Страница 1 от 1
Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 17 дек 2008, 16:26
от Itskin
Здравейте,
Дали някой знае предимствата и недостатъците на алуминиевите и стоманените блокове?! Кой са по здрави, по удачни итн. Гледах дали има писано по форума, но не намерих нищо.
Мерси предварително
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 17 дек 2008, 17:27
от venom4o
зависи за какво ! за какво конкретно те интересува? Стоманените са по здрави.. Но са по тежки.. Алуминиевите не гният и са по леки общо взето това е разликата.. При алуминиевите има по голям риск от спукване.. и се стягат по внимателно
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 17 дек 2008, 17:46
от Itskin
Много благодаря,
ми като цяло се чудех, защото и на по-нови коли слагат стоманени, макар като че ли алуминиевите май са по разпространени.
Благодаря много
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 18 дек 2008, 19:27
от S_C
Въпрос на технология."Алуминиев" блок по принцип няма.Някакви сплави са...често по-твърди и от стоманата даже.Водят се "леки сплави" и действително са на база алуминий,но до там с приликата.Зависи коя технология са усвоили в завода.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 14:09
от Itskin
Здравейте,
идеята ми е: ама 2 коли произведени 2006 година. Чудех се защо ще се сложи на едната двигател 1.8 дизел със стоманен блок, а на другата 2.0 дизел с алуминиев?!? Нали вървим към развитие?!
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 16:47
от S_C
Да,ама натоварванията и баланса на тоя 1.8 може да са такива,че алуминиевия блок да не може да ги понесе.Много такива примери има...200 кубика разлика...като го гледаш нищо не е,ама единия е с 3,другия с 5-точково лагеруване на вала-разлика от земята до небето.Много са тънки сметките в новите мотори,не е като едно време.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 19:04
от HACKO
Кола ли ще проектираш? Блоковете не се правят от Стомана а от Чугун, за другия ти обясниха.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 19:39
от isoiso
Всички пърформанс мотори с претенции са с чугунен блок. Включително на моята 166-ца.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 21:08
от cocoff
Е, то ще излезе, че във F1 няма коли с претенции

Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"
Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 21:15
от isoiso
cocoff написа:Е, то ще излезе, че във F1 няма коли с претенции

Просто колегата да каже между какви коли избира. Некоректно е блокът да се разглежда сам за себе си. Колата се оценява не само по материала на блока, нали?
Така поставен въпросът :"
Алуминиев срещу стоманен блок", според мен предполага дълъг и безплоден спор
Първо привет, каквото било било.

Във Формула 1 моторите издържат средно по 800км, там приоритетите са други.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 21:17
от pepy1
надявам се че вие двамата няма пак да се захапете,така както преди
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 21:25
от isoiso
pepy1 написа:надявам се че вие двамата няма пак да се захапете,така както преди
От моя страна няма проблем

Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 21:26
от cocoff
Е, до хапане няма да го докараме

, но за статистиката ще спомена, че белкантото на италианското автомобилостроене Alfa Romeo 8c Competizione (2007) е с алуминиеви блок и глава.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 21:59
от Трол
Ferrari, Lamborghini, BMW...нямат "пърформанс мотори с претенции" явно. Че и магнезий ползват някои

Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 22:59
от petkoff_pl
Алоооо има ли някой да премести темата в кафенето.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 19 дек 2008, 23:54
от HACKO
petkoff_pl написа:Алоооо има ли някой да премести темата в кафенето.
Абе хора какво е това какъв е е бил блока аломиниев или стоманен. Има те ли си понятие от това какво е аломиниеви сплави и какви стомани има или за Вас аломиния е това от което ви правят дограмата а стоманата е това от което ви правят мотиката / или теслата /.
Не може, модератора си измил колата, заседнала му газта и отказали спирачките. Сега бръмчи из Плевен и чака са свърши Бензина.
Това от какви материали да бъде Двигателя е проблем само на конструкторите на автомобила, имат зададени изисквания и параметри в които да се впишат за да стане сполучлив а-л. Нас (потребителите ) ни интересува като седнем в колата да ни е готино, какво е значението от какво е блока след като колата ни доставя удоволствие, та да започваме такива философски полемики в навечерието на Коледа и Нова година.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 20 дек 2008, 15:38
от isoiso
Може и аз да съм в грешка не споря. Моите наблюдения са върху по-стари автомобили, те новите са май всички супер олекотени и кой знае от какви сплави. Чугунения блок много по-малко се разширява следствие температурата и е много по здрав материал. Затова в алуминиеви блокове усилват допълнително цилиндрите с разни химии, набиват чугунени ризи и т.н. Това е мое мнение на НЕспециалист, но май ще се окаже че при новите машини чугуна е на изчезване главно заради голямото си тегло, оттам завишен разход и т.н. Ако нещо бъркам казвайте де ..

Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 20 дек 2008, 16:57
от synthez 3D
Нещата са много прости.Двигателят на Форд 1.8 TDCI е еволюция на предишен техен двигател от серията Lynx,проектиран преди доста време.Тогава е било напълно нормално блока и главата да са стоманени.На този двигател е добавена системата за впръскване с високо налягане и обща рампа (common rail) и ето го Duratorq 1.8 TDCI.Двулитровият дизел е по-съвременна разработка и за това главата му е алуминиева.За блока обаче не знам,защото в моите каталози е описана само главата.А 1.4 и 1.6 TDCI са с алуминиеви блок и глава и са обща разработка с ПСА.Едва ли обаче в експлоатацията на двата вида двигатели има особена разлика.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 20 дек 2008, 19:25
от Itskin
Ето това мисля, че е отговорът. Ясно, а межу другото - 2.0 TDCI е с алуминиев блок или поне така знам.
Но пък 1.8 TDCI продължават да слагат и на коли произведени преди месец.
Блгагодаря за отговорите.
Re: Алуминиев срещу стоманен блок
Публикувано: 22 дек 2008, 00:15
от venom4o
Като човек учещ за машинен инженер и в момента точно това уча и решавам задачи от типа "Да се избере марка чугун за направата на цилиндрови блокове за ДВГ" При блоковете се гледат други характеристики.. Материала има якост на опън , твърдост , еластичност , граница на провлачване и много подобни характеристики... Попринцип да кажем един стандартен блок за 1и 8 бензинов мотор трябва да отговаря на RM =1000 (примерно) Като РМ ти е именно якоста на материала.. А относто алуминий-а естественно ,че не е чист алуминий..Има 1 милиард сплави.. използва се главно заради по-малкото си тегло като материал .Конструкторите работят с каталожни книги като когато се проектира дадения детайл се изчисляват неговите характеристики и ако има някакви по специфични свойства се съобразява със тях.Примерно за коляновите валове минават на няколко вида химико термична обработка ХТО и ТО термична обработка.Примерно трябва да се напряват шийките на вала да имат голяма твърдост , висока износо-устойчивост ,но сърцевината на материала да не загуби своята жилавост защото колкото по твърда става една стомана или чугун толкова по крехка и нееластична е тя.. а както сами можете да си представите коляновия вал доста се суче повреме на работата на мотора...