Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
tolubeev
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 юли 2007, 22:26
Модел на автомобила: Фокус 1,6 16V 99г.
Местоположение: гр. Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от tolubeev » 18 авг 2008, 15:35

Здравейте фенове! Имам проблем. Смених си маслото преди 1000 км. /с 10W40 - преди това беше със същото масло/, но на ниски обороти ми присветва лампата. Купих си и нов датчик, но няма промяна. Двигателя е на 216000 км. Въпроса ми е: ...трябва ли вече, да премина на минерално масло /за да е малко по-гъсто/ и защо не се препоръчва да се слага добавка към маслото на Мондео-то? Препоръчайте ми някое по-гъсто масло, за да видя дали ще се оправят нещата. Предварително благодаря, на всеки който ми отговори!!!
NVasilev

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от samsung_bg » 18 авг 2008, 15:53

През последните няколко дни чета много теми, в които все се обвинява смяната на маслото за какво ли не - скърцане, тракане, глъхнене, губене на мощност. Двигателя ти не е на много километри, за да го сменяш с минерално, пък и когато дойде време за смяна на синтетично с минерално мисля, че няма да ти свети лампа, а двигателя ще гори масло.
Изображение

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от kriviq » 18 авг 2008, 16:24

здравей, колега.Тая работа със смяната на маслото и оправянето на лампата е много съмнителна да не кажа никаква.Виж от аудата като трябва да е налагането на маслото,замери го и си търси причината да ти свети лампата.Според най возмъжнота причина е да не ти е наред нещо маслената помпа...предполагам че е заял клапана и да не е заял няма да е лошо да свалиш помпата и да шлайфаш клапана и леглото.Специално тези помпи имат голям дебит та мие много чудно как така няма работи.намери данните и за хлабините и и където е възможно ги намали..примерно със шлафане на капак например...ако не от помпата ще ти се наложи да сваляш картер и да си провериш хлабините на лагерите...само дето не знам на место може ли това да стане...иначе имам смътен спомен че едни биелни лагери са около 40-50 лв...основните не знам колко са не съм ги сменял...или колата ти не на 216 хил.км или маслото което си наливал го няма никакво..то със М10Д да беше карал така нямаше стане...успех
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от kriviq » 18 авг 2008, 16:35

та от аутодата излиза че налягането на маслото трябва да е най малко 1,5 бара,/ пиши ги 1,5 атмосфери /на 2000 оборота...имам смътен спомен че при замерването на друг двигател от същият модел показанията бяха на празен ход 2,5 атмосфери, на обороти 4-4,2 атмосфери ,то там сработваше и клапана де, защото стрелката вибрираше около тези стойности и това замерване е правено след припасване на редукционният клапан, щото преди това беше заял и помпата вдигаше някъде около 8 атм. и маслото избиваше през уплътнението на масленият филтър..
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от Mondeo18TDI96 » 18 авг 2008, 16:37

ако не си сменял масления филтър - вземи го смени !

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от kriviq » 18 авг 2008, 17:05

..там има байпас клапан който сработва когато налагането на маслото е голямо обикновенно това става като е студен двигателя и развие големи обороти, сработва още и когато филтъра е толкова зацапан че маслото не може да минава през филтриращият елемент ...
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

Потребителски аватар
tolubeev
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 юли 2007, 22:26
Модел на автомобила: Фокус 1,6 16V 99г.
Местоположение: гр. Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от tolubeev » 19 авг 2008, 11:38

kriviq написа:..там има байпас клапан който сработва когато налагането на маслото е голямо обикновенно това става като е студен двигателя и развие големи обороти, сработва още и когато филтъра е толкова зацапан че маслото не може да минава през филтриращият елемент ...
първо: филтъра е сменен и второ: не се притеснявам, че налягането е високо, а обратно, че е ниско. ще потърся манометър да измеря налягането и тогава ще предприемам нещо.
NVasilev

Потребителски аватар
yassimoto
потребител
потребител
Мнения: 445
Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от yassimoto » 20 авг 2008, 00:30

На турбо дизела маслото е 5w30 пълна ситетика , а проблема най-вероятно е във филтера нищо че е чисто нов особено ако е шампион ( най-добре е да си купиш филтър моторкрафт ) :mrgreen:
КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!

Потребителски аватар
tolubeev
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 юли 2007, 22:26
Модел на автомобила: Фокус 1,6 16V 99г.
Местоположение: гр. Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от tolubeev » 23 авг 2008, 19:13

Днес бях в МотоПфое - Плевен, смениха ми маслото с 15W40 и съответно масления филтър. За мое голямо съжаление, проблема си остана. Интересното в случая е, че лампата на маслото светва на малки обороти на двигателя, при включен климатроник. Някой знае ли с точност, на колко трябва да са минималните обороти на двигателя? При мен, са /настроени на компютър в гр. Козлодуй/ 742об./мин. - струват ми се недостатъчни, ако си реша проблема след време, ще ви пиша!
NVasilev

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от Kocko » 04 сеп 2008, 23:35

:-O: *00134* *00106* Искаш да кажеш, че на кола предвидена за 5W30 си сложиш 15W40? Това е похвално!
Дизелите минават по 500,000км. без грижи по двигателя, заради ниските обороти, на които работят.

Хората дават заводски спецификации. Защо никой не ги спазва? По-умни ли сме от инжинерите, които са разработили двигателя? Нима гаражните майстори са карали някога нещо повече от Голф 3, за да дават толкова много акъл? Щом даже в Мото Пфое ремонтират "на око", нещата не са на добре...
Изображение Изображение

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от isoiso » 05 сеп 2008, 08:46

Човека му свети лампата с 10w40 с 5w30 ще я втаса. 216000км не са много така ли? 5 обиколки на земното кълбо :) да не говорим че може да е на 416 . . . Много се вживявате 5w30 е масло за перфектни мотори :wink: за стари бараки като повечето от нашите си е вода. Освен това на Мондео дават по книжка 10w40 до -20градуса :wink: и това на чисто нова кола . .

Потребителски аватар
tolubeev
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 юли 2007, 22:26
Модел на автомобила: Фокус 1,6 16V 99г.
Местоположение: гр. Оряхово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от tolubeev » 05 сеп 2008, 10:48

isoiso написа:Човека му свети лампата с 10w40 с 5w30 ще я втаса. 216000км не са много така ли? 5 обиколки на земното кълбо :) да не говорим че може да е на 416 . . . Много се вживявате 5w30 е масло за перфектни мотори :wink: за стари бараки като повечето от нашите си е вода. Освен това на Мондео дават по книжка 10w40 до -20градуса :wink: и това на чисто нова кола . .
Получаваш "похвала" :D . Вече няма такива високи температури и проблема с присветкващата лампа на маслото - изчезна! М/у другото, цялата работа е, че ми регулираха ниските обороти /742 обр./мин. - незнам от къде ги измислиха/без включен климатроник, а това има голямо значение. Благодаря, още един път, на всички които взеха отношение по темата. :lol:
NVasilev

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 05 сеп 2008, 23:02

tolubeev написа: Вече няма такива високи температури и проблема с присветкващата лампа на маслото - изчезна! М/у другото, цялата работа е, че ми регулираха ниските обороти /742 обр./мин. - незнам от къде ги измислиха/без включен климатроник, а това има голямо значение. Благодаря, още един път, на всички които взеха отношение по темата. :lol:
Аз не разбрах какво е станало.
Стана студено и проблемът изчезна?
Сигурно някак на моменти имаш много ниски обороти, а и лагерите ти са се разхлопали и затова ти свети. Ако ще си играеш с гъстотата на маслото, ти трябва 10в50 или 15в50 или 5в50, все днакъв ще е ефекта.

15в40 за по-гъсто ли го имаш от 10в40? При запален вече двигател, разлика няма, виждам, че не знаеш. А минералното е по-рядко от синтетиката, видях, че и това малко си объркал.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от Kocko » 06 сеп 2008, 00:08

15в40 за по-гъсто ли го имаш от 10в40? При запален вече двигател, разлика няма, виждам, че не знаеш. А минералното е по-рядко от синтетиката, видях, че и това малко си объркал.
Бате, изби кочината с това изказване.
То ако няма разлика при запален двигател, дай да ливнем малко олио вътре, ко ше му е? Ще си мазни на картера и тва е.
Минералното по-рядко от синтетиката? 0Wнещо си... е най-рядкото, 5W е най-рядката пълна синтетика. От там нагоре са полусинтетика и минерално. Синтетиката е най-рядкото, но е много устойчиво, особено с индекс над 40.
Както и да е. Не знам как са ти регулирали оборотите. Дизелите нямат ли нещо като дебитомер, особено турбодизелите. Обикновено нещата се пооправят като се смени въздушния филтър.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от paci » 06 сеп 2008, 02:34

Kocko написа:...
Офф Косе, Коцеее ....
Проблема е студения старт докто загрее до работна температура - тва при минусови температури.
Като загрее му е все тази колко е долната граница 5,10 или 15
В жегите вече гледаш горната ...
Ма аз мислих, че ги знаеш тия неща *00147* ... а се познааме от 100 години
Синтетиката що е по-скъпа? Щот е по-калпава сигурно :evil:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 06 сеп 2008, 09:59

