Страница 1 от 1

Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Публикувано: 26 юни 2008, 21:26
от bgniki
Здравейте!Преди няколко дни сменях корковата гарнитура на капака на разпределителният вал,защото беше просълзила леко,и ми направи впечатление голямото количество нагар по вала и по капака!Незнам дали е нормално!Поизчистх го малко,но все пак ме притесни този факт!Имаше доста големи откъртени парчета с големината на монета от 1 лев.Иначе колата си работи нормално като цяло!Потракват малко клапаните но мисля че е нормално за фиестата!В последно време се губи и по малко масло но си мислех че е от гарнитурата!Сега съм сменил маслото и я наблюдавам!Ако някой знае нещо за този нагар благодаря предварително!
Фиеста 1.3 моноинжекцион 94 г.с верига

Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Публикувано: 27 юни 2008, 11:51
от tankovbg
Закарай я на майстор да ти смени вложките на клапаните.

Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Публикувано: 20 юли 2008, 22:00
от tiburon
Колега,това,което ще ти кажа няма да ти хареса,но е истината.Двигателят ти се е поизносил.Ще се опитам да обясня: налягането на маслото трябва да е 1.5 атмосфери при 2000 об. мин,което означава,че тези двигатели по принцип не вдигат голямо налягане на маслото и качват минимално количество до кобилиците,колкото да смазва оста ,където лагеруват.Можеш да махнеш капака на клапаните,да запалиш двигателя и така да си работи без да цапа с масло наоколо.С увеличаване на пробега количеството масло,което се качва до горе намалява,миещият ефект изчезва и малко по малко започва да се образува нагар.Друг признак са тракащите клапани,които не се оправят с реглаж,защото това тракане е поради износване на разпределителния вал и на чашките над него,в които стъпват прътовете за повдигане на кобилиците.Изчезва и масло от двигателя - в добрия случай са гумички на клапаните,в по-лошия износване в буталната група.

Re: Необичайно количество нагар по разпределителният вал!!!

Публикувано: 21 юли 2008, 14:44
от ewgeny
Това от къде се губи масло можеш лесно да го разбереш. Като загрее добре колата я гасиш и я оставяш да постои около час-два. После някой гледа отзад, като палиш - ако излезе синкав пушек, си добрия вариант - гумички (вложки) на клапаните. Ако не пропуши обаче, или имаш теч от някъде или трябва най-малко да се сменят маслосъбиращите сегменти.