Мондео МК2 - прегрява.
- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мондео МК2 - прегрява.
Здравейте колеги,
Имам следния проблем, пътувах за село и на отиване нямах проблеми с температурата. Стоеше в границите на нормалното ( на средата между C и H ). Обаче на връщане мина средата и по лека лека отиде на H в червеното, спрях дигнах капаха (на запалена кола) и перката въртеше. Направи ми впечатление че само едната се върти и то на бързи обороти (аз съм с 2 перки). Изчаках да се охлади и леко към съседното село дето имах роднини, викам си явно много съм я загрял като се охлади ще тръгна пак. И след 2 часа пак на път. Тъкмо да се кача на магистралата и гледам пак стрелката отиде в червеното, отбих и пак зачаках, охлади се и продължих така до София. Като стигнах тука се заех да оправя работите да не е така уж, и отварям капачето на бушоните в ДВГ отсек и забелязах че няма едното от реленцата за перките на радиатора. Както и да е купих го 5 лв. като си мислех че проблема е решен. Да ама не, преди малко се наложи да закарам гаджето и от Красно село до Овча купел (3-4 км.) колата пак загря така и стрелката отиде в червеното.
Наскоро сменях гарнитура на главата и на клапаните, заедно с другите гарнитури на всмукателния и изпускателни клапани, на двуцевката, шлайфах главата и това ми беше първото дълго пътуване. Свалих пластмасата с перките и 2-те работят както си му е реда. Направи ми впечатление че съда за вода се надува много като колата загрее също така и маркуча който излиза от радиатора и отива към ДВГ е твърд и мн топъл. Другият маркуч който отива пак към ДВГ е доста по хладен, но ми прави впечатление че нивото на водата не спада т.е. не влиза в ДВГ както трябва да бъде. Дайте някакви предположения защото вече съм съвсем отчаял се че колата може да работи нормално без да прегрява.
P.S. Искам да добавя, че индикацията за водата в разширителния съд свети на таблото а вода има и ако махна капачката даже ще прелее.
Имам следния проблем, пътувах за село и на отиване нямах проблеми с температурата. Стоеше в границите на нормалното ( на средата между C и H ). Обаче на връщане мина средата и по лека лека отиде на H в червеното, спрях дигнах капаха (на запалена кола) и перката въртеше. Направи ми впечатление че само едната се върти и то на бързи обороти (аз съм с 2 перки). Изчаках да се охлади и леко към съседното село дето имах роднини, викам си явно много съм я загрял като се охлади ще тръгна пак. И след 2 часа пак на път. Тъкмо да се кача на магистралата и гледам пак стрелката отиде в червеното, отбих и пак зачаках, охлади се и продължих така до София. Като стигнах тука се заех да оправя работите да не е така уж, и отварям капачето на бушоните в ДВГ отсек и забелязах че няма едното от реленцата за перките на радиатора. Както и да е купих го 5 лв. като си мислех че проблема е решен. Да ама не, преди малко се наложи да закарам гаджето и от Красно село до Овча купел (3-4 км.) колата пак загря така и стрелката отиде в червеното.
Наскоро сменях гарнитура на главата и на клапаните, заедно с другите гарнитури на всмукателния и изпускателни клапани, на двуцевката, шлайфах главата и това ми беше първото дълго пътуване. Свалих пластмасата с перките и 2-те работят както си му е реда. Направи ми впечатление че съда за вода се надува много като колата загрее също така и маркуча който излиза от радиатора и отива към ДВГ е твърд и мн топъл. Другият маркуч който отива пак към ДВГ е доста по хладен, но ми прави впечатление че нивото на водата не спада т.е. не влиза в ДВГ както трябва да бъде. Дайте някакви предположения защото вече съм съвсем отчаял се че колата може да работи нормално без да прегрява.


P.S. Искам да добавя, че индикацията за водата в разширителния съд свети на таблото а вода има и ако махна капачката даже ще прелее.

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 13 мар 2007, 21:42
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - прегрява.
смени термостата 

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - прегрява.
Много вероятно да не е обезвъздушена системата.
- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2 - прегрява.
Смених термостата и нещата се оправиха. Старият отваряше на 82-102 градуса, а сега новият отваря на 92-102. След като го смених загрях колата и вече не загрява толкова в смисъл държи нормални показания в средата на скалата за температурата. Много благодаря за съветите - оправи се колицата
А как да обезвъздуша системата ? Не за друго ама съм малко индианец и не ми е ясно как става.

А как да обезвъздуша системата ? Не за друго ама съм малко индианец и не ми е ясно как става.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта