Страница 1 от 1
загуба на масло на фокус
Публикувано: 11 юни 2008, 23:54
от beatboxx
ЗдравеЙте имам едно вЪпросЧе кЪм по компетентните колата ми е фокус 98 1.6 16в мотора е зетек забелязах Че имам голяма загуба на масло около 400 грама на 1000 км колата не пуши само при студено време пуши бял пушек карах я да ми замерят компресията казаха че е добре карам я са 10в40 на мобил 1 от капаЧката за доливане ми духа малко моЖе ли да е за смена на сегменти като компресията е добре а и не се омаслява от никЪде по двигателя колата си вЪрви перфектно има мощност какво моЖе да е според вас.
Благодаря ви предварително
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 06:34
от paci
Стремиш се да държиш нивото на МАХ?
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 09:13
от debug
С няколко колеги вече забелязваме повишен разход на масло на този мотор. Май си е характерно за тия Фокуси. Гъстотото масло не е решение, най-много да прецака нещо по мотора - повдигачи, лагери... Най-добре е да си го караш с 5W-30. Гадно е също така, че оригинални части за тоя мотор НЯМА - т.е. сегменти, бутала, лагери и подобни трябва да търсиш неоригинални и може да се окаже приключение...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=16446
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=15831
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 12:48
от tankovbg
1. Вложки на клапани.
2. Това че има компресия не означава маслените сегменти да са наред.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 17:29
от Peet
paci написа: 400 грама на 1000 км
debug написа:Май си е характерно за тия Фокуси
Съмнявам се такъв разход да е нормален за какъвто и да е четиритактов двигател.

Тоя Фокус гори масло малко по-малко от Вартбург.
Ако е така изобщо не трябва да се сменя маслото-само доливаш и все ти е ново.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 18:13
от debug
Не съм написал
нормално, а
характерно 
Има разлика, нали? Слабост на мотора...
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 21:28
от g.taskov
Колега , не е редно такъв разход на масло.Колко ти измериха компресията?Погледни пак отнякъде да не тече масло но с фенерчеи внимателно , по някой път сълзи и трудно се вижда . Пипни хубаво с пръст аспуха и чернилката я разтъркай между пръстите ,ако е суха не гори масло , но ако е мазна и цапа ръката и е насъбрана около аспуха си за сигменти , дано не е нещо по-лошо.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 21:59
от focusfocus
Пукнат картер.
Няма да повярваш, но е така.
За инфо 512 лева в МП.(говоря за долната метална част, горната част, немога да си представя колко струва ама е малко вероятно да е заминала)
p.s.
Все пак погледни одушника на картера в какво състояние е и дали не ти хвърля много масло във възд. филтър
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 22:22
от debug
g.taskov написа:...
focusfocus написа:...
Сигурно няма да повярвате, ама моя стария беше със здрав картер, здрави маркучи, не течеше от никъде (мих го на пароструйка, следих го - нищо), ауспухът беше сух и черен, и пак доливах по 5 литра за 10000км. Гледаха го майстори, гледаха го в МП и ми обясняваха, че не може да гори толкова масло... Да, ама аз го купувах и го доливах... Къде отиваше?
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 22:29
от focusfocus
И къде отиваше в крайна сметка?
При замерване на вредните емисии, ако гори масло би трябвало да покаже със сигурност.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 22:40
от debug
Предполагам го гореше

. Като смених мотора че му замина биелен лагер - спря да се губи. Описвал съм си одисеите вече в две-три теми. Дали са мерили емисии - не знам, аз им закарах колата и отидох да си я взема след 4-5 часа. Всичко и беше "наред" според МП. Като се замисля, не помня да съм видял и някаква разпечатка от диагностика...
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 22:48
от focusfocus
за МП или добро или нищо, така че едно ГООООООООООООООООООЛЯМО нищо за тях.
Принципно на годишня преглед мерят емисии и се вижда много добре, ако има масълце. Стига да им се занимава.
относно теча се слага една фосфоресцираща течност, като я светнеш с неонова лампа показва и най малки течове.
Може да е толкова малък че още като излезе и да изгори на загретия двигател.
Моя картер на вид не беше пукнат, само че металът от сол през зимата беше станал на шупли и маслото се процежда през него, като го свалиха направо се разпадна.
така че всичко е възможно, ама да гори масло и да не пуши е малко верояно.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 23:00
от debug
Картерът със сигурност беше здрав, щото го използвахме на новия блок. Плюс това на 1,6 е алуминиев, а твоят - стоманен

Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 23:04
от focusfocus
моя е от две части алуминиев и метален най-долната(ваната).
И в крайна сметка след разглабянето установи ли къде ходи маслото? Само блока ли смени.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 23:17
от debug
Смених нов оборудван блок - т.е. със всичките му подробности вътре, главата остана старата. Спря да гори - значи проблемът е бил в цилиндри / сегменти. Колата беше на 130000 км - истински, купих я от познат, той я взел от Мото Пфое.
На 1,4 и 1,6 картерът е изцяло от алуминий - това имах предвид, иначе знам за 1,8 / 2,0.
Дай ако искаш тия въпроси да ги обсъждаме на лични, че бая разводнихме темата.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 23:22
от focusfocus
Да прав си стига толкова чат!
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 12 юни 2008, 23:34
от nikolovvd
При проблем с маслен сегмент, маслото не се обира както трябва от стените и в процеса на горене изгаря.
Не може да се открие с мерене на компресия, защото над него има два компресионни сегмента, а само на тестера при ГТП.
Re: загуба на масло на фокус
Публикувано: 22 юни 2008, 01:31
от coppy
И моя фокус, който е зетек също погълна много масло. Оставих на един майстор да го сменя и след 3 000 кл. долях точно 2 л. масло и то лукойлско 10w40.
Преди това бях с 5w30. След този случай ходих до майсторите на ул. Брод и те казаха че не гори масло, защото свещите са чисти. Откакто долях карам
вече 350 кл. и маслото въобще не е мръднало. Сега карам с комбинация от двете масла. Възможно е оня майстор въобще да не го е сменял.