Kocko написа: Бате, изби кочината с това изказване.
То ако няма разлика при запален двигател, дай да ливнем малко олио вътре, ко ше му е? Ще си мазни на картера и тва е.
Минералното по-рядко от синтетиката? 0Wнещо си... е най-рядкото, 5W е най-рядката пълна синтетика. От там нагоре са полусинтетика и минерално. Синтетиката е най-рядкото, но е много устойчиво, особено с индекс над 40.
Както и да е. Не знам как са ти регулирали оборотите. Дизелите нямат ли нещо като дебитомер, особено турбодизелите. Обикновено нещата се пооправят като се смени въздушния филтър.
Минута след запалването при ледена зима и си вече извън обхвата на цифричките преди буквата W. След 5 минути вече гледаш цифрите сле тази буквичка, за вискозитет на маслото при загрял двигател.
Първите колкото са по-маки, толкова е по-добре за всеки, дори износен, двигател.

С какво синтетиката с индекс 40 е по-устойчива от синтетиката с индекс 30 или 50?
Според мене, синтетика с индекс 40 е точно толкова гъста, колкото е и минерално масло с индекс 40. Има разлики, но те са при ненормално високи температури. Тогава синтетиката си запазва вискозитета, а на минералното пада. Май излезе, че синтетиката е по-гъста в двигателя, нали?

В случая на колегата, той излишно си натоварва стартер, акумулатор и т.н при палене зимата, а при загрял двигател няма никаква промяна с това 15в40, което са му продали.

А въздушният филтър по какъв хитър начин ще повлияе на центробежния регулатор или компютъра на един дизел? Нищо по оборотите и налягането на маслото не оправя.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от Kocko » 06 сеп 2008, 16:43

Car Bibles: The Engine Oil Bible
Car Maintenance bibles: Oil Viscosity

Тук пише едни неща за турбота, за първия и втория индекс.
Паци, не реагирай така остро брат, горната не е само за жегите, а за натоварването в двигателя. Сам разбираш, че 20-30 градуса са нищо на фона на температурите в двигателя. Иначе въобще не споря с написаното. А и никъде не съм казал, че синтетиката е калпава и евтина?!

Diesel1.6, не излиза, че синтетиката е по-гъста в двигателя, просто запазва качествата си по-добре от минералните масла.
Bookmark си тези горните линкове.

Колкото до дизела, не съм запознат и не желая да споря как точно регулира оборотите си. Предполагам с някакъв тип дебитомер, компютъра си е програмиран и няма пипане, освен ако не се помагарява. Мир да има, не желая да споря за глупости. Извинявам се за "острия" тон в предния ми пост.
Изображение Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Двигателно масло за Мондео 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 07 сеп 2008, 00:22

Kocko написа:Car Bibles: The Engine Oil Bible
Car Maintenance bibles: Oil Viscosity

Тук пише едни неща за турбота, за първия и втория индекс.
Паци, не реагирай така остро брат, горната не е само за жегите, а за натоварването в двигателя. Сам разбираш, че 20-30 градуса са нищо на фона на температурите в двигателя. Иначе въобще не споря с написаното. А и никъде не съм казал, че синтетиката е калпава и евтина?!

Diesel1.6, не излиза, че синтетиката е по-гъста в двигателя, просто запазва качествата си по-добре от минералните масла.
Само не се впрягай като някой дава друг акъл! Както и правиш де, работата е в ред.
Нямам време да чета линковете. Да уточня каква е идеята на втората част от индекса, тази след W. Това е гъстотата на маслото при някаква температура, очаквана за условията в двигателя. Не помня колко е, мисля че е 100 или малко над 100 градуса. Винаги маслата се окачествяват за нея. На синтетиката далаверата е, че когато температурата се мени, гъстотата и се задържа сранително постоянна, сравняваме с минерално масло. Като се казва, че е по-гъста, идеята е че в работната температура, 100 градуса или колкото са по стандарта, е същата като минерално по същия стандарт, но ако има големи натоварвания и маслото загрее повече, тя ще продължи да е с нормална гъстота, а минералното става все по-рядко. Вярно е, че студена, в шишето, синтетиката е по-рядка от минералното, поради гореописаното свойство.Хората като погледнат маслото и казват - ми тя рядка бе... Хватката е, че трябва да се стопли до 80-100 градуса, като в мотора, и тогава си личи кое е рядко и кое не.

Връзката на жегите с гъстотата на маслото е, че двигателя загрява повече в жега, и дори и да не е така, маслото се охлажда в голяма степен от обдухването на картера и скоростната кутия от въздуха, ако е студено.

Пък дизела... много е просто, само е направено с голяма точност.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта