Страница 1 от 1

1.8 16v - нормално ли е да пали по-бавно на студено?

Публикувано: 22 ное 2005, 09:50
от racer11
Ситуацията - сутрин на студен двг пали на 5-6-7 оборота на стартера.Като е топъл двг пали на 1/2 - 1 оборот. Мисля си, че е нормално, но споделете и вие опит.

Като карах един фокус /чисто нов/ 1.6 16v и при него беше така, но разликата беше, че при студен двг палеше на 3-4 оборота

Публикувано: 22 ное 2005, 10:15
от vlad
И при мен понякога го прави.При много студено време пали при 3 или 4 оборот.Наколоко пъти ми го е правил и при загрял двигател (ZETEC).Предполагам, че е нормално, защото и в ръководството за експлоатация е предвиден подобен случай.Има препоръка, ако не запали до 10-на сек. /ако не се лъжа/ да се изключи и след 1-2 сек. да се запали.А ако не запали 2-3 пъти по този начин да се стартира според указаниятя за стартиране при задавен двигател.При темп. под -25 градуса, препоръчват при стартиране педалът на газта да е натиснат между 1/2 и 1/4 от пълния му ход.Както казват "баш майсторите", конструктивна особеност :lol:

Публикувано: 22 ное 2005, 10:26
от racer11
мерси. предполагам, че като си сменя свещите ще се подобри малко ситуацията

Публикувано: 22 ное 2005, 14:13
от greek
а може и да заминава акумулатора при мен миналата година в най злите студове палеше от 2-3 оборота а сега в жегата -2 градуса -от 5-6 път хем смених свещите

Публикувано: 22 ное 2005, 16:29
от racer11
не е от акумулатора - и преди и сега стартера върти доста бързо.пък и това с по-бавното палене го прави и в топло време.разликата е че сега сутрин пали на 5-7 оборота, а в топлото време сутрин палеше на 3-4.

Публикувано: 22 ное 2005, 22:32
от stangen
обяснението за 5те оборота на стартера и паленето на студен мотор от моя майстор беше , че докато си види компа всичките датчици дали са на място , маслото , дали се е качило (особенно на студ се качва с повечко зор) и всичко останало , закъснява с подаването на искра , показа ми следното нещо , извади едната свещ , и каза да я гледам кога ще почне да подава искра и .........чак на 4-5 завъртане подаде, явно компа следи доста неща преди да реши ,че може да запали моторетката !

Публикувано: 23 ное 2005, 09:46
от racer11
stangen написа:обяснението за 5те оборота на стартера и паленето на студен мотор от моя майстор беше , че докато си види компа всичките датчици дали са на място , маслото , дали се е качило (особенно на студ се качва с повечко зор) и всичко останало , закъснява с подаването на искра , показа ми следното нещо , извади едната свещ , и каза да я гледам кога ще почне да подава искра и .........чак на 4-5 завъртане подаде, явно компа следи доста неща преди да реши ,че може да запали моторетката !
хм, интересно.има логика.както и да е - въпроса е, че пали колата без проблем на максимуп 5-6 оборота дори и сега. ще видим как ще е в големите студове

Публикувано: 23 ное 2005, 09:51
от stangen
racer11 написа:
хм, интересно.има логика.както и да е - въпроса е, че пали колата без проблем на максимуп 5-6 оборота дори и сега. ще видим как ще е в големите студове

При мен няма разлика през зимата и през лятото ! Винаги пали по един и същ начин на студен мотор сутрин !

Публикувано: 23 ное 2005, 15:08
от racer11
е при мен има разлика от 1-2 оборота, но може и да се заблуждавам.днес сутринта запали на 4-5 оборот

Публикувано: 23 ное 2005, 16:28
от stangen
racer11 написа:е при мен има разлика от 1-2 оборота, но може и да се заблуждавам.днес сутринта запали на 4-5 оборот

Компа ти може да не е толкова флегматичен като моя =)):

Публикувано: 23 ное 2005, 16:58
от racer11
едва ли :!: моя има 8 винитла повече да строява, преброява и проверява :D

Публикувано: 24 ное 2005, 09:43
от racer11
stangen написа:
racer11 написа:
хм, интересно.има логика.както и да е - въпроса е, че пали колата без проблем на максимуп 5-6 оборота дори и сега. ще видим как ще е в големите студове

При мен няма разлика през зимата и през лятото ! Винаги пали по един и същ начин на студен мотор сутрин !
май и при мен няма разлика - и вчера на студа запали на 5 оборота и днес на чуствително по-висока температура пак на 5 оборота :-/: ще я видим тази работа в големите студове...

Публикувано: 24 ное 2005, 09:46
от DigiPro
и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот

Публикувано: 24 ное 2005, 09:52
от stangen
DigiPro написа:и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот
А ако я палиш топла на газ, още от четвърт оборот и вече е запалила :-B:

Публикувано: 24 ное 2005, 10:44
от carrot
DigiPro написа:и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот

Мойта пък студена си пали от раз - до 2-я оборот - това на бензин :D: (пу-пу, да не я урочасам :)!), иначе докато беше топло си палех на газ и тогава беше на 3-4 оборота мах. Но е карб. и без смукач (по принцип е ръчен, но малко е откачен :D: ).

Публикувано: 24 ное 2005, 11:04
от stangen
carrot написа:
DigiPro написа:и мойта Фиеста сутрин или като не е палена от няколко 4-5 часа пали чак от 5-6 оборота. Ама ако преди час си я палил захапва до 2-я оборот

Мойта пък студена си пали от раз - до 2-я оборот - това на бензин :D: (пу-пу, да не я урочасам :)!), иначе докато беше топло си палех на газ и тогава беше на 3-4 оборота мах. Но е карб. и без смукач (по принцип е ръчен, но малко е откачен :D: ).

ДА ама ти си карбуратор , ние говорихме за моноинжекциите ! То при карбуратора е ясно ! Там няма датчици, няма нищо :)

Публикувано: 24 ное 2005, 11:06
от kujo
Теоретично не би трябвало да има разлика (компютъра би трябвало да се погрижи необходимите настройко), но на практика 1 вото запалване особенно когато е по стъдено да е с по-продълзително въртене.
А това е така защото не може да се отчете например съпротивлението от това, какво е маслото в двигателя.
Така, че не притеснявай - карай си с колата и дано не ти създава други ядове.

Почснявам: Горното се отнаса за пълен инжекцион.

Публикувано: 24 ное 2005, 11:08
от racer11
абе в началото говорихме за пълни инжекциони....