Страница 1 от 2

ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ ПРИ СТУДЕН ДВГ!!! НОРМАЛНО ЛИ Е?

Публикувано: 14 дек 2005, 17:12
от SBobi
Здравейте момчета!!! Като запаля сутрин Мондеото и се чува едно леко чукане известно време! След като загрее марко колата изчезва! Аз си мисля че е нормално докато качи и поразмета малко маслото да почукват! Какво ще кажете? Вие как мислите?

Публикувано: 14 дек 2005, 17:44
от disc
Препоръчителното масло за Zetec двигателя е 5W30!
По принцип тракането на студен двигател е нормално за почти всички двигатели (не само на Форд), но за Zetec Series1 маслото е от огромно значение. При употреба на друго масло са възможни и други странни ефекти - нестабилна работа на двигателя, придърпване, лошо ускорение и т.н. Всички те са породени от така нареченият ефект "sticky valves" в резултат на неправилното масло.

Публикувано: 14 дек 2005, 18:17
от fiestaracing
:D Никое чукане,тракане и хлопане от мотора не е нормално!!!Всичко това е свързано с някакво ударно натоварване и значително износване!!!Ако щете вярвайте но дори на 1.4CVH маслото 5в30 пасва идеално :idea: и "премахва" значителен брой странни звуци-особено сутрин!!!

Публикувано: 14 дек 2005, 18:26
от eleena
Добре де кажете някоя марка от това вълшебно масло

Публикувано: 14 дек 2005, 18:34
от SBobi
До disc - Съгласен съм!!! Благодаря за мнението и аз така мисля!!

До всички:
Пример - Сутрин като станете от леглото бе хора я почнете да се движите да клякате да ставате и вижте дали кокалите няма да ви пукат :lol: Същото е и с наще коли!!!!!

Публикувано: 14 дек 2005, 18:35
от shark
Марката е ясна FORD Formula E 5w-40 има го даже и наливно в МП! :D

Публикувано: 14 дек 2005, 20:19
от NIKJAMa
моята утихна(субективно) след като минах от 10W40 фордовско на 5W30 пак от МотоФое.

Публикувано: 14 дек 2005, 20:58
от PUTER
Добре де,няма ли значение все пак на какъв пробег е колата...
Доколкото знам,ако е на малко км,няма проблем да е 5w30,ама ако е на повечко..по-дебелото масло си е по-добре :roll:

Публикувано: 14 дек 2005, 21:13
от aaleks
PUTER написа:Добре де,няма ли значение все пак на какъв пробег е колата...
Доколкото знам,ако е на малко км,няма проблем да е 5w30,ама ако е на повечко..по-дебелото масло си е по-добре :roll:
Точно така, ама първо пробваш с 5 ако го "пие" слагаш 10, ама за повдигачите на клапаните/?/. Макар, че е възможно да има течове, ковти гумички на клапани, семерини по колената и мн. др. и от там да го "пие" :wink:.

Публикувано: 14 дек 2005, 21:23
от PUTER
Аз моята си я карам с 10w40 зимата и 10w30 лятото,ама всеки път и слагам различно масло:)) което не е много добре
До преди известно време карах на Castrol,ама от 2 месеца карам на Motorcraft.Та сега ще видя при идната смяна,дали има липса.Миналият път имаше около 300грама:))

Публикувано: 15 дек 2005, 08:09
от Polly
Маслото 5 W 30 / Formula E/ е вид, които се препоръчва за коли след 1998 г. в самите каталози / на МП/ не е отбелязано за какъв пробег, а само след коя година.
Най-точно според мен е да се провери по каталозите в МП кое масло се препоръчва за съответния модел. Това, че една кола работи тихо с 5 W 30 не значи, че и друга ще работи тихо само, защото е с това масло.
А по отношение тракането на клапаните, решението е реглаж на клапаните / за колите, при които това е препоръчително да се прави/.

Публикувано: 15 дек 2005, 09:16
от fiestaracing
:D Аз пък съм на 400000км-и то CVH,джъткам си с 5w30-FUCHS TITAN-пълна синтетика-и за сега нямам абсолютно никакви проблеми-нито с разхода на масло нито с тракането и другите му там шумове,(като изключим двта ми куци цилиндъра,клапаните на които си тракат инстинктивно-ноо...., новата ми главица е почти готова,защото проблема е в старата)!!!

Публикувано: 15 дек 2005, 09:19
от disc
@fiestaracing,

Колегата SBobi макар и забавно, мисля че го е казал правилно.



@eleena,

Маслото си изберете сами - по марка, цвят, вкус и мирис :wink:


@NIKJAMa,

Може!


@PUTER,

Колегата aaleks е описал причините да "изчезва" маслото - след като се отстранят, няма проблем да караш с каквото и да е масло (все пак да е подходящо за двигателя ти де!)



@Polly,

Малко не съм съгласен с твърдението за годината и типа масло...
Точно това, че Zetec-a (Series 1) трябва да го караш с 5W30 няма да го намериш в МР, там ще ти препоръчат 10W40. Но опита на англичаните (а те имат такъв) е показателен - посетете един от няколкото английски Форд форума и попитайте за Zetec и клапани. Резултата ще е един и същ. Един от най-популярните английски тюнери (Ян Халуел - Фиеста Френци) го препоръчва също, като "лекарство" за ранните Zetec-и.

Публикувано: 15 дек 2005, 11:20
от vlad
И аз така знам, за Zetec - 5W30. В МП го предлагат /Formula E/, и наливно /около 7.50лв/, и в разфасовки /с около 2лв. по-скъпо/.

Публикувано: 15 дек 2005, 11:40
от red
хора, моля ви! 5-30 за Зетек - това е!
Моята е вече на 230 К и не харчи и грам!
Като я взех беше с 10 -40 и работеше като дизел - сега не я чувам!

Публикувано: 16 дек 2005, 09:49
от PlamenJ
Изцяло съгласен, че за ранните Zetec-и правилното масло е 5w30. Аз съм с такова, в МП ми го наляха, освен това навясякъде така пише, а и disc е прав, че според англичаните по сайтовете това е маслото за Мондео.
Двигателя си мърка, отникъде не излиза, колкото е сипано, толкова си стои :)

Публикувано: 16 дек 2005, 10:07
от SBobi
Еми така като гледам всеобщо мнение е масло 5w30! Все си мсля, че при толко еднакви мнения това не е случайно и това е маслото :D

Публикувано: 16 дек 2005, 16:40
от cybernone
При преминаване от 10W40 на 5W30 нужна ли някаква промивка на двигателя или е достатъчно да източиш старото малсо?
Аз карам Ескорта с полусинтетика и на студен ДВГ калапните си почукват и от време на време по трудно ускорява.

Публикувано: 16 дек 2005, 17:08
от _SLiThER_
Според мен е невъзможно клапаните да не тракат като е студен двигателя :roll: Каквото и масло да има докато не загреят не знам какво ще ги спре да потракват :lol:

Публикувано: 16 дек 2005, 17:38
от racer11
_SLiThER_ написа:Според мен е невъзможно клапаните да не тракат като е студен двигателя :roll: Каквото и масло да има докато не загреят не знам какво ще ги спре да потракват :lol:
правилно.има обаче една тънка разлика :D при двг в добро/отлично състояние и подходящо масло тракането е между 0.5 /при чисто нов фокус 1/ и 3-4 /при моя ескорт с 10в40/ секунди. при по-стар двг това време стига до 4-5 минути :oops: