моля за съвет!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 15 сеп 2008, 21:12
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
моля за съвет!
Здравейте,
от около година имам Фиеста (купена на старо - вече десетгодишна), която си беше добре до преди две седмици когато започна да загрява при изкачване на малки нанагорнища,както и при включен климатик на равен терен. Парното също отказа - духа само студено. Течността за охлаждане на двигателя би трябвало да изтича отнякъде, защото прогресивно намалява, но няма следи под колата или в купето. Два сервиза казват, че теч няма и гадаят какво може да е. Днес минах през автоелектротехник, който каза, че датчика на перката си е ок (от Ади 95 ми искаха 200лв за да ми го сменят) и перката работи.
Тъй като съм жена т.е. от коли нищо не разбирам моля дайте ми съвет къде да я заведа за установяване и отстраняване на проблема. Знам, че не може да са 100% сигурни когато казват каква е причината, но в Ади 95 си ме взеха за блондинка като казаха "то сигурно е датчика", нищо че перката си се включва от раз, а течността за охлаждане се изпарявала много бързо, защото двигателят загрявал.
Ще съм много благодарна, ако препоръчате добър сервиз.
от около година имам Фиеста (купена на старо - вече десетгодишна), която си беше добре до преди две седмици когато започна да загрява при изкачване на малки нанагорнища,както и при включен климатик на равен терен. Парното също отказа - духа само студено. Течността за охлаждане на двигателя би трябвало да изтича отнякъде, защото прогресивно намалява, но няма следи под колата или в купето. Два сервиза казват, че теч няма и гадаят какво може да е. Днес минах през автоелектротехник, който каза, че датчика на перката си е ок (от Ади 95 ми искаха 200лв за да ми го сменят) и перката работи.
Тъй като съм жена т.е. от коли нищо не разбирам моля дайте ми съвет къде да я заведа за установяване и отстраняване на проблема. Знам, че не може да са 100% сигурни когато казват каква е причината, но в Ади 95 си ме взеха за блондинка като казаха "то сигурно е датчика", нищо че перката си се включва от раз, а течността за охлаждане се изпарявала много бързо, защото двигателят загрявал.
Ще съм много благодарна, ако препоръчате добър сервиз.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Правилно си избягала от този сервиз, датчика струва 10-15лв и се сменя за 10мин без да се изисква особено умение, така че няма как да ти вземат повече от 10 лв за това. По вероятно е капачката на разширителния съд да е повредена и системата да е разхерметизирана и затова да имаш загуба на течност. Друга причина може да е прегоряла гарнитура, там нещата стават по-сериозни, дано да не е това, обаче диагностицирането не може да стане по интернет.
При всички положения загубата на течност не нормална и не смятам че високата температура е причината ( моя датчик включва на 102градуса, малко преди червеното, и въпреки това не съм доливал от една година).
При всички положения загубата на течност не нормална и не смятам че високата температура е причината ( моя датчик включва на 102градуса, малко преди червеното, и въпреки това не съм доливал от една година).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
щом една течност започне да изчезва от даден съд или се изпарява или тече!
Понеже няма как да се изпари в твоя случай тече,а това,че си попаднала на пишман майстори не си виновна,нека чуем другите колеги кво ще кажат все пак
Понеже няма как да се изпари в твоя случай тече,а това,че си попаднала на пишман майстори не си виновна,нека чуем другите колеги кво ще кажат все пак

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Така вижам че колежката може да мисли
противно на очакванията на тези от АДИ 95 !
Не съм голям специалист по двигателите, но ето няколко възможни причини за загубата и тяхната проверка.
1.Колежке, губи течност е доста общо дайте някаква по точна цифра ( например на 100км доливам 1 литър вода/антифриз).
2.Ако е избила гарнитура водата отива или в маслото ( това се вижда по щеката за нивото на маслото, ако там маслото не е бистро а е като боза) или в цилиндрите ( и тогава обикновено от ауспуха се вие опашка от бял дим който всъщност е водна пара).
3.Има леко охлабване или пробив в някой от гумените водни шлангове - системата е под налягане когато загрее и тогава изпуска малко течност, после като изстине засмуква малко въздух и не капе когато автомобила е паркиран.Особено склонни към такъв ефект са маркучите от ДВГ към радиаторчето в купето (не знам как е на фиестата ама на Мондеото са на много кофти място).Просто с годините гумените съединения се прецакрат.
Така че колежке пиши по-вече по въпроса.
Аз лично залагам на вариант "3", но ти е необходим свестен майстор за да установи истинската причина.

Не съм голям специалист по двигателите, но ето няколко възможни причини за загубата и тяхната проверка.
1.Колежке, губи течност е доста общо дайте някаква по точна цифра ( например на 100км доливам 1 литър вода/антифриз).
2.Ако е избила гарнитура водата отива или в маслото ( това се вижда по щеката за нивото на маслото, ако там маслото не е бистро а е като боза) или в цилиндрите ( и тогава обикновено от ауспуха се вие опашка от бял дим който всъщност е водна пара).
3.Има леко охлабване или пробив в някой от гумените водни шлангове - системата е под налягане когато загрее и тогава изпуска малко течност, после като изстине засмуква малко въздух и не капе когато автомобила е паркиран.Особено склонни към такъв ефект са маркучите от ДВГ към радиаторчето в купето (не знам как е на фиестата ама на Мондеото са на много кофти място).Просто с годините гумените съединения се прецакрат.
Така че колежке пиши по-вече по въпроса.
Аз лично залагам на вариант "3", но ти е необходим свестен майстор за да установи истинската причина.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
За каква Фиеста става дума?
А, Наско?
Знаеш ли каква е Фиестата та викаш 10 мин и 10 лв. за датчик?
А, Наско?
Знаеш ли каква е Фиестата та викаш 10 мин и 10 лв. за датчик?

Местопложение: ?Люсил Парлъкова написа: ... моля дайте ми съвет къде да я заведа за установяване и отстраняване на проблема.
Ще съм много благодарна, ако препоръчате добър сервиз.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Колежката казва вече десетгодишна. Сигурно е МК4. Датчика за температура на антифриза аз съм го купувал тази пролет за 28лв. Смяната му не е много сложна ако има подходящ инструмент.paci написа:За каква Фиеста става дума?

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Според google въпросната фирма е от София.paci написа:
Местопложение: ?
Възможно е колата да има няколко проблема. При положение, че при включен климатик колата загрява, поне на първо време може да се игнорира въпросният датчик. На някои коли турбината на водната помпа е пластмасова и се случва да "превърти" - валът на помпата се върти, но турбината не. Термостатът отваря ли? Отделно и капачката може да се е скапала. И за капак, темата на paci за парното - неработещ клапан...
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 15 сеп 2008, 21:12
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Колата се намира в София. Фиестата е дизел, 1.8. Видим теч според мен няма, не само защото аз не виждам, а защото от два сервиза не видяха. Но на около 100км след като съм допълнила до максимума слиза под минимума - това е най-малко половин литър течност. Вода в маслото няма (поне за сега) това си го проверявам редовно, но дотук ми стигат познанията в света на автомобилите.
Досега проблеми не съм имала с нея - обичайните смени на ремъци, ролки и накладки и невзрачният квартален сервиз си го биваше за това. Но с тоз проблем не се справиха, затова и отидох в Ади 95 - не мисля, че са се опитали да ме изпързалят. Просто не бяха разбрали какъв е проблема, но ми предложиха доста скъпо удоволствие да пробват варианта "проба-грешка".
Досега проблеми не съм имала с нея - обичайните смени на ремъци, ролки и накладки и невзрачният квартален сервиз си го биваше за това. Но с тоз проблем не се справиха, затова и отидох в Ади 95 - не мисля, че са се опитали да ме изпързалят. Просто не бяха разбрали какъв е проблема, но ми предложиха доста скъпо удоволствие да пробват варианта "проба-грешка".
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
стария ми орион 1.6D имаше "подобен проблем" - изведнъж загряваше - без видим теч, водата намаляваше ...
оказа се че водната помпа се е скапала и ПОНЯКОГА изпуска антифриза ... след доливане можеше да минат няколко дни преди пак да се случи..
с две думи проблема беше че има теч само от време на време - но с голям дебит (обикновенно по време на движение), ако запалиш мотора и чакаш да видиш теч ... цвък !
оказа се че водната помпа се е скапала и ПОНЯКОГА изпуска антифриза ... след доливане можеше да минат няколко дни преди пак да се случи..
с две думи проблема беше че има теч само от време на време - но с голям дебит (обикновенно по време на движение), ако запалиш мотора и чакаш да видиш теч ... цвък !
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Така да обобщим какво се изясни до тук:
- колата загрява бързо.
- губи се охлаждаща течност около 0.5л/100км.
- не работи парното.
За да елиминираме причина "блокирал в частично отворено положение термостат" - колежке проверете няколко минути след като е запален двигателя и е загрял малко (перката още не е вкл.) и след това когато е загрял хубаво двигателя и е вкл. перката дали се нагряват радиатора и гумените съединения от ДВГ към него (внимателно за да не се изгорите).
- колата загрява бързо.
- губи се охлаждаща течност около 0.5л/100км.
- не работи парното.
За да елиминираме причина "блокирал в частично отворено положение термостат" - колежке проверете няколко минути след като е запален двигателя и е загрял малко (перката още не е вкл.) и след това когато е загрял хубаво двигателя и е вкл. перката дали се нагряват радиатора и гумените съединения от ДВГ към него (внимателно за да не се изгорите).
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 15 сеп 2008, 21:12
- Модел на автомобила: фиеста
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
Добре, довечера ще проверя - ако се изгоря ще викам силно 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
1.8 Дизел има и по-стари години.Люсил Парлъкова написа: Фиестата е дизел, 1.8.
Ако купето ти е като на моята (виждаш снимката на аватара), то тя е МК4!
Ето ти темичка за парното:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 1%82%D0%BE
- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: моля за съвет!
нека оставим парното. то не работи защото има теч на антифриз и в системата има въздух. по тази логика и радиатора няма да загрее....поради въздуха в системата. затова съветвам колежката да долее течност, да запали автомобила на място и да изчака за да види няма ли теч....(прокапване). но системата да е пълна. теча може да спира след време когато част от течноста изтече. да се надяваме на износени връзки, иначе нещата загрубяват.
ако е гарнитура може и да няма много бял пушек(още е топло) и не е задължително антифриза да е достигнал картера и маслото да е на боза. пробата с пълна система и работа на място ще покаже. така и радиатора и парното ще се включат!
дано съм бил ясен и не досаден
ако е гарнитура може и да няма много бял пушек(още е топло) и не е задължително антифриза да е достигнал картера и маслото да е на боза. пробата с пълна система и работа на място ще покаже. така и радиатора и парното ще се включат!
дано съм бил ясен и не досаден

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта