Страница 1 от 1

Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 05 юни 2008, 12:09
от The seven
От доста време насам колата ми работи на по висока температура на охладителната течност. Т.е. според мен по висока. Не че в София няма задръствания и не че не изминавам 8 км за 45 мин, но на четвъртият - петият километър, колата е загряла така че почва да се вклюва перката на радиатора. Това се случва при показание на уреда на N която при мен е най високо. Следва охлаждане и пада на средата или около нея на О. Питанката е при вас ако се включва перката при какво показание на уреда става ?

Така искам да уточня някой евентуални питания. В края на миналото лято смених датчика за уреда на таблото. Не съм сменял обаче датчика за перката на вентилатора. При пътуване на дълъг път, без да влизам в дълги изкачвания показанията на уреда са в средата. При изкачване стигаме до положението описано по горе.

Re: Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 05 юни 2008, 21:51
от HACKO
Според мене е нормално. Датчика на този модел включва на102градуса, което е горе-долу там където го описваш. Ако въпреки това се притесняваш може да го примериш, обаче при тази температура като се разхерметизира ще кипне и може да те изгори. Може би трябва да се мери температурата на корпуса на термостата. Радиатора е същия и при по-големите мотори и затова за този мотор на дълъг път дори и през лятото се поддържа температурата на отваряне на термостата, без да се налага включване на вентилатора, той се включва когато температурата започне да доближава критичната.

Re: Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 06 юни 2008, 15:08
от The seven
Хм, проблема е че реално времето все още е не много топло, а перката ми се включва редовно. Говорим за градско каране. Чудя се дали е възможно поради запушена/лошо работеща изпускателна система да се получава подобно загряване. Това чудене произтича от слабото според мен духане от ауспуха.

ПП. Абе май много се заглеждам. :)

Re: Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 07 юни 2008, 01:13
от HACKO
От запушена изпускателна с-ма ще имаш загуба на мощност, до пълно спиране, но не смятам че от това ще загрява. Ненормално загряване ще има при проблем със охладителната с-ма, задръстен радиатор или повреден термостат. Времето не е много топло но във градските задръствания ми се струва нормално, още повече че извън града се държи нормално.

Re: Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 09 юни 2008, 11:27
от vladislav
Таблото или по точно стрелка за температурата при мен би трябвало да е същата, но честно да ти кажа никога не ми е ходила в зоната след средата както го описваш. Разбира се може да си зависи от самото табло, откатко карам на газ колата загрява по-бързо отколкото на бензин и по-често се включва перката.
Виж си нивото на антифриза на "маx" ли е когато е топла, капачката на разширителния съд дали е затегната хубаво.

Re: Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 09 юни 2008, 23:52
от pitbulche
Моята също има подобен „проблем“, както и други колеги.
Виж тук - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=19726" onclick="window.open(this.href);return false;

Вече си мисля, че са ни малко старички и задръстени радиаторите. Не трябва да се шашкаш, щом включва перката и охлажда. Само гледай да не подмине „N“-то, че става мазало :lol: !

Re: Ескорт/Орион 1.4 i

Публикувано: 10 юни 2008, 13:35
от The seven
Сменях термостата в края на миналото лято. Няколко дена по късно датчика на уреда на таблото даде фира, смених го и него и се почна. Подозирам термостата. Този който купих е Беер. Старият ми си беше моторкрафт. Лошото е че все не ми остава време да върна старият термостат за проба, а след това ако се налага да взимам и нов , но от МП.