Страница 1 от 2
Неправилен сигнал от компютъра и машинка за оборотите
Публикувано: 24 ное 2005, 23:12
от miromtkz
Здравейте пичове!
Да ви се похваля, смених си Ескорта 1.3 Карбуратор 91-ва с Ескорт 1.6 Ефи 91-ва.
До тук добре , но нищо не разбирам от инжекции, особено от пълни.
Проблема на новия ми Форд е че не му работи автоматичния смукач. Сутрин си задържам ръчно газта и така всеки пат. Но след като загрее добре колата се дигат доста оборотите , отиват на 1200

. Иначе, докато съм близо до бялото на скалата са ми на 900-1000. Но пък парното в такъв случай е мижаво и не загрява добре.
Първия и най-лесен въпрос е , знаете ли как може на перката да не ми работи първата степен, сано 2 и 3.
Ходих в един сервиз на Симеоновско на диагностика - Техно парт ООД - Казаха ми само , че не ми работи машинката за оборотите и компютъра подавал неадекватен сигнал към нея , 3 волта . И ми препоръчаха да сменя първо машинката , после и компа ако трябва. Грешката си е моя, явно не са чели ЕКУ-то . Несериозно малко .
Какво ще ме посъветвате да направя и можете ли да ми препоръчате някъде, където да са по-вещи. Между другото,беше ми изрязан грубо катализатора, аз смених целия ауспух и сложих резонатор. Може би ланбда сондата нещо от това е бъркала. Иначе , колата е трепач, на високи обороти. Има и едно странно вариране на оборотите на празен ход, от 1000 на 1100 на 1000 и така , което също ми е странно .
Мерси че ме изслушахте.
Публикувано: 25 ное 2005, 10:05
от stangen
Здрасти и честито за смяната !
По проблема ти трябва някой с мотор като товя да ти каже , но симптомите ти са сходни с проблем в датчика за полoжението на дроселната клапа (TPS) при моноинжекцията ! Първо пробвай с контактен спрей да си напръскаш всички свръзки при двигателя ! После направи един ресет на компа , като извадиш плюса на акомулатора за 5-10 мин. и виж как ще е след това ( понякога от лош контакт , компа не може да чете показанията на някой датчик и си задава по някое време една стойност и спира да гледа датчика)
Публикувано: 25 ное 2005, 10:33
от cossy
Ако говориш за перката на вентилатора, най-вероятно ти е изгоряло съпротивление. Първо изгаря на най-използваната степан. По този проблем беше писано, сега ще пробвам да го намеря

Ако може - дай още малкоинфо!
Публикувано: 25 ное 2005, 12:43
от kEFi
1. Само на бензин ли си или имаш и газово?
2. Колата нов внос ли е или е карана БГ?
3. Као спреш на място (с натисната спирачка) нормализират ли се оборотите или стоят високи?
4. На извънградско при освобождаване от скорост - вдигат ли се оборотите на празен ход или заспиват малко под 1000?
Публикувано: 25 ное 2005, 17:53
от miromtkz
Мерси на всички. Мисля че за разлика от теб kEfi не ми е 16V двигателия, 91-ва година е.
Иначе,
Нямам Газова и не смятам и да слагам.
Колата е карана в БГ .
Иначе, те оборотите са повдигнати изкуствено поначало, защото иначе гасне колата,а като загрея повече се вдигат от самосебе си.
ТОва което се чудех, е дали е проблем ако ги държа изкуствено със жилото на газта ниски, и колата загрява бавно, доста бавно - Стрелката се задържа почти веднага след бялото на температурата , това може ли да прецака колата нещо?
Иначе , е голяма резачка, много съм доволен.
Публикувано: 25 ное 2005, 17:55
от miromtkz
А къде се намира този дачик, трябва ли да разглобявам доста ?
И другото , което четох тук е за МАФ Сензора, той какво представлява, стори ми се като неговите симптоми, и къде се намира?
Публикувано: 25 ное 2005, 20:16
от kEFi
miromtkz написа:Иначе, те оборотите са повдигнати изкуствено поначало, защото иначе гасне колата,а като загрея повече се вдигат от самосебе си.
ТОва което се чудех, е дали е проблем ако ги държа изкуствено със жилото на газта ниски, и колата загрява бавно, доста бавно - Стрелката се задържа почти веднага след бялото на температурата , това може ли да прецака колата нещо?
Иначе , е голяма резачка, много съм доволен.
Искуствено вдигнатите обороти...по принцип не трябва да е така! Инжекциона би трябвало сам да предпазва от гаснене. Щом не го прави е много вероятно:
1. Да не работи коректно моторчето на дросела (обикновено износен пластмасов ексцентрик или набито с прах; или разцентрован/поставен неправилно). Ако почистването не помага - или ново или някое 2-ра употреба.
2. Замърсен МАФ - някъде из форума има конкретна инструкция как се почиства.
3. Някое от вакуумните маркучета или гарнитура на самия инжекцион да засмуква въздух.
4. Ламбдата да е умряла в неподходящо положение (примерно богата смес)
В тази връзка една диагностика би била от полза.
Има още доста вероятни причинители на подобен проблем, ама е дълга и широка....
За стрелката - възможно е да не ти отчита коректната температура (поне при мене е така) - проблема е или в самия уред или в датчика за него (има още един, но той е за компа и охлаждането)...
Публикувано: 26 ное 2005, 23:36
от racer11
1-во - след като е 91 г, предполагам, че е CVH 8 клапана а не ZETEC 16 клапана; пък и казваш, че е резачка, а 1.6 зетеците определено не са такива

/по-слаби са с 15 коня/
2-ро - за оборотите - 100 % ти е прецакан клапана за оборотите на празен ход.пробвай първо да го почистиш в бензин,ако не стане, имам такъв клапан от стария ескорт - ще измислим нещо
3-то - мисля, че говориш за вентилатора на парното, а не за перката на радиатора. това се отстранява много лесно, само трябва да свалиш съпротивленията.бях писал по такава тема, защото имах същия проблем със стария ми ескорт.ако не можеш да я намериш, ще я потърся аз
4-то - MAF сензор нямаш, така че не можеш да го почистиш
5-то - автоматичния смукач се влияе от 2 датчика - за темп на засмуквания въздух и за темп на двигателя.те се развалят много трудно, почти никога, така, че си мисля, че проблема ти е в клапана за празния ход.
6-то - имаш едно винтче на дроселовата клапа долу в ляво, от него се регулират оборотите.като изключиш буксата на клапана за празния ход,колата не трябва да гасне.ако гасне, значи ти е прекалено затегнато това винтче и трябва да го поразвиеш.и за този проблем съм писал.
и последно
7-мо- имах такъв ескорт в продължение на 5 години и 120 хил км.знам му и кътните зъби.така,че ако имаш проблеми,знаеш кого да питаш

Публикувано: 27 ное 2005, 10:26
от miromtkz
Ford escort S efi 1.6 77 kW
http://members.home.nl/dahmen/escorts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е точния модел, CVH e 8 клапана. Това си го пише отзад на купето. Иначе, много ще се радвам ако има начин ръчно да регулирам празният ход оборотите. Защото регулирането на оборотите със жилото на газта е кофти:-)
Иначе , между карборатора и филтъра нямам никакви сензори:-( ако е там МАФ-а.
Клапана за оборотите на празен ход, а какво върши машинката за оборотите.
За вентилатора на парното ще потърся темата , мерси за отговорите.
Публикувано: 28 ное 2005, 09:31
от racer11
miromtkz написа:Ford escort S efi 1.6 77 kW
http://members.home.nl/dahmen/escorts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е точния модел, CVH e 8 клапана. Това си го пише отзад на купето. Иначе, много ще се радвам ако има начин ръчно да регулирам празният ход оборотите. Защото регулирането на оборотите със жилото на газта е кофти:-)
Иначе , между карборатора и филтъра нямам никакви сензори:-( ако е там МАФ-а.
Клапана за оборотите на празен ход, а какво върши машинката за оборотите.
За вентилатора на парното ще потърся темата , мерси за отговорите.
оборотите не се регулират с жилото на газта!така само си вдигаш /и то яко/ разхода. а за MAF - пак ти казвам НЯМАШ такъв сензор. клапана за оборотите на празен ход и "машинката за оборотите" са едно и също нещо.
а да, и карбуратор нямаш

Публикувано: 28 ное 2005, 09:43
от miromtkz
>6-то - имаш едно винтче на дроселовата клапа долу в ляво, от него >се регулират оборотите.като изключиш буксата на клапана за >празния ход,колата не трябва да гасне.ако гасне, значи ти е >прекалено затегнато това винтче и трябва да го поразвиеш.и за този >проблем съм писал.
Това винтче трябва ли да разглобявам нещо за да стигна до него? Как изглежда тази клапа и какъв и е изхода - накрайника?
Иначе , благодаря ти за съветите:-)
Парното го оправих по показания начин:-)
И друго, когато регилирам ръчно дроселовата клапа,какво става с автоматичното и регулиране по-принцип?
Публикувано: 28 ное 2005, 09:58
от racer11
ето това на снимката е въпросното винтче.обикновено има пластмасова капачка върху него.преди да го връткаш,обаче направи следния тест - при работещ двг откачи буксата на клапана за празния ход - ако не ти гасне двигателя, значи всичко е наред и не е нужно да регулираш винтчето.
при ръчното регулиране на др клапа я оставяш отворена при пуснат педал на газта.това влияе МНОГО негативно върху разхода на гориво,както и върху управлението на двг, защото на дроселовата клапа има сензор за нейното положение, който дава инфо на компютъра колко е натистан педала на газта.а тази информация служи за определяне на горивната смес и запалването. абе с две думи - лоша работа ако пипаш дросела! [/img]
Публикувано: 28 ное 2005, 15:49
от miromtkz
Клапана за празния ход е прецакан. Някаква от един магазин на Симеон ми каза 90 лева за клапан - не е от МП , техниа сигурно е по-скъп, но пак ми се вижда много за един елементарен клапан.
Иначе, четох и го тествах, пуснах му 12 волта и не искаше да цъка.
Някой има ли идея дали може да се намери по-евтин нов или втора ръка?
racer, оказа се прав. Мерих напрежението към него, 12 волта от всякъде
Публикувано: 28 ное 2005, 15:52
от racer11
както ти казах, имам такъв клапан.мога да ти го дам за...30лв.само трябва да го пробваме.ти откъде си?
Публикувано: 28 ное 2005, 15:52
от racer11
в мото пфое цената е 220 лв, за съжаление

Публикувано: 28 ное 2005, 16:04
от miromtkz
racer?
София, update-нах инфото
Имаш ли тел . или ICQ? Moeto e 46827340
Inace, s udovolstvie bih ti go kupil.moje da se probva da se pocisti stariq, no ako ne stava go vzimam
Публикувано: 28 ное 2005, 16:10
от racer11
имаш ЛС
Публикувано: 29 ное 2005, 11:22
от miromtkz
Днес си взех еврейските звезди и разглобих клапана за оборотите.
Почистих го, даже вече се движи, но не работи:-(
Така че се надявам да си вземеш скоро твоя клапан.
След като го сложих, при затворено положение, отново се губят ниските. Но ще ми е лубопитно какво ще стане с работещ клапан:-)
Иначе след като го почистих е затворил плътно.
Публикувано: 30 ное 2005, 09:56
от racer11
отговорих ти на ЛС.ще решим проблема

Публикувано: 02 дек 2005, 00:10
от miromtkz
Колеги, благодаря на всички които се включиха в дискусията и най-вече на racer11 , който ми помогна на практика да решим проблема , а именно неработещия стъпков мотор за оборотите.
Сега Фордчето мърка на 900 оборота, а в движение на свободна скорост на 1100 оборота:-)