Намалена мощност на зетек :(

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Намалена мощност на зетек :(

Мнение от terminatoro » 30 юли 2008, 20:05

Имам два ескорта 97-ма 1.6 16v zetec ,единият е на газ-обикновена с ТАП и Ламбда контрол,а другия си е на бензин.
Проблемът ми е,че този дет е на газ,върви чувствително по-добре от колкото "бензиновия",което ми се вижда доста странно,побързо реагира на подаване на газ и т.н.

Можете ли да ми кажете какво може да ми е скопило скъпото фордче????????? *unknw*
Преди 2 седмици му махнах катализатора и сега е с обикновено гърне.Иначе колата си е икономична,работи добре само когата се кача от едната на другата и ми става лошо от разликата,която усещам.И пак казвамколите са напълно еднакви *00147*
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от Трол » 30 юли 2008, 21:55

:) моя и той не вървеше и се оказа,че ECU-то му е сменено
иначе може да са мого неща
филтри, свещи, помпи, вакууми,датчици...
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от terminatoro » 30 юли 2008, 22:33

Трол написа::) моя и той не вървеше и се оказа,че ECU-то му е сменено
иначе може да са мого неща
филтри, свещи, помпи, вакууми,датчици...
НЕ ме стряскай бе колега ;)
То не е голям проблем,щото ми харчи 6.5 извънградско и около 10 софииско , но ми е интересно как така тоя дет е на газ върви осезаемо повече *unknw*
ZETEC POWER!!!!!

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от Edinuser » 30 юли 2008, 22:42

Този Ескорт който ти е на газ как се държи на бензин ?
Пак ли върви по-добре от другия или е по-добре само когато е на газ ?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от cocoff » 31 юли 2008, 09:07

Катализатора го махна с надеждата да тръгне по-добре ли, или след махането на ката се сговни?
Единствената разлика според написаното от теб, е по-бавната реакция при подаване на газ. Така ли е?
Последна промяна от cocoff на 31 юли 2008, 09:13, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от Любо » 31 юли 2008, 09:10

mitaka76 написа:Не съм голям специалист, но мисля че когато е с газова и то обикновенна, работата на повечето датчици по двигатела вече не е важна за компа, съответно и за работата на двигатела, така че е нормално когато е на газ да върви повече. Мисля че тогава датчици като маф и тпс се обезмислят. В смисъл ако на бензин мафа не дава коректни данни, то вече на газ това няма значение :-/:
В този случай мисля, че не си прав за датчиците, защото колегата казва, че газовата му има ламбда контрол, което значи, че има компютър, който чете компютъра на колата, т.е. датчиците.
terminatoro, провери си датчиците на бензиновия ескорт. Почни от MAF, TPS и т.н. Още нещо се сещам - Ако газовият върви добре на бензин, можеш да сменяш датчиците между двата, т.е. взимаш MAF-а на газовия и го слагаш на бензиновия, после тестова обиколка. Същата процедура с TPS-a. И така докато откриеш проблемния датчик.

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от terminatoro » 31 юли 2008, 13:52

Значи ескорта дето е на газ върви и на бензин по същия начин!
Не само,че реагира по-бавно,но и не набира като другия!
Проблема си е от преди ,като свалих катализатора,разлика нямаше!

Мисля че отговорих на вс.въпроси ;)
Значи разликата не е кой знае каква във вървенето, но аз го усещам и това мн ме дразни!

Две неща ме съмняват:
1.Горивния филтър9който не съм го сменял досега!
2.Сутрин колата не работи добре за около 1-2 мин.тресе,опитва се да гасне и сама си подава газ,оправя се за малко и така около 1- 2мин и после си върви без проблеми и пак казвам дава ми добър разход.

Въпросът ми е:има ли някакъв температурен датчик,който показва на компа колко бензин да пуска като е студена колата,защото когато не работи добре сутрин мерише на неизгорял бензин-демек се дави.

Давайте идей,че колата е страшна и тва и е единствения косур!!

Като събера достатъчно информация ще пробвам това с замените на датчици зада открия проблема.
Поздрави на всички и мерси за мненията!
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от tankovbg » 31 юли 2008, 16:59

трябва да има датчик за температурата на входящия въздух, трябва да се намира където е въздушния филтър (може на кутията), но преди дебитомера.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Намалена мощност на зетек :(

Мнение от Edinuser » 31 юли 2008, 18:59

Погледни си вакуумните тръбички на колектора - да няма някоя откачена или спукана.
Аз като слагахме АГУ-то и понеже на мондеото 2.0i е голяма навалица от тръбички и кабели, се беше измъкнало едно вакуумно маркуче от смукателният колектор - резултата на газ горе-долу държеше празният ход, но на бензин се опитваше да гасне оборотите играеха м/у 200 и 1200 ... иначе вървеше горе-долу и на бензин и на газ, но с влошена динамика.
Като закачих пак вакуумчето и двигателя заспа, а динамиката му се оправи.
Така че провери и това.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта