Страница 1 от 1
оправи си ...
Публикувано: 14 ное 2008, 21:35
от diesel1.6
Извън темата е, ама си оправи вала, ако са ти ниски гърбиците.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.
Re: масло за двигателя
Публикувано: 17 ное 2008, 15:30
от 15W40
diesel1.6 написа:Извън темата е, ама си оправи вала, ако са ти ниски гърбиците.
Това пречи точно в ускорението, и колата става само за извънградско спокойно каране.
Благодаря за съвета, колега, аз валът съм го предвидил направо с комплект верига, зъбни колела и обтегач...само пари да има

Re: масло за двигателя
Публикувано: 17 ное 2008, 16:20
от HACKO
Ами при тебе тракането не е от вала ами от кобилиците и не зависи от маслото защото си с механични повдигачи.
Re: масло за двигателя
Публикувано: 17 ное 2008, 16:38
от 15W40
HACKO написа:Ами при тебе тракането не е от вала ами от кобилиците и не зависи от маслото защото си с механични повдигачи.
Добре де, какво трябва да сменя в такъв случай? Аз по принцип имам само обща представа за ДВГ, и като ми казаха, че бил с долно-разположен разпределителен вал и... бях в шах с пешката

.
ПП към модераторите - sorry за офтопика

Re: оправи си ...
Публикувано: 17 ное 2008, 20:50
от HACKO
Точно така, с долен разпределителен вал е. Това се води за остаряла система, но има и преимущества, по-голяма дълготрайност на вала. Недостатък е по-сложно устройство, има повече елементи.
При твоя двигател, както и на 99% от останалите фиести, тракат клапаните, защото във контактната повърхност на кобилицата с клапана се образува вдлъбнатина вследствие износване. Поради това когато се регулират, пластината попада между клапана и неизносената повърхност и така се получава грешка, въпреки че според пластината луфта е точен в действителност луфта е голям. За да се избегне това, най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност. След последващ монтаж и реглаж тракането изчезва. Освен шума износването променя и фазите на газоразпределението . Ниското разположение на разпределителния вал способства за много по-доброто му мазане и вследствие на това износването му е в пъти по-малко от това на горно разположените валове. Поради това най-вероятно няма да имаш нужда от смяната му.
Re: оправи си ...
Публикувано: 18 ное 2008, 11:48
от 15W40
Благодаря за детайлния и изчерпателен отговор, колега! Най-малкото, спести ми покупката на нов вал

. Тия дни, като се поосвободи "личния доктор" на фиестата, ще я отворим и оправяме.
П.П. ако пък се занимаваш професионално (и ти се занимава), другия път като се прибирам до Хасково може да намина, да застържем тия кобилици

Re: оправи си ...
Публикувано: 18 ное 2008, 12:16
от HACKO
Не се занимавам професионално с ремонт, но ако няма кой да го направи мога да те насоча.
Най-вероятно няма да ти се наложи да сменяш вала, поради описаните причини, но все пак като се разглоби и прегледа ще се знае със сигурност. Не съм привърженик на купуването на части преди да се види в какво състояние са старите (изключвам нещата които се подменят на определени км.).
П.П. Да беше писал в профила че си от Хасково, че тука не сме много.
Re: оправи си ...
Публикувано: 18 ное 2008, 21:10
от evg2
"най-елементарно кобилиците се свалят и се пристъргват на шмиргел докато се получи равна повърхност."
Наско
Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
Re: оправи си ...
Публикувано: 18 ное 2008, 21:29
от HACKO
И защо???
Re: оправи си ...
Публикувано: 19 ное 2008, 09:22
от 15W40
evg2 написа:Не става на шмиргела,много е хипотетично..........почти мал-шанс, да не объркваме децата!
Е, чак пък мал-шанс, нали все пак след пристъргването ще се прави и реглаж? Пък и ако човекът, който ще ги пристъргва няма да съм аз, а някой с опит, вече не е толкова "хипотетично".
Re: оправи си ...
Публикувано: 19 ное 2008, 20:20
от evg2
Щото и вала и кобилиците имат повърхностна закалка /циментация/в участъка на сработване/приплъзване/ на детайлите като се износи тоя слой всяка друга механична обработка за шлайфане и полиране на тия участъци е временна и краткотрайна.......за това

,променя се и хода на пружините натягащи повдигача,променя се от там сработването на клапана към леглото а говорим май-за дизел,нече не се прави и така но това не е Московец-412.
Re: оправи си ...
Публикувано: 19 ное 2008, 21:02
от diesel1.6
Зависи кой двигател обсъждаме - някои имат повърхностни обработки, други са си еднородни. Разпределителните валове би трябвало да са обравотвани обемно за да държат на износване дори и след години.
Това лесно се проверява - мери се твърдостта на повърхността и вътре, в лом или на износено място. В сервиза за глави рапределителните валове ги зашмиргеляват на око, но на машина, която осигурява някакъв контрол на повърхността. Останалото си го довършва повдигачът

.
Мисля, че е възможно оправянето на гърбицата с примитивни средства и с ясна идея какво става.
Re: оправи си ...
Публикувано: 19 ное 2008, 21:30
от evg2
Обемна термообработка на детайли за двг.в лекия сериен ценови клас дето сме ние просто няма.

тоя начин на работа е архаизъм,това ми е идеята на цялата тирада,приятно ми беше да по-чатим
