Страница 1 от 1
Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 30 юли 2008, 20:05
от terminatoro
Имам два ескорта 97-ма 1.6 16v zetec ,единият е на газ-обикновена с ТАП и Ламбда контрол,а другия си е на бензин.
Проблемът ми е,че този дет е на газ,върви чувствително по-добре от колкото "бензиновия",което ми се вижда доста странно,побързо реагира на подаване на газ и т.н.
Можете ли да ми кажете какво може да ми е скопило скъпото фордче?????????
Преди 2 седмици му махнах катализатора и сега е с обикновено гърне.Иначе колата си е икономична,работи добре само когата се кача от едната на другата и ми става лошо от разликата,която усещам.И пак казвам
колите са напълно еднакви 
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 30 юли 2008, 21:55
от Трол

моя и той не вървеше и се оказа,че ECU-то му е сменено
иначе може да са мого неща
филтри, свещи, помпи, вакууми,датчици...
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 30 юли 2008, 22:33
от terminatoro
Трол написа:
моя и той не вървеше и се оказа,че ECU-то му е сменено
иначе може да са мого неща
филтри, свещи, помпи, вакууми,датчици...
НЕ ме стряскай бе колега

То не е голям проблем,щото ми харчи 6.5 извънградско и около 10 софииско , но ми е интересно как така тоя дет е на газ върви осезаемо повече

Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 30 юли 2008, 22:42
от Edinuser
Този Ескорт който ти е на газ как се държи на бензин ?
Пак ли върви по-добре от другия или е по-добре само когато е на газ ?
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 31 юли 2008, 09:07
от cocoff
Катализатора го махна с надеждата да тръгне по-добре ли, или след махането на ката се сговни?
Единствената разлика според написаното от теб, е по-бавната реакция при подаване на газ. Така ли е?
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 31 юли 2008, 09:10
от Любо
mitaka76 написа:Не съм голям специалист, но мисля че когато е с газова и то обикновенна, работата на повечето датчици по двигатела вече не е важна за компа, съответно и за работата на двигатела, така че е нормално когато е на газ да върви повече. Мисля че тогава датчици като маф и тпс се обезмислят. В смисъл ако на бензин мафа не дава коректни данни, то вече на газ това няма значение

В този случай мисля, че не си прав за датчиците, защото колегата казва, че газовата му има ламбда контрол, което значи, че има компютър, който чете компютъра на колата, т.е. датчиците.
terminatoro, провери си датчиците на бензиновия ескорт. Почни от MAF, TPS и т.н. Още нещо се сещам - Ако газовият върви добре на бензин, можеш да сменяш датчиците между двата, т.е. взимаш MAF-а на газовия и го слагаш на бензиновия, после тестова обиколка. Същата процедура с TPS-a. И така докато откриеш проблемния датчик.
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 31 юли 2008, 13:52
от terminatoro
Значи ескорта дето е на газ върви и на бензин по същия начин!
Не само,че реагира по-бавно,но и не набира като другия!
Проблема си е от преди ,като свалих катализатора,разлика нямаше!
Мисля че отговорих на вс.въпроси

Значи разликата не е кой знае каква във вървенето, но аз го усещам и това мн ме дразни!
Две неща ме съмняват:
1.Горивния филтър9който не съм го сменял досега!
2.Сутрин колата не работи добре за около 1-2 мин.тресе,опитва се да гасне и сама си подава газ,оправя се за малко и така около 1- 2мин и после си върви без проблеми и пак казвам дава ми добър разход.
Въпросът ми е:има ли някакъв температурен датчик,който показва на компа колко бензин да пуска като е студена колата,защото когато не работи добре сутрин мерише на неизгорял бензин-демек се дави.
Давайте идей,че колата е страшна и тва и е единствения косур!!
Като събера достатъчно информация ще пробвам това с замените на датчици зада открия проблема.
Поздрави на всички и мерси за мненията!
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 31 юли 2008, 16:59
от tankovbg
трябва да има датчик за температурата на входящия въздух, трябва да се намира където е въздушния филтър (може на кутията), но преди дебитомера.
Re: Намалена мощност на зетек :(
Публикувано: 31 юли 2008, 18:59
от Edinuser
Погледни си вакуумните тръбички на колектора - да няма някоя откачена или спукана.
Аз като слагахме АГУ-то и понеже на мондеото 2.0i е голяма навалица от тръбички и кабели, се беше измъкнало едно вакуумно маркуче от смукателният колектор - резултата на газ горе-долу държеше празният ход, но на бензин се опитваше да гасне оборотите играеха м/у 200 и 1200 ... иначе вървеше горе-долу и на бензин и на газ, но с влошена динамика.
Като закачих пак вакуумчето и двигателя заспа, а динамиката му се оправи.
Така че провери и това.