Проблем с оригинален термостат от МП
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Проблем с оригинален термостат от МП
Колеги,
Възможно ли е да са ми продали дефектен термостат? Стрелката отива до червеното без да се включва перката, а като пусна климатика, за да върти перката, температурата стои доста по-висока, отколкото със стария ми термостат, който беше за 12 лв някакъв.
Варих ги и двата в една тенджера, ментето отвори по-рано (заради което и исках да го сменя), а освен това се отвори и доста "по-широко", отколкото оригиналния.
За който има търпение, ето цялата одисея:
Забелязвам аз, че много бавно загрява и маркучите към радиатора са топли, когато стрелката е още в бялото (като пусна по инерция в студено време стрелката пак се връща към студеното) и решавам да сменя термостата. И понеже не съм много спец и не съм сигурен, за да дам 38 лв за оригинален, решавам да пробам с менте за 12 лв. Резултат - чудесен! Пускам се по инерция от Петрохан чак до Берковица и температурата стои милиметър преди средата. Обаче след месец-два пак същата история: от време на време поддържа температура, от време на време изстива. И вече решавам веднъж завинаги да си реша проблема и да си купя оригинален.
Между другото, преди да сменя термостата перката се включваше между А и L на NORMAL, след като го смених от време на време се включваше между M и А, в повечето случаи пак между А и L. И аз решавам, че се е прецакало и ментето и или не се отваря достатъчно, или си стои отворено наполовина.
Та сменям термостата с оригинален и изненада - получава се както написах в началото. Сега се чудя да ходя ли в МП да го проверяват, и ако се окаже изправен какво да правя... Датчикът за стрелката пак е менте, но ако сега дам 48 лв за оригинален и пак не бачка ще се самоубия... Не ми се вярва този датчик да показва много по-различно, защото ако показва по-висока температура, отколкото трябва, значи термостатът трябва да отваря още преди да е мръднала стрелката от бялото.
Сега като върнах стария термостат (ментето) и перката се включва още по-късно - след L, възможно ли е системата да не се е дообезвъздушила добре?
И вече имам нов девиз: Нещо, което не прави проблеми, ВЕЧЕ не го пипам
Възможно ли е да са ми продали дефектен термостат? Стрелката отива до червеното без да се включва перката, а като пусна климатика, за да върти перката, температурата стои доста по-висока, отколкото със стария ми термостат, който беше за 12 лв някакъв.
Варих ги и двата в една тенджера, ментето отвори по-рано (заради което и исках да го сменя), а освен това се отвори и доста "по-широко", отколкото оригиналния.
За който има търпение, ето цялата одисея:
Забелязвам аз, че много бавно загрява и маркучите към радиатора са топли, когато стрелката е още в бялото (като пусна по инерция в студено време стрелката пак се връща към студеното) и решавам да сменя термостата. И понеже не съм много спец и не съм сигурен, за да дам 38 лв за оригинален, решавам да пробам с менте за 12 лв. Резултат - чудесен! Пускам се по инерция от Петрохан чак до Берковица и температурата стои милиметър преди средата. Обаче след месец-два пак същата история: от време на време поддържа температура, от време на време изстива. И вече решавам веднъж завинаги да си реша проблема и да си купя оригинален.
Между другото, преди да сменя термостата перката се включваше между А и L на NORMAL, след като го смених от време на време се включваше между M и А, в повечето случаи пак между А и L. И аз решавам, че се е прецакало и ментето и или не се отваря достатъчно, или си стои отворено наполовина.
Та сменям термостата с оригинален и изненада - получава се както написах в началото. Сега се чудя да ходя ли в МП да го проверяват, и ако се окаже изправен какво да правя... Датчикът за стрелката пак е менте, но ако сега дам 48 лв за оригинален и пак не бачка ще се самоубия... Не ми се вярва този датчик да показва много по-различно, защото ако показва по-висока температура, отколкото трябва, значи термостатът трябва да отваря още преди да е мръднала стрелката от бялото.
Сега като върнах стария термостат (ментето) и перката се включва още по-късно - след L, възможно ли е системата да не се е дообезвъздушила добре?
И вече имам нов девиз: Нещо, което не прави проблеми, ВЕЧЕ не го пипам
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Заради такива боклуци карам колите без термостат и зимата с некви прегради пред радиатора Ако искаш да имаш термостат ,но за да си сигурен че няма да ти прегрее прави му се дупка с бургия 2мм. и спиш спокойно. Ще загрява по-бавно но не е като да е без термостат.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Колега, това значи, че датчика който отговаря за показанията на таблото не подава вярна информация (занижава показанията).addition написа:...
Забелязвам аз, че много бавно загрява и маркучите към радиатора са топли, когато стрелката е още в бялото ...
Този датчик в МП струва 42-48 лв. В останалите магазини съм го виждал по 38лв. а съм сигурен, че може да се намери и за 12.
Иначе, да възможно е да има дефект в оригинална част, за това тя се продава с гаранция.
Друг е въпроса дали ще я уважат, ако не си я сменилпри тях
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Единственият вариант е стрелката ми да показва повече, отколкото трябва, но това значи, че термостатът се отваря още по-рано, в бялото. Мен повече ме притеснява вече късното включване на перката, особено след като видях, че оригиналният термостат се отваря много по-малко отколкото ментето, т.е. по-малко антифриз минава през датчика за включване на перката. Сега съм си сложил пак ментето, ще им нося термостата на ръка да си го тестват ако искат. А не знам в някой сервиз могат ли да разберат каква е температурата, когато се включва перката, без да гледат стрелката на таблото...
-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 15 май 2008, 09:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Могат. Не знам откъде взима данни компютъра, но при мен стрелката също показва ниска температура, а като ми четоха данните с компютъра ...чак се поуплаших... С други думи компа не взима инфо от датчика който ти мърда стрелката. От някой друг датчик е. Така че като ти го вържат ще видят каква е температурата.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Еми сега се обадих в сервиза на ул. Брод и ми казаха, че може да се измери температурата, но няма да е много точно и няма да е миродавно. Но мойта стрелка стига почти до червеното, така че се съмнявам да показва по-малко
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Колега, взимай един термометър до 100 или повече градуса. Гасиш колата, съвсем полека (ако е загряла)отваряш капачката на разширителния съд, внимавай има опастност да те изпръска!
Слагай термометъра вътре, така че долната му част да е в контакт с антифриза, ако е по-надолу антифриза си долей малко.
Пали, чакай да позагрее така на отворен разширителен съд и гледай термометъра, тук температурата ще е с няколко градуса по-ниска от колкото на термостата, т.е. където мери датчика за показанията на таблото. Може да си сравняваш температурата с тази на уреда от арматурното табло.
Това съм го пробвал на доста автомобили, където имаше съмнения като твоите.
Слагай термометъра вътре, така че долната му част да е в контакт с антифриза, ако е по-надолу антифриза си долей малко.
Пали, чакай да позагрее така на отворен разширителен съд и гледай термометъра, тук температурата ще е с няколко градуса по-ниска от колкото на термостата, т.е. където мери датчика за показанията на таблото. Може да си сравняваш температурата с тази на уреда от арматурното табло.
Това съм го пробвал на доста автомобили, където имаше съмнения като твоите.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Благодаря, колега, ще го пробам със сигурност.
А утре отивам в МП да направя рекламация на термостата, защото вече съм сигурен, че е дефектен. Той, заедно със най-стария оригинален, се отваря наполовина по-малко отколкото ментето. А между другото, за който друг не знае, от един сервиз ми казаха, че е възможно термостатът да е дефектен, защото вътре имало някакъв газ и може да е стоял много време и нещо да се е прецакал.
Благодаря на всички, мисля, че повече няма какво друго да изскочи по тази тема освен споменатите термостат, датчик за включване на перката и датчик за стрелката на таблото. Ще пиша като реша проблема.
А утре отивам в МП да направя рекламация на термостата, защото вече съм сигурен, че е дефектен. Той, заедно със най-стария оригинален, се отваря наполовина по-малко отколкото ментето. А между другото, за който друг не знае, от един сервиз ми казаха, че е възможно термостатът да е дефектен, защото вътре имало някакъв газ и може да е стоял много време и нещо да се е прецакал.
Благодаря на всички, мисля, че повече няма какво друго да изскочи по тази тема освен споменатите термостат, датчик за включване на перката и датчик за стрелката на таблото. Ще пиша като реша проблема.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Току-що ми върнаха парите от Мото Пфое, след като им казах, че и двата термостата, които ми дадоха, се отварят наполовината на ментето. Без дори да се възпротивят, да искат да го тестват и т.н. Сега си карам с ментето, с което бавно загрява, но пък не прегрява
И не пипайте нищо, което работи, било то и да го замените с "оригинално" от МП !!!
И не пипайте нищо, което работи, било то и да го замените с "оригинално" от МП !!!
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Извинявай само за инфо, колко градуса ти показа и колко е нормално да бъде 90-120 ??
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
focusfocus написа:Извинявай само за инфо, колко градуса ти показа и колко е нормално да бъде 90-120 ??
Не съм мерил никакви температури, защото и да открия нещо вече нямам нерви да се занимавам. На стария ми оригинален термостат пишеше 88-102 градуса, а на "новите" от МП 92-102.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оригинален термостат от МП
Благодаря за отговора, температурата ми се качва до 115 градуса, предполагам, че е нормално ама се заинтригувах.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта