Страница 1 от 1

за резервоара

Публикувано: 07 сеп 2008, 22:11
от stambo
приятели, защо като отворя капачката на резервоара при зареждане, той засмуква въздух??.нормално ли е или чак сега му обръщам внимание?

Re: за резервоара

Публикувано: 07 сеп 2008, 23:24
от opex
моя пък "издиша" навън :shock:

Re: за резервоара

Публикувано: 08 сеп 2008, 14:06
от dimotaxi
Колеги проверете си вентилацията на резервоарите????? :-/: Има някоя запушена тръбичка.

Re: за резервоара

Публикувано: 25 сеп 2008, 16:26
от vladislav
Кое е нормално - като се отвие капачката да изпуска въздух или да не изпуска.
Правих си калника, че беше ръждясал и преди ремонта изпускаше въздух, а сега не.

Re: за резервоара

Публикувано: 01 дек 2008, 01:00
от exotique
тва е ако сте давали много газ преди да спрете на бензиностанцията,бенз.помпа създава налягане и като се отвори резервоара влиза въздух

Re: за резервоара

Публикувано: 01 дек 2008, 08:27
от cocoff
exotique написа:тва е ако сте давали много газ преди да спрете на бензиностанцията,бенз.помпа създава налягане и като се отвори резервоара влиза въздух
Ако дадеш прекалено много газ може и да ти се пръсне резервоара :)
Не е нормално нито да смуче нито да духа ;)

Когато караш по-бързо и разходът е висок, в резервоара се създава вакуум. Когато разходът е по-нисък- бензиновите пари създават налягане. Вакуумът се предотвратява като се засмуква въздух отвън, а пък повишеното налягане-бенз. пари се отвеждат и съхраняват в нарочен резервоар(откъдето отиват за изгаряне). Коректната работа на системата (която има филтри и клапани за ниско налягане) осигурява налягане в резервоара почти равно на атмосферното. От двете възможни отклонения по-неприятно е създаването на вакуум, което може да доведе до загуба на мощност и прекъсвания на двигателя(особено при високи обороти). При повишено налягане най-вероятно е да понамирисва на бензин. Решението и в двата случая е инспекция и почистване на тръбички, филтри, клапани, вакуумни маркучлета и кой к'вот си има.

Re: за резервоара

Публикувано: 01 дек 2008, 13:49
от tankovbg
Проблема е в така наречената система за улавяне на парите от горивото. От резервоара (наливната гърловина) има една тръбичка която преминава през съд с активен въглен, от там с тръбичка към електромагнитен клапан, от който отива тръбичка към всмукателните колектори.
Активния въглен абсорбира парите от горивото, при определено натоварване на двигателя по команда от електронния блок за запалването и впръскването на горивото, клапана се отваря и парите от горивото се засмукват за изгаряне. С това периодично се поддържа оптимално налягане в резервоара (вентилиране).
Възможни проблеми там, запушени тръбички, затлачен активен въглен (и той има срок на годност), неработещ клапан.
На фиестата например клапана се намира на стената към купето в моторния отсек, съединен е с две маркучета, едното назад към резервоара (активния въглен), другото към всмукателните колектори.

Re: за резервоара

Публикувано: 22 ное 2011, 11:16
от krasid098
Да използвам темата.
Докато човърках едни тампони по гърнета, установих теч от резервоара:cry:, или не точно резервоара, но от тампона където влиза гърловина/тръбата или там както се казва за зареждане на гориво.
Тампона е видимо в много добро състояние...
След това като се замислих, имам доста (според мен) сериозно налягане в резервоара. Чак като размърдам тръбата при гумения маншон, който влиза в резервоара фъщи....
Не мога да преценя точно, но според мен това не е вакум.
1. Възможно ли е да не е прецакан тампона, а просто налягането да е по голямо и за това да олива бензин ?
2. Някаква схема на отдушника... или какво да проверявам там и къде?
3. До колкото знам не трябва да има нито налягане, нито вакум, нали ?

Дайте Вашето мнение по проблема.

Благодаря