Проблем с оборотите - полудели са
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите - полудели са
Здравейте,
От няколко дена случайно се сдобих с една Fiesta 1.25 16V 97-ма година. Колата е пълен таралясник. Започнах да я стягам и общо взето ще вкарам 500лв. в нея. Закачиха ми двигателя, че беше се счупило горе едно желязо, което го държи за тампона, утре ще ми сменят двата носача, фар, решетка...
И сега за проблема (който мислих, че ще изчезне като закачат двигателя) - Когато карам и наближа кръстовище, изключвам от скорост, но оборотите си остават високи - 2500 - 3000, даже като я покара майстора видях, че и на 4000 оборота стои. В същото това положение (докато се движа по инерция) като натисна съединителя оборотите падат и започват да подскачат между 1000 и 1500 докато не спра напълно.
Другото което е, че като подам рязко газ пъро колата се замисля (дори си мисля, че малко падат оборотите) и след това се изфорсирва. Като карам примерно на 2-ра и ритна педала до долу се получава едно много неприятно придърпване. Тука майсторите я гледаха, но така и не разбраха какво става. Вързаха я към компютър и там била показала "бедна смес", но пак се чудиха какво ли може да е.
Та искам да попитам - някой ако е имал подобни проблеми да сподели как ги е решил?
Отделно и някакъв лагер ми казаха, че виел на скоростната кутия. Като стои на място и натисна съединителя става малко по-тиха колата, като го пусна се чува звук на леко стържене.
Общо взето много проблеми и се събраха на тази кола и се чудя дали да влагам още пари в нея или да ходя в моргата да видя какво ще ми дадат.
От няколко дена случайно се сдобих с една Fiesta 1.25 16V 97-ма година. Колата е пълен таралясник. Започнах да я стягам и общо взето ще вкарам 500лв. в нея. Закачиха ми двигателя, че беше се счупило горе едно желязо, което го държи за тампона, утре ще ми сменят двата носача, фар, решетка...
И сега за проблема (който мислих, че ще изчезне като закачат двигателя) - Когато карам и наближа кръстовище, изключвам от скорост, но оборотите си остават високи - 2500 - 3000, даже като я покара майстора видях, че и на 4000 оборота стои. В същото това положение (докато се движа по инерция) като натисна съединителя оборотите падат и започват да подскачат между 1000 и 1500 докато не спра напълно.
Другото което е, че като подам рязко газ пъро колата се замисля (дори си мисля, че малко падат оборотите) и след това се изфорсирва. Като карам примерно на 2-ра и ритна педала до долу се получава едно много неприятно придърпване. Тука майсторите я гледаха, но така и не разбраха какво става. Вързаха я към компютър и там била показала "бедна смес", но пак се чудиха какво ли може да е.
Та искам да попитам - някой ако е имал подобни проблеми да сподели как ги е решил?
Отделно и някакъв лагер ми казаха, че виел на скоростната кутия. Като стои на място и натисна съединителя става малко по-тиха колата, като го пусна се чува звук на леко стържене.
Общо взето много проблеми и се събраха на тази кола и се чудя дали да влагам още пари в нея или да ходя в моргата да видя какво ще ми дадат.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
"Колата е пълен таралясник
общо взето ще вкарам 500лв. в нея"
Да бе, ама не.
За всичко това което описваш ще е далече по вече
общо взето ще вкарам 500лв. в нея"
Да бе, ама не.
За всичко това което описваш ще е далече по вече
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Ами за смяната на това дето държи двигателя за тампона, за 2-та носача, за 1 фар на старо и решетка на старо с работата ми казаха, че около 500лв ще ми струва.
До тук колата ми е излезнала 126лв и като добавя тези 500лв, се чудя дали след това ще си ги върна от морга, ако не потръгнат нещата.
Като ми остава след ремонтите които споменах - резервна гума да си намеря, едно огледало външно да сменя, че на старото му го няма стъклото, задната кора на багажника е много кофти и нея исках да сменя с някоя втора ръка ако намеря, скоростната кутия ако трябва да се прави...и общо взето това е на първо виждане. А кой знае още какво може да изскочи.
До тук колата ми е излезнала 126лв и като добавя тези 500лв, се чудя дали след това ще си ги върна от морга, ако не потръгнат нещата.
Като ми остава след ремонтите които споменах - резервна гума да си намеря, едно огледало външно да сменя, че на старото му го няма стъклото, задната кора на багажника е много кофти и нея исках да сменя с някоя втора ръка ако намеря, скоростната кутия ако трябва да се прави...и общо взето това е на първо виждане. А кой знае още какво може да изскочи.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Еми давай парите и я стягай,има още хляб в този автомобил!
Моята кола струва .......стотинки,но аз съм вложил много повече и не съжалявам,защото знам какво съм сменил,знам техн. състояние и съм 100% сигурен в колата си.
Тя е член на семейството ми и аз поверявам живота си,както и на семейството ми,затова не щадя средства и за най-малките детайли!!
Това,което каза ,че като дадеш газ се замисля преди да се изфорсира,това според мен е потенциометъра на дроселовата клапа,просто трябва да се смени,а за другите неща една пълна диагностика и профилактика/филтри,проверка на контакти,масла/ и ще мърка като коте!
Като каже някой Форд е ......,всяка кола си иска нейното.
P.S.каквото почукало-такова се обадило!
Моята кола струва .......стотинки,но аз съм вложил много повече и не съжалявам,защото знам какво съм сменил,знам техн. състояние и съм 100% сигурен в колата си.
Тя е член на семейството ми и аз поверявам живота си,както и на семейството ми,затова не щадя средства и за най-малките детайли!!
Това,което каза ,че като дадеш газ се замисля преди да се изфорсира,това според мен е потенциометъра на дроселовата клапа,просто трябва да се смени,а за другите неща една пълна диагностика и профилактика/филтри,проверка на контакти,масла/ и ще мърка като коте!
Като каже някой Форд е ......,всяка кола си иска нейното.
P.S.каквото почукало-такова се обадило!

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Ами да ти дам 150 преди да си дал 500 и да я вземам.toto написа:......
До тук колата ми е излезнала 126лв .......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
dimotaxi - Благодаря за мнението!
А имаш ли идея къде да я търся тази дроселова клапа? Т.е. къде под капака се намира?
Аз май забравих да кажа в първото си мнение, но при подаване на газ първо се чува едно като засмукване от към двигателя, когато е вдигнат предният капак за около полови-една секунда и чак тогава се изфорсива колата. Все си мисля, че това "засмукване" може да е тясно свързано с проблема с изфорсиването, но майстора ми каза, че било нормално така да се чува, че като се даде газ изведнъж нещо се отпушва и затова така се чува.
HACKO ами беше вече
Оставих я на майсторите и утре ще я човъркат.
А и просто изкарах късмет, че така почти без пари ми дадоха кола. Не че искам да я продавам. Като ми я дадоха много се зарадвах, но всяка следваща диагностика която правя при майстора ме разплаква.
Притеснява ме, че не знам какво е състоянието на двигателя и дали няма да умре след 1 месец примерно. Иначе другото което изскочи до сега (като изключим скоростната кутия) не ме плаши тиолкова много.
А имаш ли идея къде да я търся тази дроселова клапа? Т.е. къде под капака се намира?
Аз май забравих да кажа в първото си мнение, но при подаване на газ първо се чува едно като засмукване от към двигателя, когато е вдигнат предният капак за около полови-една секунда и чак тогава се изфорсива колата. Все си мисля, че това "засмукване" може да е тясно свързано с проблема с изфорсиването, но майстора ми каза, че било нормално така да се чува, че като се даде газ изведнъж нещо се отпушва и затова така се чува.
HACKO ами беше вече

Оставих я на майсторите и утре ще я човъркат.
А и просто изкарах късмет, че така почти без пари ми дадоха кола. Не че искам да я продавам. Като ми я дадоха много се зарадвах, но всяка следваща диагностика която правя при майстора ме разплаква.
Притеснява ме, че не знам какво е състоянието на двигателя и дали няма да умре след 1 месец примерно. Иначе другото което изскочи до сега (като изключим скоростната кутия) не ме плаши тиолкова много.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Нестабилните обороти най-вероятно се дължат на засмукване на въздух (оттам и шума) след дебитомера, което води до обедняване на сместа и вдигане на оборотите. Прегледай всички маншони тръби и тръбички от въздушния филтър до двигателя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
HACKO благодаря за съвета!
Ще прегледам въпреки, че то на тази фиеста под капака всичко е в тръби и тръбички.
Също така зачетох и autodata-та и там много се споменава за някакъв Throttle Position Sensor, който си мисля да проверя, ако мога да стигна до него.
Ще прегледам въпреки, че то на тази фиеста под капака всичко е в тръби и тръбички.
Също така зачетох и autodata-та и там много се споменава за някакъв Throttle Position Sensor, който си мисля да проверя, ако мога да стигна до него.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Свали и почсти MAFa.
Свали и почисти клапана за празен ход.
Провери целоста на вакуумните маркучета които са под всмукателните колектори.
Разкачи и напръскай с контактен спрей всяка букса която видиш в моторния отсек.
Ако не си сменил филтри масла ... али бали, го направи и след като направиш всичко това ресни компа.
Придържайте се към темата, че беше на ръба за триене!!!
Свали и почисти клапана за празен ход.
Провери целоста на вакуумните маркучета които са под всмукателните колектори.
Разкачи и напръскай с контактен спрей всяка букса която видиш в моторния отсек.
Ако не си сменил филтри масла ... али бали, го направи и след като направиш всичко това ресни компа.
Придържайте се към темата, че беше на ръба за триене!!!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
toto,toto написа:HACKO благодаря за съвета!
Ще прегледам въпреки, че то на тази фиеста под капака всичко е в тръби и тръбички.
Също така зачетох и autodata-та и там много се споменава за някакъв Throttle Position Sensor, който си мисля да проверя, ако мога да стигна до него.
Throttle Position Sensor е потенциометъра на дроселовата клапа. От него също се получават тези "полудели обороти". Наред с всичко, което ти изброи paci напръскай и потенциометъра със спрей. Успех!
Последна промяна от samsung_bg на 15 окт 2008, 12:07, променено общо 1 път.

- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Благодаря на всички, които ми дадоха съвет за оборотите!
Проблемът е решен
Сам неможах да се преборя, но ето какво остана.
Отидох на елком. Там човекът свали някаква трабичка, която беше под колекторните тръби. Тръбичката беше спукана и я смени със здрава. Свали също така и стъпковото моторче и го почисти. След това обаче проблема с високите обороти докато колата се движи не се оправи, даже като че ли почна повече да се форсира.
Отидох на втори елком. Там човек пак свали и почисти стъпковото моторче, но свали и MAF сензора да почисти. Също така я закачи и на компютър.
Каза ми, че стъпковото моторче е за смяна, но само в мотопфое го имало и било около 250лв.
За моя голяма радост като се взех колата вече не се форсираше и като я настъпя хич не се замисля - направо си пълни оборотомера
Сега оборотите ми пак не падат под 1000, но вече колата се държи съвсем прилично и бяга много повече.
Проблемът е решен

Сам неможах да се преборя, но ето какво остана.
Отидох на елком. Там човекът свали някаква трабичка, която беше под колекторните тръби. Тръбичката беше спукана и я смени със здрава. Свали също така и стъпковото моторче и го почисти. След това обаче проблема с високите обороти докато колата се движи не се оправи, даже като че ли почна повече да се форсира.
Отидох на втори елком. Там човек пак свали и почисти стъпковото моторче, но свали и MAF сензора да почисти. Също така я закачи и на компютър.
Каза ми, че стъпковото моторче е за смяна, но само в мотопфое го имало и било около 250лв.
За моя голяма радост като се взех колата вече не се форсираше и като я настъпя хич не се замисля - направо си пълни оборотомера

Сега оборотите ми пак не падат под 1000, но вече колата се държи съвсем прилично и бяга много повече.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите - полудели са
paci написа:Свали и почсти MAFa.
Свали и почисти клапана за празен ход.
Провери целоста на вакуумните маркучета които са под всмукателните колектори.
Ами нали ти го написа paci. Сменят се за секунди тези маркучи.toto написа: Проблемът е решен
Сам неможах да се преборя, но ето какво остана.
Отидох на елком. Там човекът свали някаква трабичка, която беше под колекторните тръби. Тръбичката беше спукана и я смени със здрава. Свали също така и стъпковото моторче и го почисти.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта