Мондео МК2 - прегрява.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мондео МК2 - прегрява.

Мнение от kpacu » 22 юли 2008, 14:33

Здравейте колеги,

Имам следния проблем, пътувах за село и на отиване нямах проблеми с температурата. Стоеше в границите на нормалното ( на средата между C и H ). Обаче на връщане мина средата и по лека лека отиде на H в червеното, спрях дигнах капаха (на запалена кола) и перката въртеше. Направи ми впечатление че само едната се върти и то на бързи обороти (аз съм с 2 перки). Изчаках да се охлади и леко към съседното село дето имах роднини, викам си явно много съм я загрял като се охлади ще тръгна пак. И след 2 часа пак на път. Тъкмо да се кача на магистралата и гледам пак стрелката отиде в червеното, отбих и пак зачаках, охлади се и продължих така до София. Като стигнах тука се заех да оправя работите да не е така уж, и отварям капачето на бушоните в ДВГ отсек и забелязах че няма едното от реленцата за перките на радиатора. Както и да е купих го 5 лв. като си мислех че проблема е решен. Да ама не, преди малко се наложи да закарам гаджето и от Красно село до Овча купел (3-4 км.) колата пак загря така и стрелката отиде в червеното.
Наскоро сменях гарнитура на главата и на клапаните, заедно с другите гарнитури на всмукателния и изпускателни клапани, на двуцевката, шлайфах главата и това ми беше първото дълго пътуване. Свалих пластмасата с перките и 2-те работят както си му е реда. Направи ми впечатление че съда за вода се надува много като колата загрее също така и маркуча който излиза от радиатора и отива към ДВГ е твърд и мн топъл. Другият маркуч който отива пак към ДВГ е доста по хладен, но ми прави впечатление че нивото на водата не спада т.е. не влиза в ДВГ както трябва да бъде. Дайте някакви предположения защото вече съм съвсем отчаял се че колата може да работи нормално без да прегрява. :-/: :cry:

P.S. Искам да добавя, че индикацията за водата в разширителния съд свети на таблото а вода има и ако махна капачката даже ще прелее.
Изображение

ludia
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 13 мар 2007, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - прегрява.

Мнение от ludia » 23 юли 2008, 22:59

смени термостата :idea:

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - прегрява.

Мнение от tankovbg » 24 юли 2008, 08:34

Много вероятно да не е обезвъздушена системата.

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 - прегрява.

Мнение от kpacu » 24 юли 2008, 12:28

Смених термостата и нещата се оправиха. Старият отваряше на 82-102 градуса, а сега новият отваря на 92-102. След като го смених загрях колата и вече не загрява толкова в смисъл държи нормални показания в средата на скалата за температурата. Много благодаря за съветите - оправи се колицата :D:

А как да обезвъздуша системата ? Не за друго ама съм малко индианец и не ми е ясно как става.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта