Страница 1 от 1
Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 23 ное 2008, 18:18
от vasilnantchev
Здравейте,колеги!Имам следният проблем - когато натисна до долу газта при скорост 90 - 100 км/ч Фестата започва да мисли,дори се получава едно прекъсване и съответно почти никакво ускорение.Това трае около 20 - 30 секунди,след което колата отпушва,става неузнаваема и скача напред като луда!Интересното е,че след повторен опит се получава същото.Чудя се дали не е заминала ламбда сондата или дебитомера да е сдал багажа.Бях на диагностика и компютъра не отчете никаква грешка.Моторчето за празен ход е почистено основно,макар че според мен не е от него.Получава се без значение от марката на бензина.Карам с 95 и 98 на OMV и Лукойл.Гърнетата са сменени,така че проблемът с катализатора отпада,има компресия,нов въздушен филтър и свещи.Колата е 1,4 пълен инжекцион 1994г.Моля,помагайте!

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 23 ное 2008, 18:36
от pav4o
А MAF-а как ти е почиствал ли си го, ако не си пабързай, и той прави такива магарии
Поздрави:)
Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 23 ное 2008, 18:41
от vasilnantchev
MAF-а също е почистен от човека,който направи диагностиката...
Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 24 ное 2008, 21:00
от dimotaxi
vasilnantchev написа:Здравейте,колеги!Имам следният проблем - когато натисна до долу газта при скорост 90 - 100 км/ч Фестата започва да мисли,дори се получава едно прекъсване и съответно почти никакво ускорение.Това трае около 20 - 30 секунди,след което колата отпушва,става неузнаваема и скача напред като луда!Интересното е,че след повторен опит се получава същото.Чудя се дали не е заминала ламбда сондата или дебитомера да е сдал багажа.Бях на диагностика и компютъра не отчете никаква грешка.Моторчето за празен ход е почистено основно,макар че според мен не е от него.Получава се без значение от марката на бензина.Карам с 95 и 98 на OMV и Лукойл.Гърнетата са сменени,така че проблемът с катализатора отпада,има компресия,нов въздушен филтър и свещи.Колата е 1,4 пълен инжекцион 1994г.Моля,помагайте!

Щом като се "замисля" като дадеш газ си мисля че е от потенциометъра на дроселовата клапа?
Отиди на диагностика и ще ти кажат точно от кое е,ако е от потенц.на дросела ще ти излезе като грешка.....

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 25 ное 2008, 09:12
от cocoff
vasilnantchev написа: ... едно прекъсване ...трае около 20 - 30 секунди...
Това е
огромно закъснение, за което не съм чувал никога. Ако е вярно (в което аз личнo се съмнявам), при споменатата скорост от 100км/ч колата ти ще се чуди цял километър, което не е безопасно.
Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 26 ное 2008, 15:29
от fatix
Аз имам същия проблем само че колата е Форд Ка 1.3i понякога ми го прави и с по ниска скорост но съм забелязал че педала на газата не реагира при натискане докрай а някъде да средата след това е безчуствен...

Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 26 ное 2008, 16:13
от vasilnantchev
fatix написа:Аз имам същия проблем само че колата е Форд Ка 1.3i понякога ми го прави и с по ниска скорост но съм забелязал че педала на газата не реагира при натискане докрай а някъде да средата след това е безчуствен...

...а реагира ли със закъснение,или е безучастен?
Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 26 ное 2008, 21:53
от fatix
Ами различно е но в повечето случаи е безучастен понякога както е от движение натиснат на едно положение изведнъж придърпва и тогава ускорява!Немога да разбера какво е!
Re: Давене при по-висока скорост - ФИЕСТА МК3
Публикувано: 26 ное 2008, 22:34
от cocoff
Във форума има много изписано за това забавяне, ама кой да чете
В повечето от случаите причината е в TPS-а и/или в MAF-а.
Настъпваш газта. TPS-ът трябва да информира ЕКУ-то за скоростта и степента на настъпването на педала. В същото време MAF-ът информира колко въздух навлиза в смукателните колектори и ЕКУ-то изчислява времето, за което да отвори дюзите (=количеството впръскан бензин) .
Когато едното или и двете устройства не работят коректно, при рязко подаване на газ, ЕКУ-то не увеличава подаването на гориво, сместа е много постна и естествено колата не върви. В един момент ламбда сондата отчита твърде много кислород (сиреч бедна смес) и ЕКУ-то оправя нещата, като влиза в сервизен/авариен режим и отчита грешка.
Синхронът в действието на TPS-а и MAF-а е задължителен и когато едно или и двете устройства не работят коректно, налице е въпросното "чудене", което според мен, при този сценарий е около 2-5 сек.
Не забравяй, че вариантът "или работи или не" тук не важи. MAF-ът и особено TPS-ът могат да работя когато и както си искат.
Това е само една от възможните причини. Подобни са симптомите при недостиг на въздух и/или гориво и какво ли още не...