Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от venom4o » 20 ное 2008, 22:03

Здравейте колеги.. дилемата е следната.. мотора си го преместих сам от едната ми кола на другата.. самия мотор е перфектен .. Има компресия и си върви ,но след слагането се появи следния проблем.1-во помпата от стария мотор беше по слаба като налягане и се оказа ,че е заминала.. Колата заглъхваше много яко.. В един момент се форсира супер... Върви идеално до 6000 в следващия едвам развива 3000. Започна се от там.. Смених горивния филтър.. Ефект нулев- стария беше затлачен.Смених резервоара и си сложих помпата от ДОНС която си е за този мотор и старият собственик е сменил със оригинална преди 2 години.Работата и поведението на мотора са същите.(Да допълня - мотора работи с идеален празен ход -925 оборота нагласени на стенд в Мото Пфое. НЕ прекъсва..)Реших ,че е от регулатора за налягането на горивото - пробвах с такъв от друга кола пак не иска.Накрая свалих гаривната рейка и махнах и безтова неработещият възвратен клапан на входящото гориво както и сложих и други дюзи за които със сигурност знам ,че са читави.Колата започна да да се форсира по добре , по адекватно слушаше педала..Вече има мощност в нискте обороти (От проби докъсах вече скъсаното гумено каре от лада което и без това ще сменя с такова от Сиера :mrgreen: ) , но като достигне 4000 оборота където моторът ускорява най добре до максималните за него 6000 няма мощност просто не ускорява.Закачих помпата на колата на един манометър и давайки 10-тина пъти на контакт на загасен мотор налягането стигна 2.4 бара като това беше максимума му. Въпроса е на какво МОЖЕ да се дължи загубата на мощност ? помпата ли не прави нужното налягане? Все пак я пробвам при загасен мотор! Компютъра ли е виновен ? каква е причината?
едит: това което забравих да попитам е възможно ли е целия проблем да е от възвратния клапан на входящото гориво? Защото колата пали само след като дадеш поне 10 пъти на контакт за да подкачи.Идеята е дали изпълнява друга функция освен да държи горивото в мотора след като го изгася за да запали по бързо или ?
Последна промяна от venom4o на 06 дек 2008, 10:13, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от cocoff » 20 ное 2008, 22:39

Казваш, че си сменил филтъра и регулатора, а ефект няма, остава помпата. Не е зле да се измери батерията при над 4000 об., както и падът на напрежението по веригата на помпата-поотделно от "-"на батерията до "-" на помпата и от "+"на релето до "+"на помпата(при натоварена верига), ако са над 0.1V причина са тоците, а помпата е доста чувствителна към тях.
Функцията на възвратният клапан според мен е само да поддържа налягането в системата при изключена помпа.
Последна промяна от cocoff на 20 ное 2008, 23:07, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от venom4o » 20 ное 2008, 23:06

cocoff написа: Функцията на възвратният клапан според мен е само да поддържа налягането в системата при изключена помпа.
И аз така мисля ,но ще го сменя и ще си върна мойте си дюзи.. Тия дни ще ги нося при един Авер да ги изчисти.. и доно да се оправи.. а за бензина с 10 литра съм я оставил колата мисля ,че и стигат да работи .. наистина остава само помпата.... :(:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от venom4o » 21 ное 2008, 19:23

Колеги пак започна да се държи все 1 няма бензин а си има.. Егати играта с тази кола.. Може ли да се окаже ,че е компютъра? Да заглъхва така?

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от pav4o » 21 ное 2008, 20:47

Колега, не зная дали имаш катализатор, но ако имаш хвърли му едно око, да не би да се е разпаднал и да е подпушил тръбите на гарнето и за това да не ти се форсира _friends_
Поздрави :)
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от venom4o » 22 ное 2008, 13:31

нямам избушени са.. Вече не след 4000 ами пак стария номер започна- Пали колата подкачва бензин работи 300 метра като не върви в високите както трябва след това заглъхва няма форсаж, и неиска да тръгне.. Полудявам всичко пробвах от какво може да е това?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от cocoff » 22 ное 2008, 14:36

Чети внимателно, няма да потретвам :)
1. Износена помпа.
2. Слабо напрежение към помпата
3. Механично запушване по магистралите, бенз. филтър или филтърана помпата.
Освен измерванията, които ти споменах по-горе, направи динамичен тест, т.е. мери налягането при работещ двигател. После запуши за кратко обратния маркуч-налягането трябва да се вдигне почти двойно.
При работещ двигател откачи вакуумното маркучле към регулатора.При изправен регулатор налягането трябва да се вдигне
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
mutodi
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 30 май 2008, 13:55
Модел на автомобила: escord 1993 1.6 16в
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от mutodi » 22 ное 2008, 14:43

колега при моя форд беше горе долу същото на 4000 оборота колата забиваше. и така стигнах до решението че дебитомера ми се скапал почистих го и колата стана пушка .. пробваи с това тарси у форома за дебита и ще разгледаш добре темата и така успех от мен

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от venom4o » 22 ное 2008, 14:47

Колега моя мотор няма дебитомер.. ИМам TPS sensor , MAP sensor , датчик за положението на коляновия вал и моторче за ниските.. Всичко пробвах.. ИМам една Дроселова клапа с ТПС ще пробвам с нея... белкем се оправи.Може и ЕСУ-то да се е сбозило...

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Загуба на мощност след 4000 оборота Сиера DOHC

Мнение от venom4o » 24 ное 2008, 19:12

Малко ъп по темата .. Днес не бях давал колата на контакт и нарочно извадих маркуча от рейката и установих ,че системата си седи без никакво налягане. Май накрая целия проблем ще се окаже от смешното клапанче преди рейката.Колегата Viksata ще ми го даде и до два три дена ще направя и диагностика.Ще напиша от какво е най накрая :D

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от venom4o » 06 дек 2008, 10:38

Колеги просто незнам какво е.. оказа се ,че това не е клапанче.. Други колеги ми казаха ,че техните коли работят и без него.. Искам да попитам има ли значение фактът ,че при местенето на мотора оставих старите горивопроводи защото азд бях с ОНс а при него те излизат от дясно ка колата а на двувалката излизат отлявата страна и аз отдясно със маркучи съм свързал тръбопроводите със мотора.. данеби това удължаване на пътя на бензина да се окаже отговор на мойте мъки? Свързал съм ги със 12 барови бензинови немски маркучи Марка семперит или нещо такова..Просто незнам какво и е на колата и защо не иска да върви.. Пробвах с други дюзи , с друг регулатор за налягането , с друга помпа съм която си е от този мотор и е изпробвано ,че достига до 4 бара..Правих компютърна диагностика и компютъра няма никакви грешки,с нов горивен филтър съм който си е поставен правилно.. Просто незнам какво е вече честно ви казвам..
Значи такава е схемата на стария мотор
Изображение
и ето такава заводската на двуваловия
Изображение

а това е принципна схема..
Изображение

незнам на какво се дължи това поведение моля ако някой има идея да помага! Мотора си е в час иначе и компресия и всичко има стабилен празен ход и само толкоз...

Потребителски аватар
maistorabg
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
Модел на автомобила: G6A
Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от maistorabg » 07 дек 2008, 10:45

Колега огледай си горипроводите,правото и обратното.
Според мен смуче въздух от някъде,скоба,снадка по мъркучите,прещипан.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от venom4o » 11 дек 2008, 15:52

ЕДИТ: КОЛЕГИ,
Май намерих прословутия проблем.Ще се окаже по елементарен отколкото си мислех.Така. При сиера ОНС Ефи тръбите за бензинопровоа излизат от дясно като застанеш пред колата а на ДОНС от ляво...Аз от дясно на ляво съм прекарал тръбите със гумени маркучи за високо налягане , които на всичко отгоре съм купил маркучи със 1 да не кажа и 2-3мм по широки отколкото ми трябва.За завършек открих ,че щуцера който се захваща към горивния филтър който също смених поради факта ,че стария го продадох със мотора, та сложих какъвто намерих.. оказа се ,че новия щуцер диаметъра на тръбичката му е 2 пъти по голяма от на оригиналния щуцер.Еми който е учил физика може да прецени непредвидени за помпата метър и половина дължина +2-3мм по голямо сечение колко по голям обем трябва да пълни помпата получих ,че имам метър и половина повече път както и 46 см3 по голям обем от предвидения за помпата.. пълвоначано си мислех ,че този метър и половина може да се пренебрегнат тъй като става въпрос за система под налягане но предвид факта ,че маркучите са различни вече мисля ,че не е така!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от DTM » 12 дек 2008, 10:45

