Смяна на антифриз

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 10:54

Шантава работа... дано да няма проблеми :?
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 10:56

еми за сега няма, даже напротив :D но ако след 2-3 хил км водната помпа ми влезе в жабката ще съдя МП :twisted:

Потребителски аватар
grgeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 31 яну 2005, 13:31
Модел на автомобила: Land Rover Discovery 1, 3,5 V8i
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от grgeorgiev » 06 дек 2005, 11:51

По въпроса за разреждането на антифриза мога да кажа следното:

Добавянето на вода води до повишаване на топлинния капацитет на разтвора. Иначе казано се отвежда повече топлина при равни други условия.
От топлотехническа гледна точка най добре е само на вода, обаче има практически проблеми. Единият е евентуалното замръзване, а другият е корозията.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 06 дек 2005, 12:15

racer11 написа:еми за сега няма, даже напротив :D но ако след 2-3 хил км водната помпа ми влезе в жабката ще съдя МП :twisted:
Да но не ти се налага такъв ремонт, но това със съденето и осъждането в твоя полза трябва да го видя със собствените си очи, защото някой трябва да им натрие носовете на всички некъдърни сервизи и монтьори :evil:

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 06 дек 2005, 12:39

Аз март месец си купих 1л. за доливане от МП. Продадаха ми безцветен,Super Plus Premium, със същата спесификация като оранжевия.Защото оранжев вече не се произвеждал.Ставал и за доливане на син.Ако е така, значи няма проблем синия да се сменя с него.
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 01:46, променено общо 2 пъти.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 06 дек 2005, 13:07

vlad написа:Аз март месец си купих 1л. за доливане от МП. Продадаха ми безцветен, защото червен вече не се произвеждал.Ставал и за доливане на син.Ако е така, значи няма проблем синия да се сменя с него.
е на мен ми казаха, че не предлагат син! и ми дадоха червен/оранжев

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 06 дек 2005, 13:22

Определено още го произвеждат оранжевия след като и на мен са ми сипали от него.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 06 дек 2005, 15:33

"Всички" радиатори са алуминиеви и то доста тънка ламарина, на тях би трябвало най-бързо да и влияе антифриза *00147* !
Май ще излезе голяма глупост, това с цвета на антифриза *072* !
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 06 дек 2005, 16:03

Polly написа:Определено още го произвеждат оранжевия след като и на мен са ми сипали от него.
Не ги знам, така обясниха.Мен ме учуди мнението им , че може да се долива и на двата цвята без проблем, нямало да се пресече.
*00118* Пробутали са ти от залежалата партида в Кьолн =)):
/шегичка/
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 01:43, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 06 дек 2005, 17:28

vlad написа:
*00118* Пробутали са ти от залежалата партида в Кьолн =)):
/шегичка/
А на теб да не са ти пробутали дестилирана вода вместо антифриз? В бутилка с надпис " Ford Super Plus Premium"? :lol:

Колеги вместо да гледате какъв цвят антифриз продават и дали го има във Вашия цвят, отворете книжката за колата и погледнете какво пише там, специалисти много има. :lol:
Последна промяна от Polly на 07 дек 2005, 17:16, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 18:06

Ми то точно там пише за това какъв цвят антифриз да се ползва и какъв не, както и наименованията им разбира се!
Изображение

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 06 дек 2005, 19:04

ама има ли значение какъв цвят е? нали трябва да отговаря на определения от Ford стандарт. Все едно да си говорим какъв точно цвят трябва да има моторното масло.
За антифриза пише, че трябва да се разрежда с дестилирана вода и да е по следната спецификация:

Soft/Distilled water with Antifreeze to Ford specification ESD-M87B-49-A
Т'ва става дума за Мондео.
Цвета според мен е само есенция май. :D: Даже и черен да го направят щом е в горния стандарт, значи е ОК :)
Аз в момента карам с безцветен на Форд.
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 дек 2005, 19:34

Така е, аз говорех за фабричните :roll:
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 06 дек 2005, 23:11

Въпроса е в стандартите. Повечето биват сини, зелени и червени. Първите два могат да се смесват - на близка и съвместима основа са, но червения се смесва само...с Soft/Distilled water, както беше писал. Така че спецификацията освен по абревиатура се различава и по цвят.
...Виж за мирис не съм ги душъл :wink:

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 07 дек 2005, 17:02

Не знам, какво толкова важно има в цвета на антифриза (особено при кола втора употреба). Няма как да си сигурен този преди теб какъв цвят е слагал (това май не го пише и в сервизната книжка на текущите ремонти). Антифриза си е някаква химия, коята формула най-често е еднаква (даже съм почти сигурен) въпроса е с каква концентрация (на самия концентрат, малко тъпо звучи но съм много зле с химичните термини) е и оттук идва и температурния диапазон- някои антифризи замръзват на една темп други на друга. Въпроса е да е качествен, да не е менте. Ако се разрежда винаги е най-добре да е с дестилирана вода и това е защотото дестилираната вода е без каквито и дабило примеси (хлор, некви утаики и т.н. обичаъни за чешмяната вода) заради самия ДВГ, а не защотот специално антифриза го изисква. Всеки който познавам с автомобил кара само с концентрат, и единствения проблем, е че той как да кажа е по-мазен от водата и по-лесно намира от каде да излезе (течове) при по-стари коли.
Просто е добре на 1-2 сезона да се сменя заради температурната "обработка" която получава по време на работата и срока на годност може да изгуби част от свойте своийства.
Относно това как да изкараш и последната капка от старата течност, толкова трябва да се притесняваш само ако си сигурен че в колата има всичко друго но не и вода и/или антифриз.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта