Страница 1 от 1

Тракшън контрол на Ескорт

Публикувано: 16 дек 2005, 14:13
от GM
Здравейте, скоро разбрах че автомобила ми(Форд Ескорт 1998) е оборудван с тракшън контрол. За това свиделства една лампи4ка на таблото, както и силен шум в диференциала, когато една от предните гуми превърти няколко пъти в кал или сняг.
Не съм обеден дали това е наистина тракшън и нормално ли е да е толкова шумен? Има ли възмижност де се изключва с копче или работи винаги?
Ако това са резки удри в диференциала при предаване не движението върху другото колело при сработването на тракшана, това нямя ли да строши диференциала?

Публикувано: 17 дек 2005, 01:42
от disc
Я кажи какво има нарисувано на този бутон, че ми стана чак интересно?
И ако може да опишеш по-добре тези странни шумове които чуваш...

Публикувано: 17 дек 2005, 02:01
от V_A_N_K_A_T_A
Тя лямпичката май си е заложена в таблото-на Форда е една гума с пръски зад нея.Ако свети,тогава имаш и се включва ТС(ASR) или пък е повредено.На Мондеото има бутон до волана от дясно,за Ескорта не знам.Обаче не ми се вижда много редно това което описваш.По принцип би трябвало да е безшумен.

Публикувано: 17 дек 2005, 12:30
от racer11
да, точно такава е лампичката.пробвах един ескорт с такава система, преди да купя моя, но при него системата не работеше - въртеше гуми като за последно... те и доста други работи не му работеха де, но това е друга тема

Публикувано: 19 дек 2005, 09:13
от GM
Контролната лампа на това нещо светва когато колата е на контакт. Свети заедно с Лампата на ABS. Тази на ABS се намира в дясната част на таблото а вапросната лампа с гума която хвърля пясък е отляво. 2-3 сек. след старт на двигатела двете ламли гаснат едноврвмвнно.
Когато това сработи се чува шум наподобяващ този при сработване на ABS-a но и един шум наподобяващ търкане между зъбни колелета. Все едно не си включил скоростта до край и пуснеш съединитела, чува се едно жужене.

Шума се чува само в колата, извън нея не.

Притеснявям се че това колкото по често сработва ще счупи по бързо диференциала. Незнам дели сам прав или те хората са го измислили да е достатъчно надежно.

Пробвах го събота и неделя в големия сняг, работи и измъква добре.

Публикувано: 22 дек 2005, 11:16
от toto
При мен всичко е така както го обясняваш включително и това неприятно жужене от пред когато подам газ, но не съм го усетил да върши много работа. На лед гумите си превъртат яко като настъпя гъзта и колата си поднася :(

Публикувано: 22 дек 2005, 11:54
от furcy
Нормално е да има шум - аз съм с Мондео с TC и не върти гуми когато е ON, когато е OFF светва лампичката на таблото и тогава върти гуми. Доколкото знам шума идва от това, че TC e едно електрическо моторче, в което влиза жилото за газта и ако се подаде много газ то я редуцира, т.е след моторчето жилото се опъва по-слабо (разделено е вътре). Така ми го обясниха , може да не е така, не гарантирам. На мен обаче през зимата определено ми е полезно ;-)

Публикувано: 22 дек 2005, 13:27
от demiro

Публикувано: 19 яну 2006, 22:59
от 1.8d
furcy написа:Нормално е да има шум - аз съм с Мондео с TC и не върти гуми когато е ON, когато е OFF светва лампичката на таблото и тогава върти гуми. Доколкото знам шума идва от това, че TC e едно електрическо моторче, в което влиза жилото за газта и ако се подаде много газ то я редуцира, т.е след моторчето жилото се опъва по-слабо (разделено е вътре). Така ми го обясниха , може да не е така, не гарантирам. На мен обаче през зимата определено ми е полезно ;-)
-------При Мондеото това серийно производство ли е или е допълнителна екстра.И дали го имат само бензоновите модели или важи за всички.

Публикувано: 20 яну 2006, 09:17
от Любо
Не важи за всички Мондеа. Предполагам че важи за Джиа, но не съм убеден и че всички такива го имат.

Публикувано: 16 яну 2007, 00:15
от megaCom
...моето като има та голямата работа...аз го включвам и след секунди тракшъна се е самоизключил...вероятно имам натрупани грешки в компютъра...някакво мнение?

Публикувано: 16 яну 2007, 08:59
от webster
аз пък на фиестата нямам копче за on/off на TC :( само като паля светва лампата за няколко секунди и това е, обаче на лед и сняг най-добре се усеща дали работи :)

Публикувано: 16 яну 2007, 09:12
от nikolovvd
Светването на лампите идва от теста на компа и ако няма грешки угасват. След това обаче трябва да се натисне педала на спирачката за да се нулира. На тези, които имат индикация за изгорели крушки и отворени врати (има рисунка на автомобила) това се познава като след натискане на спирачката индикацията за изгорял стоп или мигач отзад, угасва. Така поне е при Скорпиото.