Страница 1 от 2

Смяна на масло в скоростите

Публикувано: 06 дек 2005, 10:00
от racer11
Искам да си сменя маслото в скоростите профилактично. Възможно ли е това да стане без демонтаж на цялата скоростна кутия? Или с по-сериозно изсмукване ще стане?

Публикувано: 06 дек 2005, 10:28
от cossy
Ами с изсмукване ставало, аз доста спорех с един майстор, че не може така да се изчистят отаййките, ама и той много спореше и накрая... почти ме убеди. Митко също пишеше, че така правели... ти от къф зор ше я сменяш :) Да не ти "похъркват" скоростите :?

Публикувано: 06 дек 2005, 10:33
от miromtkz
Има един доста по-лесен начин. Пробиваш скоростната отдолу и оставяш пробка. На мен ми го предлагаха , работел, но аз лично не съм пробвал.

Публикувано: 06 дек 2005, 10:35
от cossy
Ако си сигурен в човека който ще ти го прави-може, ама иначе не бих...

Публикувано: 06 дек 2005, 10:37
от nld
Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....

Публикувано: 06 дек 2005, 10:38
от racer11
cossy написа:Ами с изсмукване ставало, аз доста спорех с един майстор, че не може така да се изчистят отаййките, ама и той много спореше и накрая... почти ме убеди. Митко също пишеше, че така правели... ти от къф зор ше я сменяш :) Да не ти "похъркват" скоростите :?
е не ми хъркат, но на студен двг влизат с една идея по-трудно. пък и колата е седяла 18 месеца без да се кара :shock:

Публикувано: 06 дек 2005, 10:41
от racer11
nld написа:Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....
при мен пробката е отзад, така че трябва да я кача на някакъв баир...а пълненето защо да е трудно - те маслата за скорости ги продават в туби с едни дълги маркучи...освен ако не си срагал наливно

Публикувано: 06 дек 2005, 12:55
от aaleks
Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.

Публикувано: 06 дек 2005, 13:43
от nld
Точно това направих и аз, но проблема си остана, добавка му слагах, но пак вие леко тоя кашон

Публикувано: 06 дек 2005, 13:46
от racer11
aaleks написа:Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.
проблема не е в наливането, а в източването!

Публикувано: 06 дек 2005, 14:05
от petkoff_pl
Тази джажа за какво и и ако се развие тя няма ли да изтече маслото

Изображение

Публикувано: 06 дек 2005, 14:13
от racer11
явно ще поясняваме :D

На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става. Има метод с изсмукване с машина за масло, но е бавен и в повечето случаи не изсмуква цялото масло. За това питах за някакви идеи/опит. Май само това с допълнителната пробка ми хареса, но си мисля, че е опасно - може да влезнат стружки в скоростната кутия, или пък при пробиването да се нарани нещо...

В крайна сметка май ще свалям цялата кутия :x :x :x

Публикувано: 06 дек 2005, 15:17
от aaleks
racer11 написа:
aaleks написа:Празна туба от силикон-без пари, маркуч-1лв. и приспособлението-"пистолет"-2.5лв. Малко фантазия и пълниш скоростната кутия.
проблема не е в наливането, а в източването!

nld написа: Аз си го смених сам, качих едната страна на тротоара така че да има наклон и се източва. Пълненето обаче е мъка....
Та за това обеснявах как може да се пълни *0031* *00142* !

А за празненето ще питам жената =)): .

Публикувано: 06 дек 2005, 19:59
от batdin
Е, понеже сте отворили подобна тема-нека се възползвам и аз.
Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).

Публикувано: 06 дек 2005, 22:02
от demiro
То racer11:
На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става.
Защо ли тъпите инжинери на Форд не са оставили пробка за изливане.Ами именно защото не са тъпи и са предвидили че маслото е годно за целият ресурс на двигателя и по-скоро всичко друго ще се скапе но това масло няма да промени свойствата си :!:
Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно :lol: :lol:
Успех!

Публикувано: 07 дек 2005, 08:15
от Polly
batdin написа:Имам теч от гарнитурата на скоростната кутия.Не,че буквално капе,но капака винаги е силно и прясно омаслен.Не знам откога е проблема,защото колата я взех така.Някой сменял ли е такова нещо и горе-долу колко излиза?(Предполагам,че това ще включва и смяна на маслото).Не знам докога мога да карам така,защото не доливам (не знам какво е маслото вътре и не искам да го пресека).
Ако капака винаги и силно и прясно омаслен и няма как да разбереш колко масло има вътре най-добре я закарай да ти ги сменят, от лични наблюдения както си капе по малко в един момент започва да капе доста, но ако не оставя много големи петна под колата, не е толкова страшно. Сменяла съм преди такова нещо- семеринг и масло, но на авт. скоростна кутия, малко скъпичко излиза, ако са оригинални частите /Мотор Крафт / и масло ФОРД за скоростни кутии, но зависи от цените на маслото и гарнитурата, която ще сложиш.

Публикувано: 07 дек 2005, 09:23
от racer11
demiro написа:То racer11:
На моята скоростна кутия, както и на повечето фордовски след 86 г, "пробката" служи за проверяване на нивото на маслото в скоростната кутия. След като се развие пробката, маслото трябва да е до долния край на дупката. Както вече се досещате, от там източване не става.
Защо ли тъпите инжинери на Форд не са оставили пробка за изливане.Ами именно защото не са тъпи и са предвидили че маслото е годно за целият ресурс на двигателя и по-скоро всичко друго ще се скапе но това масло няма да промени свойствата си :!:
Съвета ми е -Ако нямаш течове по-добре не го пипай.А между другото всеки колега с Мондео ще ти каже,че сутрин има такова усещане за по-трудно включване на първа/нормално/.
Предната ми Сиерка я продадох на 20 години и 450 000 км. и скоростите си се включваха с един пръст,без да сменям маслото в кутията.И мен преди година ме беше обхванала някаква параноя да го сменя на Моня,но сега като си помисля само и ми става смешно :lol: :lol:
Успех!
аз знам, че маслото е за целия живот на автомобила, но се притеснявам от това, че колата не е карана дълго и то може да е загубило свойствата си.А иначе и при мен се вкл с един пръст скоростите - просто сутрин е с пръст и 20% :D - сигурно е нормално

Публикувано: 07 дек 2005, 11:52
от cossy
Ами явно е нормално, защото и при мен е така :roll:

Публикувано: 07 дек 2005, 18:11
от NIKJAMa
При мен като е студено колата се опитва да тръгне напред като я запаля без да е на скорост. И аз се чудя дали ново масло ще е по рядко когато е студено?

Публикувано: 07 дек 2005, 21:19
от kEFi
NIKJAMa написа:При мен като е студено колата се опитва да тръгне напред като я запаля без да е на скорост. И аз се чудя дали ново масло ще е по рядко когато е студено?
...струва ми се, че не в маслото е причината....