Страница 1 от 3
Високи обороти на свободна
Публикувано: 02 ное 2008, 16:36
от Herr Flick
Здравейте. Имам Фиеста 1.25 Zetec, 98 г, бензин. Проблемът ми е следния. Когато карам (най-вече извънградско, но понякога в града, което е още по лошо) и освободя от скорост, оборотите на колата от 1500 рязко се качват на 3500/4000. Коментирах с познати и те ми казаха, че ламбда сондата подава грешен сигнал до двигателя и той започва да форсира. Дадоха ми съвет да изключа за няколко минути акумулатора и по този начин да се рестартира самият компютър. Това действа, но е за кратко време.
Та въпросът ми е, възможно ли е причината да е в тази сонда или става въпрос за нещо друго? И има ли опастност за колата ако продължа да правя този номер с рестарта?
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 02 ное 2008, 20:43
от dimotaxi
Моя съвет е вместо да гадаем да отидеш да ти закачат колата на стенд и ще разбереш ламбда ли е ,някой датчик ли е,чиста работа-15-20лв.Поне ще знаеш какво е.....! >:D<:
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 02 ное 2008, 22:17
от tankovbg
Освен да гори по вече няма опасност, провери си датчика за скорост, намира се отзад на скоростната кутия където излиза жилото за километража, почисти буксата с контактен спрей.
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 03 ное 2008, 08:52
от toto
Моята фиеста правеше същото. Свали и си почисти дебитомера (датчикът който е на тръбата от въздушния филтър към двигателя). С някакво спрейче се почиства, не знам точно какво, но колегите сигурно могат да помогнат. При мен се оправи проблема след като почистиха този датчик.
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 04 ное 2008, 18:57
от nino217041
dimotaxi написа:Моя съвет е вместо да гадаем да отидеш да ти закачат колата на стенд и ще разбереш ламбда ли е ,някой датчик ли е,чиста работа-15-20лв.Поне ще знаеш какво е.....! >:D<:
kажи къде да отида на стенд за толкова парички?или поне препоръчай къде да отида?извинявам се че използвам на колегата темата.
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 04 ное 2008, 20:45
от Bijutera
от ламбда сондата е.Но пък са особено високи оборотите,обикновено като полудее дава около 2-2500 оборота на празен ход,при теб и доста високо,но все пак си мисля че е от нея

Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 04 ное 2008, 21:11
от venom4o
Може да е от всичко.. Може да е от VSS сензор.. може да е от МАР сензор ако има такъв..МАФ сензора също както каза колегата.. ТПС-а може също да е виновен.. Само диагностика.. Дано не е нещо скъпо само..
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 04 ное 2008, 22:02
от spb
Провери си вакумните маркучи под смукателния колектор
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 05 ное 2008, 08:43
от ivailo rachev
(herr flick) ако искаш да си закачиш колата на стенд върви долу в търговска база има едно момче там закарах и моята 25лв. е цаната и аз съм много доволен

Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 08 ное 2008, 21:19
от Herr Flick
Благодаря на всички за съветите. Днес ходих на диагностика (20.00 лв) и уреда показа, че колата е добре. Майстора каза да му я закарам точно когато се появи проблема. Да, обаче той се появява, когато си реши и докато отида при него вече може да се е оправила. Засега ще карам така.

Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 09 ное 2008, 10:09
от samsung_bg
samsung_bg написа:Вече списъка със възможните причини ще си го направя в едно файлче:
1. Почистване на Клапана за Празен Ход.
2. Почистване на МАФ-а.
3. Почистване на потенциометъра на дроселовата клапа.
4. 3-те маркуча на вакуума под пластмасовите колекторни тръби - дали няма някой нацепен?
Накрая един ресет на компа и ти си човека
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 13 ное 2008, 19:51
от sobis
Herr Flick написа:Благодаря на всички за съветите. Днес ходих на диагностика (20.00 лв) и уреда показа, че колата е добре. Майстора каза да му я закарам точно когато се появи проблема. Да, обаче той се появява, когато си реши и докато отида при него вече може да се е оправила. Засега ще карам така.

М да...като отидеш и всичко е вред. Е да ама не...и аз имах същия проблем като тебе. На моменти на празен ход, колата се сдухваше...на оборотомера незнам как не му се откачи стрелката само
Откачих акумулатора, пооправи се малко, но оборотите пак са високи. Та днеска имах малко време и разглобих монотрагедията. Изчистих моторчето и напръсках всичко що ми беше пред очите с WD40, МАП-а и него смъкнах и него чистих. Сглобявам, паля всичко ОК. Правя едно кръгче, газ колкото може. Преди при включване от 4 на 3 с цел ускорения забиваше муцуната яко. Сега всичко си е ОК, върви като нова
Та преди малко слизам и викам да припаля да видя кво е положението, че е студена. Паля и хоп, оборотите пак играят. Варират от 300 до 1400...аха да изгасне и се вдигнат до 1400. Гледам под капака, буталото което натиска жилото постоянно се прибира и подава наново, което води до играенето на оборотите.
Та въпроса ми е към хората които знаят за кво става въпрос и са разглобявали тва чудо на инженерната мисъл

Им 4-ри кабела влизат в него. червен и черен са ясни...плюс и маса. Но има жълт и още един, непомня цвета му. Та тези за какво са и на къде отиват и кой казва на това моторче колко да се подава и прибира (ясно ми е, че ЕКУ-то). Но ме интересува ЕКУ-то точно от кой датчик взима информация за работата на това моторче, и къде се се намира този датчик. Че ме съмнява, че тай ебава пейзажа и затова туй моторче го хващат лудите
И друго, целия тоя зор е докато загрее колата. След това няма проблеми никакви, колата си работи нормално, гори нормално.
Форд Фиеста 1.1 Монотрагедия 92г. CLX
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 13 ное 2008, 20:01
от dimotaxi
Щом само на студено се побърква си провери датчика за температурата на двигателя,той се намира отзад-под смукателните колектори!
От него взима инфо и като е студена подава повече гориво.....
И при мен сутрин палеше трудно играеха оборотите и като загрее е ток,смених датчика и всичко е на шест! >:D<:
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 13 ное 2008, 20:30
от sobis
dimotaxi написа:Щом само на студено се побърква си провери датчика за температурата на двигателя,той се намира отзад-под смукателните колектори!
От него взима инфо и като е студена подава повече гориво.....
И при мен сутрин палеше трудно играеха оборотите и като загрее е ток,смених датчика и всичко е на шест! >:D<:
Мерси колега, при първа възможност ще го сменя >:D<:
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 22 ное 2008, 10:10
от flying7777
И аз имам подобен проблем ,само че с Фиеста 93г. 1.3ми(J6B двигател)
Проблемът е следният: При освобождаване от скорост оборотите не падат. Спирам и веднага падат до нормални за празен ход. След като двигателят се затопли задържането на оборотите е само за 2-3-4 секунди и си падат до нормални. По принцип карам на газ ,но и на бензин проблемът си го има , и даже е по-ясно изразен и дори се наблюдава покачване на оборотите със 100-200-300, при изключването от скорост.
Поизчетох подобните проблеми из форума (много са

)но не открих(или не съм могъл

) отговор за подобен с моя двигател. Благоддарен съм на всякакви мнения и препоръки.
Ре:Високи обороти на свободна
Публикувано: 08 дек 2008, 17:19
от Петко_М
Здравейте пиша Ви тъй като имам тривиалния форд проблем, а именно повишаване на оборотите. Количката ми е Фиеста 96г.Нямам оборотомер, но по звука на колата усещам че оборотите ми хвърчат във въздуха.Накратко имам следните симптоми:
- сутрин винаги пали от втория път(при първия път пали и гасне)
- ако потегля когато не е загряла ми се случва да ми паднат оборотите и колата почва да сяца сякаш съм пуснал рязко съединителя
- като дам малко повече газ обороти се вдигат, но после не падат
- много пъти когато натисна съединителя оборотите също се вдигат
- понякога като затисна хубаво газта и като я пусна оборотите рязко падат и колата направо гасне
- в редки случаи ми е гаснала и на светофар докато чакам(на свободна без газ)
- разходът ми извънградко е около 7.5-8л/100, за градско незнам точно, но доста
- колата е много шумна вследствие на цялата история
- имам някакво ключе, което виси под волана, но не го знам за какво е.рекох да го пробвам и то в движение и какво...установих че оказва влияние върху оборотите - като го натисна и направо падат - но само за момента, после пак същото
Изчетох доста неща във форумите, но ако някой ми подскаже с кое първо да започна ще съм много благодарен.
Да добавя че когато я купих я карах на компютърна диагностика - казаха ми колата е тип топ, въпреки че оттогава съм дал още 2500лв по нея, а съм я взел юни тази година. Абе трагедия
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Публикувано: 08 дек 2008, 17:28
от samsung_bg
Петко_М написа:...
Изчетох доста неща във форумите, но ако някой ми подскаже с кое първо да започна ще съм много благодарен.
Да добавя че когато я купих я карах на компютърна диагностика - казаха ми колата е тип топ, въпреки че оттогава съм дал още 2500лв по нея, а съм я взел юни тази година. Абе трагедия
Започни с профила си, напиши в него какъв е двигателя, купето(96г има МК3 и МК4)
Ако двигателя ти е Zetec прегледай най-напред трите маркуча под всмукателните колекторни тръби(пластмасовите).
Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Публикувано: 09 дек 2008, 12:22
от Петко_М
Започни с профила си, напиши в него какъв е двигателя, купето(96г има МК3 и МК4)
Ако двигателя ти е Zetec прегледай най-напред трите маркуча под всмукателните колекторни тръби(пластмасовите).
Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.[/quote]
Двигателя ми Ендура 1.3бензин 60кс, а за останалото ще ти пиша довечера че сега съм на работа
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 09 дек 2008, 13:14
от resistor
Аз също ходих на диагностика и не намериха никакви проблеми - при мен го прави извънградско като освободя по инерция. Като спра колата веднага се успокояват оборотите - предполагам че е датчика който отчита дали е в движение колата но не го знам къде е и евентуално чисти ли се нещо по него и така. Прочетох че клемите му е добре до се почистят но това го направих и промяна няма. Бях го откачил за няколко дни и тогава нямаше проблеми с оборотите - това е решение но не искам да си "побългарявам" колата.
Re: Високи обороти на свободна
Публикувано: 09 дек 2008, 13:52
от samsung_bg
resistor написа:...
предполагам че е датчика който отчита дали е в движение колата но не го знам къде е
...
Бях го откачил за няколко дни и тогава нямаше проблеми с оборотите
...
Е, как го направи тоя номер? Не знаеш къде е датчика, пък го откачи..... и работата се оправи
