Смяна на съединителя на Фокус

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от JoroM » 27 окт 2008, 22:46

Cлед повече от 20к км издевателстване върху съединителя на Фокуса, той най-после се предаде на 170к км общо...
Решил съм да си го сменям сам, щото имам опит със смяната на съединителя на Ориона, но искам да разбера има ли нещо по-сложно и специфично в смяната на съединителя на Фокуса спрямо Ориона?
Някъде бях чел че са със хидравлика, а не със жило...някакви тънкости някой знае ли?
Също препоръчаите добра марка за диска.
Ако някои може да даде link към ръководство за ремонт на Фокус ще съм му много благодарен, че сервис мануала които има във форума е повреден и акробата не може да го отвори.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от debug » 28 окт 2008, 13:50

http://torrents.ru/forum/viewtopic.php?t=557634 Ще ти трябва регистрация (безплатна) ако нямаш до момента...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от JoroM » 29 окт 2008, 01:45

Мерси колега, само че се отказах да сменям съединителя сам, щото е дооста по-сложно отколкото при Ориона: сваля се магарето, трябвало да се вдигне колата на подемник а двигателя да се подпре отдолу...абе щом в един сервиз ми отказаха ремонта, въпреки че първоначално всичко беше ОК, обаче като я вдигна на подемника и взе да пее друга песен майстора.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от AlexP » 29 окт 2008, 09:02

Ако е като на Мондео, няма нужда от подемник. Трябва канал и греда отгоре да се закачи лебедка на нея. Свалят се гърнетата, щангите на скоростният лост, стартера и куп други неща. Магарето може да не се вади на цяло а само да падне към 15-20см надолу. За целта се приготвят предварително дълги болтове, които се слагат на мястото на оригиналните болтове на магарето. Скоростната кутия (MTX-75) е много тежка и трябва много да се внимава като се вади. Не е трудно, но има много работа. Доста повече от на Орион. Аз си го направих сам и спестих 120лв, но по-важното е, че направих всичко както си му е реда (почистих, смазах и т.н.).

jelev_st
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 11 май 2008, 17:39
Модел на автомобила: ford focus 1.8tdi
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от jelev_st » 05 ное 2008, 17:54

кой казва че трябва да се сваля магарето!будалкат те за пари .кутията се сваля без проблеми .аз на моят фокус сменях съединителя в домашни условия на всичко отгоре без канал и цялата работа отнема 5-6 часа

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от TOLIO » 10 ное 2008, 22:39

магарето не се сваля
а скоростите са елементарни
само внимавай с щуцера на
лагер помпата да него счупиш

Потребителски аватар
iv4oto76
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 29 юни 2007, 00:46
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Местоположение: Pleven
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от iv4oto76 » 12 ное 2008, 21:25

ето тук можеш да видиш снимки на целия съединител http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 69#p174169" onclick="window.open(this.href);return false; моя съвет е да си купиш марка LUK и внимавай с палците отгоре на скоростната кутия да не ги разместиш щото после пада голяма настройка. Аз моя го сменях в сервиз и отне един ден от 8.00 до 5.00 на двама майстора които заеха какво правят. Ако ще го сменяш сам се настрои поне за два три дена ремонт - Успех

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Смяна на съединителя на Фокус

Мнение от JoroM » 04 авг 2017, 00:01

След 9 години (от които последните 5 - с турбо) и 80+ к км, съединителя който сложих 2009 г. се предаде! Тогава сложих LUK. Сега се чудя дали пак да сложа комплект LUK, но без лагер-помпа! Комплекта който сложих навремето имаше и лагер-помпа, сега не мисля да я сменям! Но се чудя дали качеството на тази марка е същото като преди... Как са LUK спрямо Sachs, Valeo като качество, сега? Кое Валео е читавото, че доколкото си спомням май имаха и някакво съмнително корейско производство...Някой знае ли дали широчината на феродото при различните марки за фокус 1,6 е различна... Примерно при vw 1,8Т Sachs са с по-тясно феродо от LUK с 5-6 мм, затова и взех LUK за аудито ми, което е 100+ коня над сток мощността си, и съединителя държи! Дебелината на феродовия диск беше еднаква, притискателните дискове бяха с еднаква широчина на контактните повърхности, но широчината на феродото на двете марки дискове беше различна! Тук ще подходя по същия начин и ще избера диск с по-широко феродо ако различните марки предлагат феродов диск с различна широчина на феродото. LUK от Eврото, добър вариант ли е?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 78 госта