Страница 1 от 1

Проблем-парното не топли много добре

Публикувано: 30 ное 2005, 13:16
от kalin_kalinov
Здравейте фенове

Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.

Публикувано: 30 ное 2005, 13:24
от racer11
датчика очевидно е заминал. обаче връзка между него и парното няма.провери си термостата - най-лесно става по следния начин.сутрин, като запалиш колата, вдигни капака и си сложи ръката на големия маркуч,който излиза от термостата и отива към радиатора.ако след 1-2 минути започне да се затопля, значи имаш проблем с термостата - или е "запекъл" в отворена или полу-отворена позиция, или отваря прекалено рано.

ако се окаже, че проблема е в термостата, след смяната му ще се радваш и на по-нисък раход :D

друга възможна причина за слабото парно е запушен радиатор на парното, или пък запушване в маркучите към/от него.това обаче не знам как се проверява лесно.нека колегите да помагат.

и последна възможна причина за слабо рално /прозаична и малко вероятна/ е ниско ниво на охладителната течност - това вече се проверява много лесно :D

Публикувано: 30 ное 2005, 13:34
от kalin_kalinov
Благодаря на Racer11 за и бързия отговор.Ако се окаже че проблема е в термостата ,колко струва евентуалната му смяна.

Благодаря още веднъж.

Публикувано: 30 ное 2005, 13:36
от kalin_kalinov
Благодаря на Racer11 за и бързия отговор.Ако се окаже че проблема е в термостата ,колко струва евентуалната му смяна.

Благодаря още веднъж.

Публикувано: 30 ное 2005, 13:40
от racer11
термостата струва около 40 лв в мото пфое и около 20-25 по други магазини.ако решиш да не купуваш от мото пфое, избери магазин с качествена стока, защото термостата е важна част и трябва да работи прецизно.а смяната е елементарна - източваш антифриза в подходящ съд /ими пробка долу в дясно на радиатора/, развиваш корпуса на термостата, вадиш стария, слагаш новия и си готов.изобщо не е сложно. ако не се престрашиш - на сервиз, само им кажи да ти източат антифриза първо, както и да използват чист съд.иначе ще трябва да си купуваш антифриз :(

Публикувано: 30 ное 2005, 14:56
от kalin_kalinov
А възможно ли е като пипна голямата тръба която излиза от реостата да не е гореща а да има друг някакъв проблем.Предполагам това което казваш (Racer11) е за големия кръг на охлаждане на двигателя.С други думи възможно ли е и датчика ми да е наред но тъй като двигателя не може да загрее добре да се получава така че датчика да отчита студен двигател.

Re: Проблем-парното не топли много добре

Публикувано: 30 ное 2005, 15:11
от kEFi
kalin_kalinov написа:Здравейте фенове

Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.
Вероятно термостата ти е "умрял" в отворено положение т.е. постоянно ти циркулира големия кръг.
Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред, термостата е за смяна!

Re: Проблем-парното не топли много добре

Публикувано: 30 ное 2005, 15:13
от racer11
kEFi написа:...Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред...
това защо?или имаш предвид индикатора на таблото?

Публикувано: 30 ное 2005, 15:18
от racer11
kalin_kalinov написа:А възможно ли е като пипна голямата тръба която излиза от реостата да не е гореща а да има друг някакъв проблем.Предполагам това което казваш (Racer11) е за големия кръг на охлаждане на двигателя.С други думи възможно ли е и датчика ми да е наред но тъй като двигателя не може да загрее добре да се получава така че датчика да отчита студен двигател.
да,големия кръг имам предвид.е за да не ти загрява двг, единствената причина може да е термостата.аз поне за друго не мога да се сетя.пробвай първо термостата,ако е за смяна, смени го и тогава гредай датчика.

Re: Проблем-парното не топли много добре

Публикувано: 30 ное 2005, 15:44
от kEFi
racer11 написа:
kEFi написа:...Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред...
това защо?или имаш предвид индикатора на таблото?
Точно! Благодаря, че ме коригира навреме! (прелитането през форума не е много добре :oops: )

Публикувано: 30 ное 2005, 15:45
от racer11
еми отделяй повече време на форума де :D

Публикувано: 30 ное 2005, 15:47
от red
за да не загрява трябва да е отоврен - т.е. непрекъснато охлажа. лесно се разбира на напълна спрял двигател - само трябва да пипнеш маркуча след термостата. Той ще е хладък, но не горещ, освен това ще започне да се топли още в първите 1-2 мин.

Публикувано: 30 ное 2005, 16:02
от kalin_kalinov
Разбрах ще направя всичко което ме съветвате .Благодаря за съветите които давате.Но все още не знам дали ще мога да си сменя термостата сам.Но считам че с ваша помощ ще успея.

Публикувано: 30 ное 2005, 16:04
от racer11
kalin_kalinov написа:Разбрах ще направя всичко което ме съветвате .Благодаря за съветите които давате.Но все още не знам дали ще мога да си сменя термостата сам.Но считам че с ваша помощ ще успея.
не бой се,наистина е много лесно

Публикувано: 30 ное 2005, 16:07
от kalin_kalinov
Ако може нека Racer11 да ми изпрати линк или снимка кое точно се развива и на кое да обърна особено внимание при подмяната и монтажа.

Публикувано: 30 ное 2005, 16:10
от racer11
нали ти обясних вече :D наистина е само това,най-много да се наложи да откачиш 1-2 маркуча за по-лесна работа.а ако знаеш английски свали си хайнес за ескорт - там смяната е описана подробно и със снимки :D

Публикувано: 30 ное 2005, 17:17
от kEFi
kalin_kalinov написа:Ако може нека Racer11 да ми изпрати линк или снимка кое точно се развива и на кое да обърна особено внимание при подмяната и монтажа.
Първо откачаш 0-та на акумулатора (ако имаш СД с код-да си го запишеш), изкарваш най-ниско разположения маркуч за източване на системата (може и да не източваш) и ...сваляш! Ако нещо ти пречи-разкачи го. Самия термостат е на планка.
Успех!

Публикувано: 01 дек 2005, 09:45
от kalin_kalinov
Ох лесно е на знаещите

а аз докато стана такъв има да викам неволята и благодаря ще видя в Хайенс-а какво пишат умните глави та дано да успея да си оправя нещата сам.Стискайте палци.

И аз така

Публикувано: 01 дек 2005, 22:34
от steve
От как ми смениха двигателя в Мото-Пфое направо се отчаях от тая марка :(
Но нали съм си инат :), а и нямам време да сменя возилото (*00134* дано не ме оставиш първа, скъпа) цяло лято си псувам и си карам.
:arrow: Проблема е, че и сега (при температури около нулата) перката на вентилатора се включва след около петнайсетина минути работа на двигателя и два светофара. Тоя ефект го имаше цяло лято, но сега забелязвам, че има и още един - парното работи най-много на 50-60% от това, което помня от предишните зими.
:?: Чудя се дали като са ми сменяли двигателя не са запушили някой маркуч или нещо друго та да се получи този резултат.
Стралката на таблото си показва нормално, но веднага след смяната перката включваше при малко по-висока температура и като им обърнах внимание на това провериха и казаха, че всчико си работи.

:roll: Ако и автомобила вървеше щеше да е супер, но нейсе.