придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Здравейте имам доста странен (за мен) проблем. От скоро карам '93 Форд Ескорт 1,6i 16v DOHC EFI 90к.с.
Двигателя пали от раз, няма никакви проблеми като играене на оборотите на празен ход и т.н. работи много плавно. Форсира се нормално на празен ход - имам предвид настъпвам педала на газта и двигателя веднага реагира и го форсирам до към 4500 об. не виждам смисъл за повече.
Като тръгвам нормално на 1-ва почти винаги има много ряз и изтегля бързо. Но след това като превключа на 2-ра и по-горните скорости като натисна педала забива "муцуна" губи много мощност, бучи и от време на време придърпва все едно изведнъж му идва бензин на някой цилиндър. Снощи едвам се прибрах като ускорявах на 1-ва колкото мога и след това скоростите до 5-та без почти никаква газ да подавам.
Понякога като завивам на кръстовище намалявам, включвам на по-ниска предавка и като подам газ за да изтегля дърпа като невидял, но това е много рядко.
Ако може да ви помоля за някаква насока какво може да е или ако не - къде да отида да разкажа какво прави колата в някой сервиз и да се надявам да не ми одерат кожата за няма нищо. От София съм. 10х
Двигателя пали от раз, няма никакви проблеми като играене на оборотите на празен ход и т.н. работи много плавно. Форсира се нормално на празен ход - имам предвид настъпвам педала на газта и двигателя веднага реагира и го форсирам до към 4500 об. не виждам смисъл за повече.
Като тръгвам нормално на 1-ва почти винаги има много ряз и изтегля бързо. Но след това като превключа на 2-ра и по-горните скорости като натисна педала забива "муцуна" губи много мощност, бучи и от време на време придърпва все едно изведнъж му идва бензин на някой цилиндър. Снощи едвам се прибрах като ускорявах на 1-ва колкото мога и след това скоростите до 5-та без почти никаква газ да подавам.
Понякога като завивам на кръстовище намалявам, включвам на по-ниска предавка и като подам газ за да изтегля дърпа като невидял, но това е много рядко.
Ако може да ви помоля за някаква насока какво може да е или ако не - къде да отида да разкажа какво прави колата в някой сервиз и да се надявам да не ми одерат кожата за няма нищо. От София съм. 10х
Последна промяна от opex на 03 сеп 2008, 16:55, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
първото и най-лесно е за видиш ауспуха(целия) да няма някъде дупка.ако имаш и катализатор го прегледай и него.
на какво я караш?
защото така,както го обясняваш навява мисълта ,че не достига гориво,или някоя дюза е запушена.
при сиерата преди ми се е случвало нещо подобно,като я карах някога от време на време на бензин,но при мен беше засъхнали всички платна и имаше много боклуци,но трябваше да се поддържат над 2000 обората постоянно ,иначе гаснеше.
друг път на братовчед ми с голф моно и. ,беше почти ситуацията като при теб,там нещата се оправиха чрез нови свещи,въздушен филтър и найстройки на стенд(но това защото ,някой си беше играл на прави на око).
искам да те попитам на дълъг път ,това случвало ти си е,да речем по баир натискаш газта сменяш на по ниска,после пак на по висока и като си набрал вече и натискаш педала и почваш да губиш мощност?
сори ,че се поовлякох малко,но трябва да разберем всички възможни начини за тези ядове
на какво я караш?
защото така,както го обясняваш навява мисълта ,че не достига гориво,или някоя дюза е запушена.
при сиерата преди ми се е случвало нещо подобно,като я карах някога от време на време на бензин,но при мен беше засъхнали всички платна и имаше много боклуци,но трябваше да се поддържат над 2000 обората постоянно ,иначе гаснеше.
друг път на братовчед ми с голф моно и. ,беше почти ситуацията като при теб,там нещата се оправиха чрез нови свещи,въздушен филтър и найстройки на стенд(но това защото ,някой си беше играл на прави на око).
искам да те попитам на дълъг път ,това случвало ти си е,да речем по баир натискаш газта сменяш на по ниска,после пак на по висока и като си набрал вече и натискаш педала и почваш да губиш мощност?
сори ,че се поовлякох малко,но трябва да разберем всички възможни начини за тези ядове

винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ

Карам я само на бензин, не бих карал на нищо друго.
На дълъг път последно когато я карах беше до Ст. Загора и обратно и беше пушка. Но това беше доста отдавна. От тогава до сега (2-3 месеца може би) е карана само в София и околността от време на време. Този проблем го прави от около 2 седмици, като предната вечер вече едвам успях да се прибера и вече ме е страх да я изкарам. Но въпреки всичко преди на баир не е имало проблеми, а откакто започна да прави тези проблеми избягвам баирите.
В началото номера с връщане на по-ниска предавка и после на по-висока минаваше едвам едвам, сега и това не минава.
Последно като я карах действах така: Ускорявам колкото мога на 1-ва и после 2-ра до 5-та на нормалните и обороти без да пипам газта, иначе започва да губи мощ и забива муцуна и почва да забавя, после като е поускорила на 5-та връщам на 4-та или на 3-та, пак ускорявам ако успея да я излъжа малко и пак 5-та.
Като каза за боклуците - когато ходих до Ст. Сагора на връщане и сипах добавка за прочистване на горивната система, не че и имаше нещо, но просто така за профилактика.
И аз си мисля, че една от причините може да е недостиг на бензин. Затова днеска реших да и проверя бензиновия филтър - убих се да го търся - такова нещо явно тази кола няма. (Не я карам от ного време и като не ми е правила проблеми несъм я разглеждал под капака:) ) Но дали е от това...
П.С. н.п. за увличането, така е най-добре - кой знае един проблем от колко места може да идва..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Много вероятно е да е от бензиновия филтър.Провери още веднъж хубаво не знам точно къде е на ескорта но съм срещал и над резервоара(на мазда)?!
другият вариянт е предишният собственик да е решил да поспести.....
и да го е разкарал за това огледай добре ако го няма кофти за дюзите....
Виж също и въздушния филтър да не забит яко....

другият вариянт е предишният собственик да е решил да поспести.....


Виж също и въздушния филтър да не забит яко....
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Като застанеш срещу двегателния отсек би трябвало да е долу в дясно,над скоростите!Другия вариант да е под колата,около резервоара и да не е сменяван защото е трудно достъпен.??!?
А относно тези "добавки" за прочистване и т.н. имам чувството че не чистат а спичат системата?

А относно тези "добавки" за прочистване и т.н. имам чувството че не чистат а спичат системата?


-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Ааа не ,за последното колега -не съм съгласен.Старата ми сиера беше инжекция-2 пъти сум слагал червен редекс и върши работа.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
ок - малко развитие.
Изкарах въздуховода от кутията с въздушния филтър и реших да се поразходя малко и промяна имаше. Известно време пак присецваше и придърпваше, но я "поразтрих" колата от центъра до Борово и почна да държи във високите обороти и като я настъпя почти веднага поема.
Но е явно, че има още кусури които евентуално утре на сервиз ще излязат.
Случая е още отворен.
Изкарах въздуховода от кутията с въздушния филтър и реших да се поразходя малко и промяна имаше. Известно време пак присецваше и придърпваше, но я "поразтрих" колата от центъра до Борово и почна да държи във високите обороти и като я настъпя почти веднага поема.
Но е явно, че има още кусури които евентуално утре на сервиз ще излязат.
Случая е още отворен.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Едно от проблемните места и дебитомера, при замърсяване на нишките ECU-то не получава правилна информация за дебита на засмуквания въздух и не дозира правилно горивото, това се проявява най вече при натоварване на двигателя. Трябва да се напръскат нишките до изчистване (и куплунга) с контактен спрей. Факта се потвърждава и от това изваждане на въздуховода от кутията с въздушния филтър, в такъв случай въздуха не среща съпротивление от филтъра, дебита е по голям което охлажда и по вече замърсената платинена нишка, ECU-то дава по вече гориво на инжекторите, за това имаш подобрение.
Това замърсяване (слоя мръсотия) на нишките на дебитомера пречи да бъдат ефективно охлаждани с което ECU-то счита, че дебита на въздуха е по малък от действителния и дозира по малко гориво, ефекта е бедна гориво-въздушна смес и лоши динамични характеристики на двигателя при рязко натоварване.
Това замърсяване (слоя мръсотия) на нишките на дебитомера пречи да бъдат ефективно охлаждани с което ECU-то счита, че дебита на въздуха е по малък от действителния и дозира по малко гориво, ефекта е бедна гориво-въздушна смес и лоши динамични характеристики на двигателя при рязко натоварване.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Абсолютно си прав tankovbg!
Днес сутринта преди да отида към сервиза извадих MAF сензора - имаше толкова л**на и по двете 'намотки', че направо...
Отидох до Conrad на "Прага" 20-и нещо в София (с-у Мадарската градинка) понеже ми е на близо и си купих най-добрия почистващ контактен спрей мисля, че беше G-22 или нещо от сорта (в колата е и несъм го запомнил) за около 6,50лв. В малко по-висок от останалите сив флакон със синя капачка и надписи.
Напръсках много добре от начало от малко по-далеч и после от доста близо и двете намотки и светнаха като чисто новички. Задължително се слага и тръбичката която върви към флакона понеже с нея пръскането е много по прецизно. Казвам го понеже на снимките (в линка по-долу) гледам, че пръскат без тръбичка.
Опитах се да ги разгледам след това с лупата, не е много силна, но ми се стори, че от първата намотка (откъм филтъра/с по-дългите крачета) към средата сякаш стърчеше жичка. Ако го разглобявам пак ще си купя една по-яка лупа и ще го разгледам по-добре.
Иначе ето по-подробно за проблема с MAF и решението (де да бях видял по-рано..): http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363" onclick="window.open(this.href);return false;
Но въпреки всичко сякаш проблема се реши с това - колата върви така както и преди. Е - има пак някакво замисляне като се подаде по-рязко газ, но е малко и изобщо го няма онова присецване и придърпване аха да загасне и 90% загуба на мощност като се натисне педала на газта и глъхнене.
Но това ще го прегледа по-натам диагностик, мисля да отида в D&N в Овча купел когато е там диагностика да тества всичко. Дано само да съм се излъгал, че е повреден половината MAF
Днеска не можах понеже по-спешно се оказа смяна на водна помпа с ремъците ролките и т.н. за 450 лв
с работата
и съвсем не ми беше до допълнителни разходи. (за ко отидох, с ко се върнах...)
Ако има допълнително инфо ще пиша.
Днес сутринта преди да отида към сервиза извадих MAF сензора - имаше толкова л**на и по двете 'намотки', че направо...
Отидох до Conrad на "Прага" 20-и нещо в София (с-у Мадарската градинка) понеже ми е на близо и си купих най-добрия почистващ контактен спрей мисля, че беше G-22 или нещо от сорта (в колата е и несъм го запомнил) за около 6,50лв. В малко по-висок от останалите сив флакон със синя капачка и надписи.
Напръсках много добре от начало от малко по-далеч и после от доста близо и двете намотки и светнаха като чисто новички. Задължително се слага и тръбичката която върви към флакона понеже с нея пръскането е много по прецизно. Казвам го понеже на снимките (в линка по-долу) гледам, че пръскат без тръбичка.
Опитах се да ги разгледам след това с лупата, не е много силна, но ми се стори, че от първата намотка (откъм филтъра/с по-дългите крачета) към средата сякаш стърчеше жичка. Ако го разглобявам пак ще си купя една по-яка лупа и ще го разгледам по-добре.
Иначе ето по-подробно за проблема с MAF и решението (де да бях видял по-рано..): http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363" onclick="window.open(this.href);return false;
Но въпреки всичко сякаш проблема се реши с това - колата върви така както и преди. Е - има пак някакво замисляне като се подаде по-рязко газ, но е малко и изобщо го няма онова присецване и придърпване аха да загасне и 90% загуба на мощност като се натисне педала на газта и глъхнене.
Но това ще го прегледа по-натам диагностик, мисля да отида в D&N в Овча купел когато е там диагностика да тества всичко. Дано само да съм се излъгал, че е повреден половината MAF

Днеска не можах понеже по-спешно се оказа смяна на водна помпа с ремъците ролките и т.н. за 450 лв



Ако има допълнително инфо ще пиша.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
MAF сензора има две нишки - платинена която се загрява от протичащия ток и съответно охлажда от протичащия въздух с което се изменя съпротивлението и. Другата е термистор което е резистор на който съпротивлението зависи от температурата му (респ. температурата на протичащия въздух). Двете представляват компенсирана термодвойка, с което се постига управляващо напрежение към ECU-то независимо от температурата на преминаващия въздух, т.е. отчита се само фактора дебит. Когато прекъсне едната (обикновено е платинената), ECU-то "разбира" това и "назначава служебен режим" на количеството гориво, което зависи вече от данните на другите датчици (например за положението на дроселовата клапа, температурния датчик на кутията на филтъра), което вече е относително неточно (и поради наличие на механични елементи).
Двете нишки са свързани в мост (грец) заедно с два термонезависими резистора, на единия край на моста се подава стабилизирано напрежение, на другия край се получава управляващото напрежение за ECU-то.
Ако е прекъснала нишката MAF сензора е неизползваем, ECU-то го елиминира, но двигателя продължава да работи (конструкторите са предвидили този факт).
Ето защо е препоръчително периодично почистване на нишките, съвременния околен въздух съдържа агресивни елементи (даже киселинни), особено в големите градове и когато те се задържат върху нишката рано или късно я разяждат и прекъсват.
Та съмнявам се че имаш прекъсната нишка, така както ти се е видяло.
А това MAF-че хич не е евтино.
Двете нишки са свързани в мост (грец) заедно с два термонезависими резистора, на единия край на моста се подава стабилизирано напрежение, на другия край се получава управляващото напрежение за ECU-то.
Ако е прекъснала нишката MAF сензора е неизползваем, ECU-то го елиминира, но двигателя продължава да работи (конструкторите са предвидили този факт).
Ето защо е препоръчително периодично почистване на нишките, съвременния околен въздух съдържа агресивни елементи (даже киселинни), особено в големите градове и когато те се задържат върху нишката рано или късно я разяждат и прекъсват.
Та съмнявам се че имаш прекъсната нишка, така както ти се е видяло.
А това MAF-че хич не е евтино.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ- ОПРАВЕН
дам, категорично се оправи. Целия проблем е бил от МАФ-а - много мърсотии се бяха набили по него. След почистването със спрея е като нов. След инспекция с 2 лупи + проверка с мултицет ми се развенчака страховете, че е повреден - като нов е.
п.с. Желателно е да се направи и ревизия на състоянието на свещите понеже има вероятност да са доста зацапани от неправилната смес и горене.
пиша това като финално по въпроса хората да знаят от къде им е проблема и как се оправя.
п.с. Желателно е да се направи и ревизия на състоянието на свещите понеже има вероятност да са доста зацапани от неправилната смес и горене.
пиша това като финално по въпроса хората да знаят от къде им е проблема и как се оправя.
Последна промяна от opex на 27 сеп 2008, 13:33, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- jumpman
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
- Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s. - Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: придърпване и загуба на мощност при подаване на газ
Колеги имам подобен проблем с Форд Фиеста 1.8 Дизел 1994г. При дъжд още на първа предвка подавам газ, двигателя вдига оборотите, но губи мощност и не набира, същото е положението и на втора предавка.Това ми се случи веднъж при мокро време. Въпросът ми е може ли да се случи пак или е било от мокрото, изобщо има ли проблем? Можеби това е нова тема, но видях подобен проблем тук. Помагайте със съвети.
Предварително благодаря за съдействието.
Предварително благодаря за съдействието.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта