Страница 1 от 1
колебание на оборотите
Публикувано: 03 юни 2008, 16:16
от Hristog
Понякога забелязвам, че като изфорсирам колата на свободна и пусна педала на газта, за секунда оборотите падат под нормалните за свободен ход и след това за кратко време се възстановяват.Случва се понякога и след като карам и изключа от скорост.Нормално ли е ? Проблема ми го прави само когато запаля колата ако е гореща.И след 1 мин. се оправя.След тва си кове оборотите на празния ход точно както си трябва.Ако загася колата и я запаля след 5 мин. пак ми прави проблема-падат оборотите за секунда и след това се нормализира(това в продължение на 5 мин.). След това всичко е ОК.А ако я запаля студена-никви проблеми
Re: колебание на оборотите
Публикувано: 03 юни 2008, 17:31
от eekset
Причините са десетки. От запушен филтър до катализатори,ламбда сонди(за i двигатели) и какво ли още не за смяна. Карай докато не почне пада до 400 об/мин за по 5-10 сек, или да гасне.
Re: колебание на оборотите
Публикувано: 04 юни 2008, 21:07
от vodach
или е моторче за празен ход. според мен е то.
Re: колебание на оборотите
Публикувано: 05 юни 2008, 00:08
от Hristog
И кво да го правя тва моторче ?Да го сменя или може да се почисти нещо?
Re: колебание на оборотите
Публикувано: 05 юни 2008, 08:34
от Любо
Чисти се. С обезмаслител.
Но не мисля, че проблема ти е от него...
Това предполагам, че ти го прави на бензин. За Роувъра ли става въпрос? След въздушния филтър трябва да имаш датчик, който отчита количеството или обема на постъпващия въздух. Отвори го и го почисти със спрей за почистване на електрически контакти. ако искаш направи едно профилактично чистене и на клапанчето (т.нар. моторче) за празния ход.
Re: колебание на оборотите
Публикувано: 05 юни 2008, 14:01
от Hristog
Да за Ровер 216 купе става въпрос.Но двигателя е Хонда Д16А8. Сигурен ли си че след филтара има такова нещо???
Re: колебание на оборотите
Публикувано: 05 юни 2008, 16:10
от eekset
Въпросният датчик е поставен на едно "нещо", в което се закача маркуча идващ от кутията на филтъра. След въпросното "нещо"(т.нар. дебитомер) наред е двигателя. Датчика има букса с два или три кабела и е завит с винтчета към ...
Защо направо не потърсиш MAF сензор във форума, трябва да има и снимки и какво ли още не... На твоята кола ще е на сходно място.
P.S.
щракни с телефона двигателя и го пусни да сложиме стрелки по проблемните места, та да си ги оправиш.