Страница 1 от 1
1.6 EFI - CVH
Публикувано: 14 юни 2008, 10:35
от dedomras
Момчета интересуваме с какво е по различен този двигател 1.6 EFI - CVH. Някои ще ми обясни ли каква е разликата в него че е 105 коня, от примерно 1.6 zetec 90 коня! Аз мислех че zetec са поне малко по мощни а то почти 15 коня разлика!

Вече питах за бензиновата помпа дали да я сменя 4е тя ми е от 1.3mi, но така и не получих дори 1 коментар относно въпроса ми значи ще я сменя

като е за модела ... да е за модела

Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 14 юни 2008, 16:38
от cocoff
Разликата е в полусферичната глава и ъгъла на клапаните. На няколко места срещнах описания като: болезнено недодялан и шумен(особено при високи обороти).
Мощността не е всичко... Багерите дето копат са много мощни

Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 14 юни 2008, 23:05
от vargala81
cocoff написа:Разликата е в полусферичната глава и ъгъла на клапаните. На няколко места срещнах описания като: болезнено недодялан и шумен(особено при високи обороти).
Мощността не е всичко... Багерите дето копат са много мощни

само да отбележа че въртящият мумент на зетека е134 нм при 3000 оборота а на чивихаш 135 нм при 2800 оборота .верно че е малко шумничка ама на мен и гърнето ми е спукано .
Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 15 юни 2008, 07:27
от cocoff
http://www.clubford.org/portal/content/view/100/95/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 15 юни 2008, 12:31
от vargala81
Стандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите
ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям к-коефициент и обратно. Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Ще пробвам да го обясня така: един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне (знаем, че това става постепенно – виж следната
графика). За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.
Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре отколкото VW GTI.
Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 15 юни 2008, 13:09
от cocoff
На кой точно въпрос на dedomras отговаряш като си пейстнал тоя абзац?
Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 15 юни 2008, 15:36
от vargala81
cocoff написа:На кой точно въпрос на dedomras отговаряш като си пейстнал тоя абзац?
а ми отговарям на следния въпрос.един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка.така при мен и конските сили и въртящият мумент са повече от на зетек 1.6 , в двата случая чивихаш моторите трябва да оскоряват по бързо ,и от 0 до 100 и от 80 до 120 плюс това мощноста на чивихаш идва по рано от колкото на зетек.ти даваш пример с трактора ,дето едната задна гума е по голяма от ескорта .виждал лиси тир без ремарке на магистралата неможеш даго стигнеш никога.
Re: 1.6 EFI - CVH
Публикувано: 15 юни 2008, 20:24
от cocoff
Само дето такъв въпрос никой не е задал
Човекът питаше каква е разликата между CVH и зетек та при еднакъв обем има разлика в конете.
Аз му казвам това, което знам-формата на камерата и ъгъла на клапаните. Давам и линк, където има още инфо(откъдето е видно, че разликата идва от компресията). Казвам и това, което е общоизвестно в целия свят:CVH е недодялан, груб и шумен. Засегнат, ти пействаш пасажи от линка, който дадох, мъчейки се да ни убедиш в предимствата на CVH. Ако всички тези "предимства", които си изредил, бяха решаващи, нали се сещаш, че нямаше да има зетек...