Това което казваш, би било валидно при първоначално напълване на системата. Т.е. на помпата ще и е нужно малко повече време, за да създаде необходимото налягане във вече увеличения обем. След като системата вече е пълна с гориво, не би трябвало да е проблем за помпата да поддържа определеното и работно налягане. Явно налягането пада и тя не смогва да го поддържа в определени граници, да не би дебита и да не е достатъчен?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от venom4o » 12 дек 2008, 17:09

Донякъде си прав но ще ти кажа къде бъркаш.. колата работи само в ниските.. Защото помпата смогва да прави някакво налягане- като настъпя педала и стане "яката раУта " в мотора, тя няма как да смогне да го прави това налягане защото има почти 3-но по голям обем (играх си да го пресмятам по формулата за обем на цилиндър - V=Pi.r2.l като Л ти е дължината)Налягането на горивото се получава когато то се опира в стените на маркучите.ТЯ пак прави 3 бара ,но доста по бавно защото пълни доста по големия обем.Пасва точно с поведението на колата.. Прави в началото като паля налягане (защото давам доста пъти на контакт за да напълни всимко)и като запаля колата и тръгна след 300 метра няма никакво налягане... Мислех си ,че е от тока на помпата ама не е от него в крайна сметка тя си работи идеално и прави 3 бара
едит: колега забравих да кажа ,че пробвах с 2 помпи едната от които е работил мотора с нея преди да го преместя на това купе...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от cocoff » 12 дек 2008, 17:20

Веноме, криви са ти сметките. По-дебелите маркучи ще удължат само времето за първоначално напълване. После решаващ е разходът. Помпата не смогва да ти компенсира разхода (особено при голям товар), а не обема на системата.
Всъщност май повторих DTM :)
Ако регулаторът ти е вакуумен, а ти мериш налягане на изгасен двигател, налягането, което отчиташ е по-високо.
П.П. :?:
venom4o написа: на загасен мотор налягането стигна 2.4 бара
venom4o написа: и е изпробвано ,че достига до 4 бара
venom4o написа: работи идеално и прави 3 бара
:?:
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от DTM » 12 дек 2008, 18:05

Васко гледай сега, прочети пак това което сме написали с @cocoff, закачай манометър-а или там с каквото мериш налягането пали, форсирай и гледай. Не съм запознат в какви стойности трябва да се мени налягането в системата.
Ако налягането е 3атм. (примерно) на запален двигател в принудителен празен ход, като форсираш с колко пада? Ако пада прекалено много става това, че помпата не може да осигури нужния дебит, а не налягане!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от venom4o » 12 дек 2008, 19:23

разбирам ви.Може и да бъркам но установих ,че просто не стига налягане.Когато мерих и показа 2.4 бара не беше правилно измерването.Това няма никакво значение.. Помпата е на 2 години при положение ,че колата не е карана от една смея да заявя ,че е новичка - оригинална бош по каталог си е за този мотор.Със тази помпа колата (комбито което беше донор ) дойде на ХОД от Козлодуй до Банкя...Мотора си работеше идеално и вървеше.1-воначално колата я запалих със външната ми помпа он ОНС която си работеше на моя мотор тя е 2.5 бара ..с Нея колата се държеше по 1 и същи начин.Смених помпата и пак се държеше така и с нейната си 3 барова помпа..Следователно при положение ,че съм пробвал със 2 100% работещи преди това помпи остава проблемът да не е от самата помпа като детайл..Просто със това удължаване което нпарвих УЖ за временно тотално съм объркал горивоснабдяването и сега ще преправям целия горивопровод..
Благодаря ви за времето и за вниманието Като довърша колата ще си кажа дали е станала :D

Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от TOLIO » 12 дек 2008, 19:34

А немислители че момента на впръскване може да е друг данеби компа.да е различен :D:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Проблем с горивопровода на сиера DOHC

Мнение от venom4o » 12 дек 2008, 23:10

компа както и инсталацията са си от онази кола.. Няма значение... ще напиша резултата като сменя тръбите

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта