Страница 1 от 1
Ауспух за Мондео
Публикувано: 11 юни 2008, 16:44
от dimitardima
Възможно ли е скъсан ауспух,да повлияе на вървежа на колата?Всяко мнение,щи ми е от полза!Благодаря!
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 11 юни 2008, 21:47
от cocoff
Според мен-не. Дори напротив.
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 11 юни 2008, 22:30
от TURBOTO
По-къс ауспух>>>по-бързо преминаване на газовете през генерацията>>>повече ПАУЪР
Така поне мисля аз...
Поправете ме ако греша

Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 06:48
от paci
TURBOTO написа:По-къс ауспух>>>повече ПАУЪР
Някои със "спортен филтър" дигат ПАУЪР, ти с къси ауспуси.
Напрао земете яхнете един къс ауспух, набийте му един спортен филтър и карайте.
Тоя двигател за нищо го нямате.
Ако проблемацията е преди и в гърнето след катализатора (ако има такъв) знам, че има отражение.
Но ако всичко до там и там е здраво всичко назад е само за комфорт.
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 08:02
от cocoff
Виждали сте, че някои спортисти си слагат разширители на носа, нали? Според мен не е без значение през какво сечение ще влезе/излезе въздухът. И човекът и колата изразходват енергия за да вдишват и издишват. Премахването на всяка преграда по пътя на въздуха би трябвало, поне теоретично, да води до икономия на енергия, но колко е тя и дали си струва харчовете при масовите коли? Мисля. че не

Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 12:25
от Cougar
Аз до колкото знам гърнетата в изпускателната система освен за премахване на шума служат и за образуване на "обратно налягане" което изсмуква газовете от системата навън
Предполагам всички са учили най-проста физика, и от среда с високо налягане въздуха ще излиза по-бързо от колкото 2 среди с еднакво налягане
а това явление си имаше точно определено название, а на мен ми изкочи от акъла

Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 16:47
от cocoff
Това ще да е някоя по-нова физика. В по-старате, от които аз съм учил, единственото предназначение на гърнетата е да намаляват шума, създавайки обратна/деструктивна интерференция, при която звуковите вълни се самоунищожават. Обратно налягане действително се образува, но то затруднява работата на двигателя. Казват, че при спортните автомобили се намалява броя на гърнетата и се увеличава "фи-то" на изпускателната система с цел по-бърза евакуация на отработените газове.
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 19:43
от Cougar
да но тези автомобили или са със форсирани двигатели или с принудително пълнене при което се налага такава система, но при положение, че не си правил нищо по двигателя няма смисъл...аз съм карал със тръби само до двуцевката - без гърнета - по-висок разход и намалена мощност
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 20:36
от demiro
При някои състезателни автомобили е така,оборудват се със специални ауспуси,които при определени обороти влизат в т.н. резонанс.Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане (вакуума) последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 22:49
от dimitardima
Благодаря на всички,отзовали се по темата!Днес смених изцяло генерацията с нова и Мондеото си дойде на мястото!
Няма пърпорене,няма придърпване,не дава да го настъпя.Утре ше ми дойдат и новите кабели от МП и тогава ,би трябвало вече всичко да е ОК.Явно си има значение изправният ауспух!Не знам научно,но практически си оказа положителен ефект.И все пак ,не смятам,че темата е изчерпана

със сигурност,има кво интересно да се научи.
П.П.Генерацията е Полмостров,или нещо такова..

Полско е май..

Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 12 юни 2008, 23:02
от dimitardima
paci написа:TURBOTO написа:По-къс ауспух>>>повече ПАУЪР
Някои със "спортен филтър" дигат ПАУЪР, ти с къси ауспуси.
Напрао земете яхнете един къс ауспух, набийте му един спортен филтър и карайте.
Тоя двигател за нищо го нямате.
Ако проблемацията е преди и в гърнето след катализатора (ако има такъв) знам, че има отражение.
Но ако всичко до там и там е здраво всичко назад е само за комфорт.
Ами ДА,Пацо,Скъсан беше веднага след катализатора и май си има голямо значение!!
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 13 юни 2008, 06:34
от paci
dimitardima написа:Ами ДА,Пацо,Скъсан беше веднага след катализатора и май си има голямо значение!!
Знам!
Не знам само от колко време е така и се надявам скоро да не ревнеш от клапани ... дано катализатора да е закърпил положението.
Re: Ауспух за Мондео
Публикувано: 13 юни 2008, 06:39
от dimitardima
Ами около една седмица го карах така

Предполагам,че не е проблем.