, обаче ако ви кажа какъв беше проблема няма да ми повярвате. Значи откачих си акумулатора и махнах пластмасовата джаджа дето е нанизана на дроселната клапа. И какво мислите че виждам, наистина клапата беше заяла, но причината беше, че уплътнителя (о-пръстена) който се нанизва на дроселната отвън беше влязъл в нея и я беше заклещил. Как е станала тази работа след като има около 3 см. борд и на всичкото отгоре пластмасовата джаджа го затиска не мога да ви обясня. Фотоапарата не беше в мен, иначе щях да снимам ситуацията. Сега всичко е ОК и отново благодаря за съветите.

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 24 май 2008, 18:51
от evg2
Като се по-задръсти възд.филтър стават тия номера.

Re: Убийствено всики обороти на празен ход Мондео

Публикувано: 05 авг 2008, 21:59
от pgenevski
Здравейте,

имах подобен проблем с моето монди и се оказа че причината е съвсем друга. ( Колата ми е внос от холандия с фабрично газово vialle)
Проблемът се прояви изведнъж. Колата си работеше нормално до последно, но вчера след като запалих двигателя започна да не държе малки обороти на бензин, поради което имаше и проблеми с превключването от бензин на газ. След като покарах малко положението остана същото - на бензин почти не държи малки обороти, тресе и гасне, докато на газ се наблюдаваше обратния ефект, оборотите стояха в диапазона от 1500 до 3500. Например както си карам на трета, изключвам от скорост и оборотите се вдигат до 3500, като след време спадат до около 1500. Вдигнах капака, поразгледах около колекторите и забелязах че от страната на колекторите откъм купето има два свободни щуцера и два маркуча, които свободно си висят. Единият от маркучите беше просто накрайник, който после продължава в нещо като жило, което се спуска надолу към долната средна част на колата. Другият маркуч свършваше в някакво устройство намиращо се в дясната страна на колата ( ако гледаш отпред е лявата страна) откъм страната на купето. Тъй-като не беше очевидно кой маркуч на кой щуцер трябва да се постави, опитах първо по единия начин, после по другия. И по двата начина двигателя си работеше нормално и затова просто оставих маркучите по начина по който ги бях сложил последно. (Този, който продължава в жило поставих в долния щуцер, а този, който отива към дясната страна на колата го поставих на горния щуцер)
Тъй като маркучите стояха доста стегнато на щуцерите ми е трудно да си обясня как са излезли, но все пак се оказа че това е причината :)