Страница 1 от 1
Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ
Публикувано: 12 дек 2005, 20:59
от aaleks
Преди час изпълзях из под колата

, причина: все по трудно вклучвах 1 и задна, педала в "кечето" .
Решението бе, че под лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами

!
Успех ако имате същия проблем.
Публикувано: 13 дек 2005, 08:35
от ivboje
Я събери сили и обясни по-подробно- къде е това лостче, втулка гумичка...
става дума за самата ск. кутия или механизма за превключване или самия скоростен лост (в купето)????
Моля дай инфо щото и мен ме мъчи тоя проблем и лошото е че е от време на време без никаква зависимост и ми пречи да открия и отстраня проблема - нямам нищо против да споделя чужд опит

Публикувано: 13 дек 2005, 11:49
от valboy
Този проблем го имам и азе, ако може обяснете да видя дали и на фиестака ги има тези "екстри" за набиване- гумички, втулки, лостчета и пр.

Re: Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ
Публикувано: 13 дек 2005, 13:05
от aaleks
aaleks написа:Преди час изпълзях из под колата

, причина: все по трудно вклучвах 1 и задна, педала в "кечето" .
Решението бе, че под
лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами

!
Успех ако имате същия проблем.
Да, на скоростната кутия.
И така мили деца, на това лосче единият му край е закачен за жилото на съединителя, а другия е захванат за назъбена ос която влиза към съединителя/скоростна кутия/. Като махнете това лосче/законтрено е с болче и гайка/ от оста, на нея/оста/ има нанизана прахо-водозащитна гумичка/калпаче и под него се намира "лошия вълк" тази втулка. В горния й край има ръб/2-3мм/ трябва да опре в кожуха на скоростната кутия, ако пък е опрял без да го набивате, проверете да ли оста не се клати много т.е. вътрешния отвор на втулката се е разбила и оста се разхожда свободно/3-5мм/ във всичките 4 посоки на света. Тогава я сменяте с нова или ви остъргват от "гитинакс"/защо не и бронз/, абе по-добре нова ама до 5-6 лв.
И аз бях там и аз си я правих!
УСПЕХ!
Публикувано: 13 дек 2005, 13:29
от valboy
Благодаря, татееееее!!!!!
при първа възможност ще видя тъз пущина!!
Публикувано: 13 дек 2005, 15:23
от eleena
Тъкмо сме на тема скоростна кутия да ви питам дали енормално-там където влиза лоста за скоростите в скор.кутия има гумено калпаче което е постоянно омаслено-нормално ли е или има пропуск на масло от скор.кутия?
Публикувано: 14 дек 2005, 08:59
от ivboje
пак не можах да те разбера добре
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?
Публикувано: 14 дек 2005, 10:01
от petkoff_pl
ivboje написа:пак не можах да те разбера добре
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?
Човека пише " Преди час изпълзях из под колата " това не ти ли говори нещо

трудно включване
Публикувано: 14 дек 2005, 13:15
от ivo9180
калпачето пази от прах.вода и др. Под него има семеринг Ако има петно под колата семеринга плаче за нов Ако е само омаслено калпачето-няма проблем
Публикувано: 14 дек 2005, 13:43
от frantic
И аз търсих това лосче , но не го намерих:( Можеш ли да го снимаш и да го сложиш във форума?

Публикувано: 14 дек 2005, 14:06
от aaleks
ivboje написа:пак не можах да те разбера добре
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и
рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?
Да, за това рамо става на въпрос /може би рамо е по-точно казано/. Отдолу /да не легнеш по очи, че няма да видиш нищо

/ е по достъпно, а набиването е отгоре.
Незнам дали няма да стане с без да се сваля "рамото", но може да се нарани гумичката.
frantic написа:И аз търсих това лосче , но не го намерих Можеш ли да го снимаш и да го сложиш във форума?
Да, няма проблем, но ще е по-късно днес

.
Публикувано: 14 дек 2005, 16:02
от ivboje
ТОЕСТ, искаш да кажеш, че скоростите се превключват (по точно включват-1 и R)лошо заради проблемна работа на съединителя?
И аз се съмнявах, че има нещо със съединителя - натягах го отпусках го - нищо, понеже се натиска леко не съм си и помислил за втулки.
Ти как го намери проблема? или някой те светна?
Публикувано: 14 дек 2005, 18:16
от aaleks
Снимки днес май няма да има, ще опитам но нещо батерията ми се прее*а

.
И аз първо регулирах съединителя защото много надолу отделяше и го понавих. Понадигна се, но пак си бе тежичек реших, че тоя модел са така. Ама след около някой месец взе да става още по-тежък и пак да отделя по-надолу. Като откачих жилото забелязах, че "рамото" се клати а оста по-малко, и реших че шлиците са се прецакали и предприех действия да смъкна рамото и да го затегна на на ново място където шлиците са по-здрави.
След демонтиранито му забелязах ръжда и реших да смажа оста, махнах гумичката и видях че втулката стърчи тъпо и безполезно, набих я без особени усилия значи там й е мястото.
Та така се самосветнах по въпроса, ама бая време ме мъчаше и накрая неволята, а и по принцип от малък мразя да ми се ровят из колите некадърници, че и да се чудят какви пари да ми поискат без да ги намамя.
Публикувано: 14 дек 2005, 19:10
от aaleks
Има снимка вече

, ама батери ноу

.
Публикувано: 14 дек 2005, 23:55
от ivboje
Голяма работа си aaleks!!!
И аз стигнах до там да си купя ново жило щото си мислех че се разтяга(имах един Варбург на който му се "къса" в продължение на 5000км), хвърлих продавача в джаза като му казах предположението си

, но не стигнах дотам да го сменя....
Като намеря малко време че го "погледна" и ако се оправи смятам д апочерпя

Публикувано: 15 дек 2005, 18:06
от frantic
Мерси за снимката !

и аз си мислех за този лост на съединителя че става въпрос, но ти като говореше за лоста на скоростите и че си бил под колата и се обърках.

Публикувано: 14 мар 2006, 11:20
от PlamenJ
aaleks, голямо благодарско за ценното ноу-хау!
Решението ти даде резултат и при мене
И аз трудно включвах първа от почти всякакво положение, а напоследък и задната взе да влиза с малко зор. Та по празниците закарах Монито за сняма на предни дискове и накладки и между другото обясних на майстора къде да търси въпросната втулка.
На другия ден като взех колата майстора ми каза че втулката наистина е била не на мястото си. Набил я обратно, смазал там нещо и сега превключвам на 1 и R нормално

А тая втулка си мисля да я сменя направо при следващото посещение в бокса, щото веднъж изскочила, ще . Проверявах цената в сайта на МП и беше лев или два, нещо подобно, а за такъв проблем това си е без пари!!!!
Още веднъж - Thanks!!!

Публикувано: 06 май 2006, 19:33
от shark
Колеги от известно време и аз имам проблем с първа скорост, а от няколко дена и със задната. Интересното е, че ако колата леко се движи тези две предавки влизат много лесно. Някои знае ли какъв може да е проблема. Дали е нещо от лостовата система или има по-голям проблем вътре в кутията?