На студено работи по-добре

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
yassimoto
потребител
потребител
Мнения: 445
Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
Местоположение: София
Status: Извън линия

На студено работи по-добре

Мнение от yassimoto » 28 ное 2008, 20:47

Колеги , направи ми впечатление , че когато въздухът е студен ( например сега е зима и температурите са ниски ) колата работи много по-добре ( има повече мощност ) , а когато е топло ( лятото когато въздухът е топъл и по-сух ) колата е много тромава . Принципно е нормално да има такава разлика , но при моето МОНДЕО 1.8 разликата е огромна ( все едно в единия случай да е 115к.с. , а в другия 80-90к.с. )
Някой от вас има ли някакви наблюдения ?
КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: На студено работи по-добре

Мнение от BACHEV » 28 ное 2008, 21:05

еми има теория че зимата въздуха си свива обема от студа и влиза по голям обем въздух в двигателя и би трябвало по добре да върви но да има 4ак такава голяма разлика :shock: :shock:

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: На студено работи по-добре

Мнение от BACHEV » 28 ное 2008, 21:05

еми има теория че зимата въздуха си свива обема от студа и влиза по голям обем въздух в двигателя и би трябвало по добре да върви но да има 4ак такава голяма разлика :shock: :shock:

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: На студено работи по-добре

Мнение от pav4o » 28 ное 2008, 21:56

Ами незнам може и да е вярно, защото зимата е доста студеничко :D, а метала се свива при ниски температури и така се полочава по-голяма компресия в цилиндрите, така си го обяснявам аз, а меже и да греша :roll:
Поздрави :)
Изображение

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: На студено работи по-добре

Мнение от sobis » 29 ное 2008, 11:45

Студения въздух е доста по богат на кислород от топлия. И при едно и също количество въздух постъпило в мотора на колата, студения ще даде повече кислород от топлия...от там идва и разликата.
Но чак пък да е осезателно :shock:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На студено работи по-добре

Мнение от S_C » 29 ное 2008, 22:29

Това мондео реве някой диагностик да го закачи към стенда и да види ламбдата какви стойности дава.Някакъв проблем по смесообрзуването има.Не е нормално да усещаш чак такава разлика топло/студено.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта