Мондеото не върви както преди

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 15 юли 2008, 22:41

От 2 дена Мондеото не върви добре, двигателя трудно вдига обороти, колата стана по-мудна и трудно се ускорява, като настъпя газта до дупка двигателя се мъчи а не вдига обороти така бързо както преди! Оборотите на празен ход на моменти от 900 падат на 500 за няколко секунди и пак се въстановяват! От няколко месеца има едно дрънчене от към катализатора и предполагам че някоя пита се е отлепила и резонира при определени обороти ( около 1300), съмнява ме че може някое парче да се е отчупило вече и да е запушило някоя тръба по изпускателната генерация :? В събота планирам да сменям катализатора с резонаторно гърне и ще видя дали ще има подобрение! Смених и гумите , като минах от 205/50/16 цола на 205/55/16 цола и така увеличих диаметъра с 21 мм, което малко може да се отразява на показанията на уредите( скорост и обороти може да са леко занижени от предишните показания). Имате ли идея на какво може да се дължи влошената работа на двигателя?

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от tisho_tbk » 16 юли 2008, 19:30

нормално е с по-големи гуми , по-трудно да набира. може това да е проблема.

(сложи 14" и ще излети :) )

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 16 юли 2008, 21:42

Останових още нещо, което го нямаше преди - след 2000 оборота, като настъпя газта и почна да ускорявам независимо на коя предавка се чува някакво свистене от към двигателя, в момента в който отпусна газта шума изчезва! Направо имам усещането че тегля друга кола след себе си, няма никаква тяга и направо се мъчи........ :shock:
Не ми се вярва от това че съм увеличил диаметъра на гумите, да има такова спъване на двигателя........
Имате ли идеи?

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от vargala81 » 16 юли 2008, 22:09

didon80 написа:Останових още нещо, което го нямаше преди - след 2000 оборота, като настъпя газта и почна да ускорявам независимо на коя предавка се чува някакво свистене от към двигателя, в момента в който отпусна газта шума изчезва! Направо имам усещането че тегля друга кола след себе си, няма никаква тяга и направо се мъчи........ :shock:
Не ми се вярва от това че съм увеличил диаметъра на гумите, да има такова спъване на двигателя........
Имате ли идеи?
щом се чува свистене значи дърпа въздух от някъде. огледай всички мъркучи, запали колата и давай газ от жилото ,така по добре ще се чуе от къде свисти.най вероятно се е измъкнал някой вакумен мъркуч или се е спукал .

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 17 юли 2008, 19:26

Огледах двигателя за измъкнати или спукани маркучи, подадах газ на ръка, но не се чува никакво свистене на място! Шума идва само в движение на скорост и при натиснат педал на газта! Отворих прозорците и слушах и ми се стори че тоя звук идва някъде от изпускателната генерация, може би катализатора се е запушил и явно има някоя дупка по тръби или гърнета от която излизат част от изгорелите газове и издават свистящ звук. Запуших с ръка аспуха при работещ двигател и чух че от някъде изпуска, явно има дупка и като се има предвид че парче пита от катализатора може да е заседнало някъде, всъщност се явява препятствие на пътя на изгорелите газове, което тормози като цяло двигателя.........Като махна катализатора ще разбера дали е било това.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от vargala81 » 17 юли 2008, 19:40

didon80 написа:Огледах двигателя за измъкнати или спукани маркучи, подадах газ на ръка, но не се чува никакво свистене на място! Шума идва само в движение на скорост и при натиснат педал на газта! Отворих прозорците и слушах и ми се стори че тоя звук идва някъде от изпускателната генерация, може би катализатора се е запушил и явно има някоя дупка по тръби или гърнета от която излизат част от изгорелите газове и издават свистящ звук. Запуших с ръка аспуха при работещ двигател и чух че от някъде изпуска, явно има дупка и като се има предвид че парче пита от катализатора може да е заседнало някъде, всъщност се явява препятствие на пътя на изгорелите газове, което тормози като цяло двигателя.........Като махна катализатора ще разбера дали е било това.
много е възможно дае от катализатора както ти казваш .мой приятел все се уплакваше че колата му невърви че бил запушен горивния филтър .катализатора много му дранчеше когато отпусне гаста ,а когато я натисне спираше да дрънчи .оказасе че катализатора е изкормен и е останало едно малко пърче с диаметър по голям от испускателната генерация,и при подаване на газ запушва генерацията. махна го и колата се оправи

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 18 юли 2008, 18:20

Днес махнаха катализатора и сложиха резонаторно гърне на негово място, майстора каза че парче от задната пита е било заклинено като тапа в тръбата след катализатора и е запушвало отвора, а има едно по-голямо парче което е останало в гърнето и от там е идвало дрънченето...... предната пита е здрава, а от задната ми е останало едно парче :evil: Тествах колата - динамиката на двигателя отново е добра и се ускорява бързо, няма свистене, не се мъчи както преди! Явно това е бил проблема, само дано не е останало някое парче по тръбите....но засега е ОК. Обаче остава проблема с нестабилните обороти на празен ход :!: Понякога падат за момент до 500, четах за проблеми в стъпковото моторче или жилото на газта, как изглежда това моторче и къде се намира?

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от vargala81 » 18 юли 2008, 18:49

didon80 написа:Днес махнаха катализатора и сложиха резонаторно гърне на негово място, майстора каза че парче от задната пита е било заклинено като тапа в тръбата след катализатора и е запушвало отвора, а има едно по-голямо парче което е останало в гърнето и от там е идвало дрънченето...... предната пита е здрава, а от задната ми е останало едно парче :evil: Тествах колата - динамиката на двигателя отново е добра и се ускорява бързо, няма свистене, не се мъчи както преди! Явно това е бил проблема, само дано не е останало някое парче по тръбите....но засега е ОК. Обаче остава проблема с нестабилните обороти на празен ход :!: Понякога падат за момент до 500, четах за проблеми в стъпковото моторче или жилото на газта, как изглежда това моторче и къде се намира?
колега ,що не вземеш първо да истриеш грешките от компютъра ,като махнеш едната клема на акомулатора за 10 минути ,след това слагаш клемата ,палиш иоставяш колата да работи на място докато достигне нормална температура на антифриза.след това покарай няколко километра като не превишаваш 3000оборота ,виш как е след убочението и тогава търси стъпковото моторче.расхода как е ,забелязал ли си да се е качил или сие същия. и щях да те питам да не им остави катализатора на ония в сервиза ,щото ги изкопуват горе долу по 100лв

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 18 юли 2008, 19:03

И аз си мисля първо да почна с един рестарт на компа, най-вероятно утре. Днес не съм я карал много, само я пробвах как върви, така че разход не съм и засичал, но преди неше 7.6, а от както не вървеше само за няколко дни се качи на 8.9, сега съм нулирал трип компа и ще видя дали новите показания ще са в нормата! Катализатора си го взех, само че реално в него има само една пита, така че може да му търся 50 -60 лв......

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 23 юли 2008, 19:16

Свалих минуса от акумулатора за 10-15 минути, после направих процедурата за обучение на компа на двигателя, като не съм вдигал над 3000 оборота на различните предавки поне 30 км, понеже бях карал колата преди да разкача акумулатора двигателя беше достигнал вече нормална работна температура и го оставих да работи на място около 1-2 минути. Проблема с нестабилните обороти обаче си остава, появява се единствено след освобождаване от скорост по време на движение и последващо намаляване на скоростта или спиране, но не всеки път! Не мога да разбера причината........ :evil:
Разхода на дълъг път с 5 човека и багаж е 6.2, което е добре! Гледах една добавка за почистване на инжекциони, която се сипва в резервоара, да не би от хубавите ни родни горива нещо инжекторите да са се подпушили? Карам предимно с А95 от лукойл. Дали ще се отпуши ако сложа по-високо октаново гориво и добавката?
Четах в ръководството, че след разкачане на акумулатора компа си губи настройките и може да има нестабилна работа на двигателя включително и нестабилни обороти на празен ход! Казват че трябва след свързване на акумулатора двигателя трябва да работи на място поне 3 минути или до достигане на нормална работна температура, след което се натиска газта до достигане на 1200 оборота в продължение на 2 минути, следва контролно пътуване от около 8 км с различна скорост за завършване на процеса по обучение на двигателя! Ще опитам и това и ще пиша отново.......

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от vargala81 » 23 юли 2008, 23:06

didon80 написа:Свалих минуса от акумулатора за 10-15 минути, после направих процедурата за обучение на компа на двигателя, като не съм вдигал над 3000 оборота на различните предавки поне 30 км, понеже бях карал колата преди да разкача акумулатора двигателя беше достигнал вече нормална работна температура и го оставих да работи на място около 1-2 минути. Проблема с нестабилните обороти обаче си остава, появява се единствено след освобождаване от скорост по време на движение и последващо намаляване на скоростта или спиране, но не всеки път! Не мога да разбера причината........ :evil:
Разхода на дълъг път с 5 човека и багаж е 6.2, което е добре! Гледах една добавка за почистване на инжекциони, която се сипва в резервоара, да не би от хубавите ни родни горива нещо инжекторите да са се подпушили? Карам предимно с А95 от лукойл. Дали ще се отпуши ако сложа по високо октаново гориво и добавката?
колега , какво имош в предвид като казваш че по време на движение по инерция играят ,по ниски ли ги държи ,по -високи или се роменят постоянно докато спреш напълно.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от TURBOTO » 24 юли 2008, 09:42

И аз имам същия проблем с оборотите,преди светофар когато изключа от скорост и намаля оборотите падат до около 500,понякога ги задържа и успява да ги нормализира сама,но понякога гасне и това не го прави всеки път.Прави ми впечатление,че когато е на климатик го прави по-често.Ходих преди няколко месеца в МП заради това,направиха диагностика и казаха,че на колата и няма нищо,аз обясних какъв е проблема и ,че не го прави всеки път,качихме се с човека от сервиза за пробно кръгче(тогава естествено не го направи нито един път,а на път за сервиза изгасна 2 пъти :evil: ).Накрая стигнахме до това прословуто стъпково моторче,най-вероятно и при теб това е проблема,трябва да се изчисти,но при Мондео-то няма да ти казвам къде е завряно.На една от срещите гледахме с Паци,за да го видим къде е,ама нищо не видяхме,трябва си разглабяне за да се стигне до него,аз засега си карам така,ама нещо в последно време много ме дразни вече и ще го започвам... :twisted: :twisted:
Изображение

Потребителски аватар
motry
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 09 ное 2007, 11:46
Модел на автомобила: Ford S-Max 2.5 / 219hp 2007
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от motry » 24 юли 2008, 11:12

Колеги, бре вие добре сменяте и махате катализатора защото не работи, ама не е добре за колата...
Колкото и да е стар(ако не е на парчета разбира се)дръжте си го. Вярно, че няма тези функции и не може да филтрира газовете но ги спира да не излитат от двигателя прекалено бързо. Моят майстор така ме съветва, а и разхода се увеличава.Е да , няма как да опазим околната среда - катализатора няма вече тези екологични свойства ... :-)
-_- ...Ти ли мЪ бутна или сам паднЪх... -_-

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 24 юли 2008, 12:32

Оборотите на празен ход падат от около 1000 на 500 за няколко секунди и сами се въстановяват, никога не е угасвал двигателя до този момент. Проблема изглежда идентичен на този на колегата.....
Колкото до катализатора, ако се чува дрънчене препоръчвам да се смени с нов или с резонаторно гърне, защото може някое парче да запуши тръбата, както беше при мен.......

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от фук-фук » 25 юли 2008, 10:14

Аз имах подобен проблем като заредих от една от газстанциите на Лукойл (не на Петрол, а от другите). Не знам каква смеска бяха направили, но се държеше по същият начин. Малко преди да взема мондеото имах ескорт - карбуратор. Като заредих на тази газстанция започна да гасне всеки път като натисна спирачка. Променихме му настройките - беше обедняла сместа. След като заредих на друга Лукойлска газстанция, се наложи пък да обеднявам сместа, че беше богата. Точно по това време взех Мондеото и забравяйки за проблемите с Ескорта пак заредих на същата газстанция. Тогава взе да прави гореописаните проблеми. Смених газстанцията и сега е добре. Може да не е само от газта, а това че е различна да подчертава недостатъците в настройките, но поведението беше същото. Сега го прави само като маневрирам и се налага да вдигна рязко оборотите за кратко време. Но не гасне.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 27 юли 2008, 20:23

Опитах и процедурата от ръководството, за която споменах, но резултата е същия - след изключване от скорост в движение понякога оборотите на празен ход падат до 500 и остават там..... Одеве сипах 98 от лукойл и тея дни ще гледам дали ще има промяна. Освен това ме съмнява, че може някое парче от катализатора да е заседнало някъде по генерацията, защото определено колата не вдига обороти така бързо както преди......тук вече може и да има лек спад от по-големия диаметър на гумите, но не съм убеден че е само това!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 28 юли 2008, 12:20

Мафа е чистен преди няколко месеца. Къде се намира и как изглежда въпросния TPS? Ако може някой да го снима.

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от jvspasov » 28 юли 2008, 12:59

Ау - буто ми станало донор за показване на разни рабути _friends_
Същите проблеми бяха и при мен с тази разлика че катализатора си е на място, проблемите бяха докато си мислех че акумолатора е не добре зареден - оказа се че има омряла клетка - смених го с чисто нов минах процедурата по обучене и сега вече няма проблем - та си останах с впечатлението че той е бил виновника - слаб стартов ток полуресет на цпу то..подобни симптоми.....А на мойто бу нещо не му допадна 98 октанов, а и в инструкциите пише да не се слагат добавки за почистване на ГНП повреждали се клапани и катализатор :oops: ...
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от didon80 » 02 авг 2008, 20:32

Днес, свалих резонаторната кутия и огледах дросела,TPS....Почистих с контактен спрей и парцал чернилката(нямаше много), напръсках и пружините и жилото на газта в случай че там нещо задържа.....Свалих куплунга на TPS-a, напръсках него и клемата на датчика с контактен спрей(на буксата на кабела имаше някаква гелообразна смазка, предполагам за по-добър контакт). Включих двигателя и подавах газ ръчно за да гледам как се държи, всичко изглежда нормално, след това разкачих буксата и като подадах газ двигателя угасна! Според мен това означава че датчика е здрав, защото като е вкючен двигателя не угасва, а като не е веднага угасна! Не го свалих, защото нямах под ръка такава отверка, пък и не бях сигурен да не объркам нещо след това при монтажа(един колега писа да се внимава при напасването с дроселовата клапа). Опитах да замеря с мултицет на място съпротивлението между клемите на датчика, но няма никаква видимост и е трудно достъпно....все пак отчетах 4.2 килоома между 2 от клемите.... Да попитам как ще му измеря напрежението при работещ двигател след като самата букса затваря плътно достъпа до клемите!? При изгасен двигател отворих на 100% дроселовата клапа и от вътрешната и страна, както и по стените на цилиндъра надолу от нея всичко е черно и мазно, опитах да го почистя но не можах, това пречи ли на работата на двигателя и може ли да е причина за падането на оборотите след освобождаване от скорост? Накрая свалих минуса от акумулатора, за да изтрия евентуални грешки от паметта на компа, последва обучение и по време на контролното пътуване на няколко пъти се получи точно обратния ефект - след освобождаване от скорост оборотите на празен ход останаха високи: 1500! Нормализираха се едва когато изгасих двигателя и го включих отново бяха 900 на място... Предстои да я наблюдавам как ще се държи тия дни.

ichoni3
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 01 авг 2008, 22:10
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондеото не върви както преди

Мнение от ichoni3 » 15 авг 2008, 19:26

Колеги не знам темата дали още е актуална,но реших да ви кажа каква беше причината за същия проблем на моето Мондео.
Причината беше един вакуумен маркуч,който се протрил и на ниски обороти се губеше вакуума.Смених го и сега всичко е ок.
Намира се от ляво като гледаш отпред и отива в задната част на колата.Огледайте си вакуумните маркучи,защото уж са дребна работа,но големи акита могат да направят.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта