Страница 1 от 1
Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 20:27
от toto
Здравейте,
От няколко дена случайно се сдобих с една Fiesta 1.25 16V 97-ма година. Колата е пълен таралясник. Започнах да я стягам и общо взето ще вкарам 500лв. в нея. Закачиха ми двигателя, че беше се счупило горе едно желязо, което го държи за тампона, утре ще ми сменят двата носача, фар, решетка...
И сега за проблема (който мислих, че ще изчезне като закачат двигателя) - Когато карам и наближа кръстовище, изключвам от скорост, но оборотите си остават високи - 2500 - 3000, даже като я покара майстора видях, че и на 4000 оборота стои. В същото това положение (докато се движа по инерция) като натисна съединителя оборотите падат и започват да подскачат между 1000 и 1500 докато не спра напълно.
Другото което е, че като подам рязко газ пъро колата се замисля (дори си мисля, че малко падат оборотите) и след това се изфорсирва. Като карам примерно на 2-ра и ритна педала до долу се получава едно много неприятно придърпване. Тука майсторите я гледаха, но така и не разбраха какво става. Вързаха я към компютър и там била показала "бедна смес", но пак се чудиха какво ли може да е.
Та искам да попитам - някой ако е имал подобни проблеми да сподели как ги е решил?
Отделно и някакъв лагер ми казаха, че виел на скоростната кутия. Като стои на място и натисна съединителя става малко по-тиха колата, като го пусна се чува звук на леко стържене.
Общо взето много проблеми и се събраха на тази кола и се чудя дали да влагам още пари в нея или да ходя в моргата да видя какво ще ми дадат.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 20:37
от tankovbg
"Колата е пълен таралясник
общо взето ще вкарам 500лв. в нея"
Да бе, ама не.
За всичко това което описваш ще е далече по вече
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 20:42
от toto
Ами за смяната на това дето държи двигателя за тампона, за 2-та носача, за 1 фар на старо и решетка на старо с работата ми казаха, че около 500лв ще ми струва.
До тук колата ми е излезнала 126лв и като добавя тези 500лв, се чудя дали след това ще си ги върна от морга, ако не потръгнат нещата.
Като ми остава след ремонтите които споменах - резервна гума да си намеря, едно огледало външно да сменя, че на старото му го няма стъклото, задната кора на багажника е много кофти и нея исках да сменя с някоя втора ръка ако намеря, скоростната кутия ако трябва да се прави...и общо взето това е на първо виждане. А кой знае още какво може да изскочи.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 22:50
от dimotaxi
Еми давай парите и я стягай,има още хляб в този автомобил!
Моята кола струва .......стотинки,но аз съм вложил много повече и не съжалявам,защото знам какво съм сменил,знам техн. състояние и съм 100% сигурен в колата си.
Тя е член на семейството ми и аз поверявам живота си,както и на семейството ми,затова не щадя средства и за най-малките детайли!!
Това,което каза ,че като дадеш газ се замисля преди да се изфорсира,това според мен е потенциометъра на дроселовата клапа,просто трябва да се смени,а за другите неща една пълна диагностика и профилактика/филтри,проверка на контакти,масла/ и ще мърка като коте!
Като каже някой Форд е ......,всяка кола си иска нейното.
P.S.каквото почукало-такова се обадило!

Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 22:58
от HACKO
toto написа:......
До тук колата ми е излезнала 126лв .......
Ами да ти дам 150 преди да си дал 500 и да я вземам.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 23:27
от toto
dimotaxi - Благодаря за мнението!
А имаш ли идея къде да я търся тази дроселова клапа? Т.е. къде под капака се намира?
Аз май забравих да кажа в първото си мнение, но при подаване на газ първо се чува едно като засмукване от към двигателя, когато е вдигнат предният капак за около полови-една секунда и чак тогава се изфорсива колата. Все си мисля, че това "засмукване" може да е тясно свързано с проблема с изфорсиването, но майстора ми каза, че било нормално така да се чува, че като се даде газ изведнъж нещо се отпушва и затова така се чува.
HACKO ами беше вече

Оставих я на майсторите и утре ще я човъркат.
А и просто изкарах късмет, че така почти без пари ми дадоха кола. Не че искам да я продавам. Като ми я дадоха много се зарадвах, но всяка следваща диагностика която правя при майстора ме разплаква.
Притеснява ме, че не знам какво е състоянието на двигателя и дали няма да умре след 1 месец примерно. Иначе другото което изскочи до сега (като изключим скоростната кутия) не ме плаши тиолкова много.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 23:40
от HACKO
Нестабилните обороти най-вероятно се дължат на засмукване на въздух (оттам и шума) след дебитомера, което води до обедняване на сместа и вдигане на оборотите. Прегледай всички маншони тръби и тръбички от въздушния филтър до двигателя.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 14 окт 2008, 23:57
от toto
HACKO благодаря за съвета!
Ще прегледам въпреки, че то на тази фиеста под капака всичко е в тръби и тръбички.
Също така зачетох и autodata-та и там много се споменава за някакъв Throttle Position Sensor, който си мисля да проверя, ако мога да стигна до него.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 15 окт 2008, 11:34
от paci
Свали и почсти MAFa.
Свали и почисти клапана за празен ход.
Провери целоста на вакуумните маркучета които са под всмукателните колектори.
Разкачи и напръскай с контактен спрей всяка букса която видиш в моторния отсек.
Ако не си сменил филтри масла ... али бали, го направи и след като направиш всичко това ресни компа.
Придържайте се към темата, че беше на ръба за триене!!!
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 15 окт 2008, 12:01
от samsung_bg
toto написа:HACKO благодаря за съвета!
Ще прегледам въпреки, че то на тази фиеста под капака всичко е в тръби и тръбички.
Също така зачетох и autodata-та и там много се споменава за някакъв Throttle Position Sensor, който си мисля да проверя, ако мога да стигна до него.
toto,
Throttle Position Sensor е потенциометъра на дроселовата клапа. От него също се получават тези "полудели обороти". Наред с всичко, което ти изброи
paci напръскай и потенциометъра със спрей. Успех!
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 20 окт 2008, 14:37
от toto
Благодаря на всички, които ми дадоха съвет за оборотите!
Проблемът е решен

Сам неможах да се преборя, но ето какво остана.
Отидох на елком. Там човекът свали някаква трабичка, която беше под колекторните тръби. Тръбичката беше спукана и я смени със здрава. Свали също така и стъпковото моторче и го почисти. След това обаче проблема с високите обороти докато колата се движи не се оправи, даже като че ли почна повече да се форсира.
Отидох на втори елком. Там човек пак свали и почисти стъпковото моторче, но свали и MAF сензора да почисти. Също така я закачи и на компютър.
Каза ми, че стъпковото моторче е за смяна, но само в мотопфое го имало и било около 250лв.
За моя голяма радост като се взех колата вече не се форсираше и като я настъпя хич не се замисля - направо си пълни оборотомера

Сега оборотите ми пак не падат под 1000, но вече колата се държи съвсем прилично и бяга много повече.
Re: Проблем с оборотите - полудели са
Публикувано: 20 окт 2008, 14:53
от samsung_bg
paci написа:Свали и почсти MAFa.
Свали и почисти клапана за празен ход.
Провери целоста на вакуумните маркучета които са под всмукателните колектори.
toto написа:
Проблемът е решен

Сам неможах да се преборя, но ето какво остана.
Отидох на елком. Там човекът свали някаква трабичка, която беше под колекторните тръби. Тръбичката беше спукана и я смени със здрава. Свали също така и стъпковото моторче и го почисти.
Ами нали ти го написа
paci. Сменят се за секунди тези маркучи.