Страница 1 от 2

На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 02 сеп 2008, 18:56
от kolevv
Здравейте,колеги.Имам Фокус от една година и наскоро ми се случи следното:Паркиран на лек наклон при включена първа,колата леко но упорито започна да превърта назад.На тласъци кото от превъртане на колянов вал.Въпросът ми е?Компресията на ДВГ. или съединител.Колата е на около 80000км. по километраж и е на 7 год.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 02 сеп 2008, 19:51
от teoto
Бензин, дизел?
Преди правила ли го е?
Ех, въпроси!

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 02:23
от stoy@n
За бензинов двигател е нормално ако му е паднала малко компресията.Аз имах ескорт и той тръгваше на наклон когато е на скорост без ръчна.При мен съединителя си беше наред.Двигателя беше на много повече от 80 000 но не ми е горял масло-в рамките на нормалното-от смяна до смяна не съм доливал и пада до минимум.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 07:43
от dimotaxi
Компресията е понамаляла,щом казваш на тласъци! :-/:
Със сигурност не е от съединител.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 09:14
от S_C
То това е нещо като универсален тест за плътност при бензиновите мотори.Паркираш я на наклон и ако тръгне-значи не е в ред компресията.Сега...с колко не е в ред и на какво се дължи...ще кажат на диагностиката.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 09:28
от cocoff
kolevv написа: леко но упорито започна да превърта назад.
Наклони разни...5*...30*
Колко метра минава така?? :D
1-2 тласъка на наклон около 15* според мен са нормални, но ако не спира-кофти.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 10:10
от kolevv
Моторът е 1.6 бензин вентилиран 100к.с.,наклонът около10 гродуса.Превъртанията бяха 3 и дръпнах ръчна ,така че точн о не съм експериментирал.Тези дни ще направя по точен тест.Съединителя от самото начало ми отделя много високо,не може да се регулира.Никога не ми е горяла масло,нито има голям разход на гориво 7.5 смесено и дори с клима.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 10:31
от nikolovvd
По-принцип е нормално на такъв стръмен наклон да усетиш 2-3 "прескачания". Ако беше Трабант това щеше да продължи до безкрайност. :D
Ако е от съединителя след тези 2-3 "прескачания" би следвало едно баааавно и плавно движение.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 10:36
от madboy
Мммм, не знам дали е нормално, мойто болид не прави такива работи, но пък е много по-лек. Въпреки това когато я оставям на скорост в наклон винаги придържам с педала на спирачката да не реши на ръгне надооооле...
Не съм забелязвал често кола да прескача така. :-/:

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 10:37
от naftova pechka
да не е с двигател на Вартбург или трабант както спомена колегата? ако е така няма страшно - напълно нормално, но иначе и на мен ми се струва, че двигателя ти е твърде голям и компресията трябва да е достатъчна да го спира - явно не е.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 10:39
от dimotaxi
На по-голям наклон имам навика да включвам на задна-навик!?

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 11:42
от stoy@n
Колега няма от какво да се притесняваш.....ако отидеш да ти мерят компресията само щети напълнят главата с глупости.Дърпай си ръчната и забрави за проблема

:D:

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 03 сеп 2008, 13:00
от ewgeny
Щом върви и гори малко, даже НЕ ходи да и мерят компресията.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 10:39
от kolevv
Благодаря на всички.Аз ДВГ изобщо не искам да го пипам,защото от опит знам ,че пипниш ли вече не е същото.Имал съм Типо и АУДИ и за най малкото прецъкване или шум айде на сервиз.Стига толкова от спецове,затова пиша във форума.Идеята беше дали е възможно да е от съединителя.Всички сте единодушни, че не е,така че щя я караме до каталясване.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 12:05
от tankovbg
Едно много важно правило, особено за двигатели Зетек (за други незнам), когато спирате на наклон и муцуната на колата е по посока на наклона, включвайте на първа, ако е обратно - муцуната нагоре, на задна. Видях нагледно как при завъртване на двигателя обратно се освобождава ангренажния ремък и може да прескочи зъб.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 13:09
от ewgeny
Тая работа за освождаване на ремъка нещо не се връзва. Я обясни как се случи?

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 13:49
от tankovbg
Вързва се, когато сменяхме ангренажния ремък на Фиестата майстора ми демонстрира, беше вдигнал колелото, на пета скорост и завъртя малко колелото назад, двигателя се завъртя малко по посока обратна на въртенето, ролката която обтяга ремъка се върна назад (към купето) и отслаби натягането му. Тази ролка натяга само когато ремъка се върти по посока на часовниковата стрелка. И ако както описва питащия, колата е например под наклон, на първа с муцуната нагоре, то при връщане на колата назад по наклона е твърде възможно да прескочи зъб, особено на вала на изпускателните клапани (говоря за двувалките).
И той ми каза това правило за спиране под наклон. Аз го спазвам и задължително опъвам ръчната.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 15:51
от samsung_bg
Възможно ли е да се получи такова приплъзване, когато колата е под голям наклон с муцуната надолу и се налага да потеглиш назад.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 15:57
от S_C
Аз до колкото разбрах,става дума не за наклона,а за посоката на въртене на коляновия вал.Ако го завъртиш на обратно,освобождава ангренажа.Като си го запалил вече...няма как да го завъртиш обратно.Ако с включена първа бутнеш колата назад...ще постигнеш същия ефект и без да си в наклон.

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Публикувано: 04 сеп 2008, 16:12
от tankovbg
S_C написа:Аз до колкото разбрах,става дума не за наклона,а за посоката на въртене на коляновия вал.Ако го завъртиш на обратно,освобождава ангренажа.Като си го запалил вече...няма как да го завъртиш обратно.Ако с включена първа бутнеш колата назад...ще постигнеш същия ефект и без да си в наклон.
Точно така, завъртането на двигателя в обратна посока е причина за това.