Датчик на хидравликата, за какво е?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dan_koloff
Status: Извън линия

Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 27 май 2008, 16:26

Здравейте.
Имам някакъв датчик на маркуча за високото налягане на хидравликата на Форд Ка. Въпросът ми е следният - за какво служи?
Благодаря Ви предварително!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от debug » 27 май 2008, 16:41

За да вдига оборотите когато въртиш волана на място на празен ход (иначе ще се мъче да гасне като го натовариш).
Изображение

Изображение

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 27 май 2008, 19:03

debug написа:За да вдига оборотите когато въртиш волана на място на празен ход (иначе ще се мъче да гасне като го натовариш).
Колега, можеш ли да ми кажеш къде да го свържа, къде се свързва?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от cocoff » 27 май 2008, 19:06

Най-добре е ако се свърже там, откъдето е разкачен!
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 27 май 2008, 19:13

cocoff написа:Най-добре е ако се свърже там, откъдето е разкачен!
Проблема е, че аз не знам от каде е разкачен... Питам защото слагам хидравлика на моето Ка, което няма хидравлика и не знам къде да го свържа. Въможно е да има букса някъде от долу но незнам...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от cocoff » 27 май 2008, 19:39

Бали мааму.... Би трябвало да има прекъсвач, който да отчита завъртането на волана и тогава ЕКУ-то да вдигне оборотите. Въпросният датчик не се сещам какъв да е освен за налягане... Знам, че не ти помагам, но преправянето на кормилната система не е та*ак работа. Питай и чети повече да не се утрепеш.....
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от debug » 27 май 2008, 21:36

Датчикът би трябвало да е за налягане - като навиеш волана помпата качва налягането и казва на компютъра да вдигне леко оборотите. Къде да го свържеш незнам, мога да ти препоръчам Ford TIS (има го в раздел Софтуер). Освен детайлни описания на ремонтите по всички системи има и ел.схеми, включително и за Форд Ка.
Изображение

Изображение

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 27 май 2008, 22:42

debug написа:Датчикът би трябвало да е за налягане - като навиеш волана помпата качва налягането и казва на компютъра да вдигне леко оборотите. Къде да го свържеш незнам, мога да ти препоръчам Ford TIS (има го в раздел Софтуер). Освен детайлни описания на ремонтите по всички системи има и ел.схеми, включително и за Форд Ка.
Благодаря за информацията сега ще погледна... :):):)

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от tankovbg » 28 май 2008, 10:03

Това е всъщност превключвател (регулатор) на налягането в хидравличната система. Регулира дебита на маслото в системата в зависимост от скороста на движение. Управлението му е от компа.
Зависимоста е пропорционална на скороста, при ниска скорост налягането в хидравличната система е високо и обратно, целта е "втвърдяване на волана при високи скорости", за да не изхвърчим от пътя при неволно завъртане на волана. Когато сме с висока скорост и караме праволинейно практически хидравликата не работи, маслото се завърта през разпределителния клапан обратно в резервоарчето. Ако завъртаме волана налягането е ниско и хидравликата подпомага с минимално усилие. Когато обаче сме с ниска скорост (примерно под 10 км), стоим на место или маневрираме налягането е максимално. Без този превключвател хидравликата ще работи с максимално натоварване което е много опасно при високи скорости.
Това е поне при Фиестата, но принципа е един и същ.
Всъщност процесите там са по сложни и комплексни, датчика на скоростната кутия следи за скороста, ако се движим с изключена предавка, то двигателя получава команда да завиши оборотите до примерно 1200-1300, това е с цел обезпечаване на необходимите минимални обороти на хидравличната помпа, както и необходимия вакуум за сервоусилвателя на спирачките. Ако рязко набиеме спирачки, двигателя ще занижи оборотите, но същевременно този превключвател (регулатор) на налягането ше разреши налягане в хидравликата едва под 10 км/час и ще се избегне рязкото неволно завиване и преобръщане на колата.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от TIN » 28 май 2008, 11:45

tankovbg написа:Това е всъщност превключвател (регулатор) на налягането в хидравличната система. Регулира дебита на маслото в системата в зависимост от скороста на движение. Управлението му е от компа.
Зависимоста е пропорционална на скороста, при ниска скорост налягането в хидравличната система е високо и обратно, целта е "втвърдяване на волана при високи скорости", за да не изхвърчим от пътя при неволно завъртане на волана. Когато сме с висока скорост и караме праволинейно практически хидравликата не работи, маслото се завърта през разпределителния клапан обратно в резервоарчето. Ако завъртаме волана налягането е ниско и хидравликата подпомага с минимално усилие. Когато обаче сме с ниска скорост (примерно под 10 км), стоим на место или маневрираме налягането е максимално. Без този превключвател хидравликата ще работи с максимално натоварване което е много опасно при високи скорости.
Това е поне при Фиестата, но принципа е един и същ.
Всъщност процесите там са по сложни и комплексни, датчика на скоростната кутия следи за скороста, ако се движим с изключена предавка, то двигателя получава команда да завиши оборотите до примерно 1200-1300, това е с цел обезпечаване на необходимите минимални обороти на хидравличната помпа, както и необходимия вакуум за сервоусилвателя на спирачките. Ако рязко набиеме спирачки, двигателя ще занижи оборотите, но същевременно този превключвател (регулатор) на налягането ше разреши налягане в хидравликата едва под 10 км/час и ще се избегне рязкото неволно завиване и преобръщане на колата.
Това не е така...
това не е никакъв регулатор на анлягане а прост ключ, който при повишаването на натоварването на хидравликата подава на компа сигнал да вдигне оборотите
при мк1 е нормално отворен до кат опри мк2 е затворен...
Когат осме с висока скорост как да не работи хидравликата...има наляган в нея....просто не е толквоа натоварена колкото кат овъртиш волана...ти карал ли с икола без хидравлика...
Когато сме с ниска скорост или стоим на место налягането е минимално..т.е. натоварването на хидравликата....та пак с исе объркал нещо....
максималното натоварване на хидравликата не зависи от скоростта а от въртенето на волана....та пак....нее вярно....
а последното ти изречени е.....няма да коментирам...
не знам от къде ги копираш тез неща въпреки че едва ли ги копираш предполагам че ги "разбираш по своему" т.е. измисляш си....ама доста хора четат та внимавай!
Гледам в доста теми дваш "компетентно мнение" до сега си мълчах ама с този си пост прекали!!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от debug » 28 май 2008, 16:21

А това е от Ford TIS 2004
Power Steering

The power assisted steering gear fitted to the Ka is of the conventional rack and pinion type. The steering gear is mounted on the bulkhead. This type of steering gear may be fitted to either left or right-hand drive variants.

Hydraulic fluid under pressure is supplied to the steering gear by a hydraulic pump with a remote reservoir. The reservoir is located on the right hand side of the engine compartment.

The steering column incorporates a well proven multi-position steering lock with a high security lock barrel. The steering column assembly is fixed at its upper end to a dash panel extension with two nuts.

All variants have a power steering pressure (PSP) switch installed in the pressure pipe from the power steering pump to the steering gear. When the steering is operated, a signal is sent from the PSP switch to the powertrain control module (PCM). The PCM responds by increasing the engine speed to maintain idle speed.

All variants also incorporate a fluid cooler that is mounted in front of the radiator
"При всички варианти има превключвател за налягане на хидравликата на волана (PSP), инсталиран в тръбата за (високо) налягане от помпата към кормилната рейка. При използане на управлението (въртене на волана), от PSP-ключа се изпраща сигнал към модула за управление на двигателя (компютъра). Той отговаря с увеличаване на оборотите на двигателя, за да запази оборотите при празен ход."
Прикачени файлове
W0729200.pdf
(22.69 KБ) Свален 259 пъти
Q07B2001.pdf
(72.63 KБ) Свален 155 пъти
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от tankovbg » 28 май 2008, 16:44

Чета от руско ръководство за Фиеста след 1996 г МК4 следното

Кнопочный выключатель усилителя рулевого управления (PSP) -
установлен справа в моторном отсеке в нагнетательном трубопроводе гидравлической системы усилителя рулевого управления. В нейтральном положении выключатель выключен и активизируется только при увеличении давления в гидравлической системе. На основании сигнала от выключателя блок управления EEC-V-PCM увеличивает частоту вращения холостого хода. На основании сигнала датчика DPFE блок управления корректирует:
– положение клапана регулировки частоты вращения коленчатого вала двигателя на холостом ходу;
– количество топлива, впрыскиваемого в цилиндры двигателя;
– угол опережения зажигания.

и това

14.23. Усилитель рулевого управления
Рис. 13.29. Усилитель рулевого управления автомобиля Fiesta: 1 – бачок с рабочей жидкостью; 2 – насос; 3 – переключатель давления; 4 – рулевое колесо; 5 – радиатор; 6 – левая рулевая тяга; 7 – рулевой механизм с зубчатой рейкой; 8 – рулевая колонка; 9 – карданный шарнир; 10 – защитный чехол; 11 – правая рулевая тяга

Для уменьшения усилия, прикладываемого к рулевому колесу при повороте, на все автомобили Fiesta с 1996 года устанавливают гидравлический усилитель рулевого управления (рис. 13.29). В качестве дополнительной силы используется находящаяся под высоким давлением рабочая жидкость, которая подается в рабочие цилиндры, расположенные в рулевом механизме. Распределительный клапан служит для нагнетания в цилиндр жидкости под давлением, которое соответствует углу поворота рулевого колеса. Распределительные клапаны работают в соответствии с так называемым принципом открытого центра, т.е., когда распределительный клапан не действует, жидкость, подаваемая насосом, перепускается обратно в бачок при нулевом давлении. Чем медленнее вы едете, тем в большей степени усилитель оказывает помощь при повороте рулевого колеса, при более высоких скоростях рулевое управление работает практически без помощи усилителя. При парковке и маневрировании автомобиля усилитель работает с максимальной отдачей, при скорости свыше примерно 10 км/ч его действие постепенно уменьшается, поскольку при повышенных скоростях водитель затрачивает значительно меньшее усилие для управления автомобилем.

Дали "Кнопочный выключатель усилителя рулевого управления" и "переключатель давления" е едно и също нещо ?
Ако говориш за първото да прав си
Ама второто буквално преведено е превключвател на налягането

Тогава обясни как и от къде се регулира налягането в хидравликата при различните скорости, както са го написали хората.

Възможно е да не съм прав, така го тълкувам

А за VSS са написали
Датчик скорости (VSS) -
установлен в картере коробки передач и передает блоку управления сигнал о скорости движения автомобиля. На основании сигнала датчика VSS блок управления корректирует:
– частоту вращения коленчатого вала двигателя при движении автомобиля накатом;
– выключение сдвига на горных дорогах.

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 28 май 2008, 17:24

Сложих хидравликата, сега е спер, имаше всички необходими дупки по блока за стойката на помпата и алтернатора, даже имаше и букса за датчика, която беше навита и отделена от страни. Сложихме всичко и мисля,че си работи перфектно, само утре ще я карам на реглаж на преден мост защото има много екстри вече... :D

Един въпрос още само - Трябват ли допълнителни настройки на компа за този датчик или не???

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от debug » 28 май 2008, 17:51

Честито. Ако не ти падат оборотите като въртиш на място - значи всичко е ОК.
Изображение

Изображение

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 28 май 2008, 18:00

Сега ще рестна компа и после ще видя но мисля, че няма да има проблем... :D Друго си е кола с хидравлика... :) Няма да си купа повече кола без хидравлика, днеска доста зор беше 5 часа я слгахме, защото се наложи да сменим и кормилния прът, абе доста неща... :shock:

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от debug » 28 май 2008, 18:02

tankovbg написа: Кнопочный выключатель усилителя рулевого управления (PSP) -
установлен справа в моторном отсеке в нагнетательном трубопроводе гидравлической системы усилителя рулевого управления. В нейтральном положении выключатель выключен и активизируется только при увеличении давления в гидравлической системе. На основании сигнала от выключателя блок управления EEC-V-PCM увеличивает частоту вращения холостого хода. На основании сигнала датчика DPFE блок управления корректирует:
– положение клапана регулировки частоты вращения коленчатого вала двигателя на холостом ходу;
– количество топлива, впрыскиваемого в цилиндры двигателя;
– угол опережения зажигания.
Това не е ли същото като написаното от мен, но на руски?
tankovbg написа:...Для уменьшения усилия, прикладываемого к рулевому колесу при повороте, на все автомобили Fiesta с 1996 года устанавливают гидравлический усилитель рулевого управления (рис. 13.29).


Това не е вярно. Карал съм три Фиести 2000-2001 (едни такива със странни фарове), 1,3 бензин БЕЗ серво.
tankovbg написа:...Распределительный клапан служит для нагнетания в цилиндр жидкости под давлением, которое соответствует углу поворота рулевого колеса. Распределительные клапаны работают в соответствии с так называемым принципом открытого центра, т.е., когда распределительный клапан не действует, жидкость, подаваемая насосом, перепускается обратно в бачок при нулевом давлении. Чем медленнее вы едете, тем в большей степени усилитель оказывает помощь при повороте рулевого колеса, при более высоких скоростях рулевое управление работает практически без помощи усилителя. При парковке и маневрировании автомобиля усилитель работает с максимальной отдачей, при скорости свыше примерно 10 км/ч его действие постепенно уменьшается, поскольку при повышенных скоростях водитель затрачивает значительно меньшее усилие для управления автомобилем.
Тука трябва картинка, за да се види къде е тоя клапан (а не ключ). Може би в самата рейка?

Между впрочем, не става ли дума за Ка? Пък ти цитираш от Фиеста *unknw* ?
Изображение

Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от cocoff » 28 май 2008, 18:28

Част от неточностите вероятно се дължат на двойния превод.
Други са по същество: при обяснение действието на хидравликата е намесен DPFE, сензор от ЕГР-системата, който липсва при някои модели.
Трета причина е неточното тълкуване: налягането в системата намалява(при някои модели) с увеличаване на скоростта не от съображения за сигурност, а защото с увеличаване на скоростта намалява нужното усилие за въртене на волана.
Бе, важното е, че колегата си е решил проблема.... :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от tankovbg » 28 май 2008, 19:50

Да крайният резултат е важен, щом колегата е реализирал хидравликата - поздравления.

Но в спора се ражда истината, няма нищо лошо.
Не съм писал, че се касае за Фиеста с двигател Зетек SE, за което се извинявам, явно всеки модел с различен двигател си има особености. Например аз нямам EGR за което благодаря богу.
А това си е казано може би точно "..Трета причина е неточното тълкуване: налягането в системата намалява(при някои модели) с увеличаване на скоростта не от съображения за сигурност, а защото с увеличаване на скоростта намалява нужното усилие за въртене на волана. ..".
Аз приключвам участието с в тази тема, поздрави на всички.

Ако всички имаме по една идея и не я споделим, всеки от нас ще има само една идея, ако я споделим всеки от нас ще има една идея по-вече.

dan_koloff
Status: Извън линия

Re: Датчик на хидравликата, за какво е?

Мнение от dan_koloff » 28 май 2008, 22:19

Рестнах компа, всичко е точно, работи много добре... Утре ходия на реглаж на предницата и ще прегледам дали някъде сълзи хидравликата.

Ако сълзи голям проблем ли ще е, дали ще се спрече маслото ако сълзи?

Благодаря на всички за отговорите... :P

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта